متفرقه

گفت‌وگوی احتمالی اپل با چینی‌ها برای تأمین باتری خودروی الکتریکی

ظاهراً اپل در حال گفت‌وگوهای اولیه با شرکت‌های تأمین باتری CATL و BYD است. این گفت‌وگوها می‌تواند به این غول تکنولوژی در تولید خودروی الکتریکی خود کمک کند.

منابع ناشناس به رویترز گفته‌اند که اپل خواهان استفاده از باتری‌های لیتیوم آهن فسفات در خودروی خود است. این باتری‌ها که ظاهراً نظر تسلا را نیز به خود جلب کرده‌اند به خاطر فراوانی آهن قیمت ارزان‌تری دارند اما شعاع حرکتی کمتری را ارائه می‌کنند.

ظاهراً اپل حداقل در گفت‌وگو با CATL تأکید داشته که سایت تولید باتری‌ها باید در آمریکا تأسیس شود هرچند علیرغم پیشنهادهای جدید دولت بایدن، این شرکت علاقه چندانی به تأسیس کارخانه در آمریکا ندارد که دلیل آن وجود تنش بین دولت‌های آمریکا و چین می‌باشد.

اپل به‌صورت رسمی برنامه‌های خود برای تولید خودرو را تائید نکرده اما تیم کوک مدیرعامل این شرکت اخیراً درباره فرصت‌های موجود در صنعت خودروهای خودران سخن گفته است.

او گفته است:

خود تکنولوژی خودران موضوعی کلیدی است. از جنبه‌های زیادی خودرو یک ربات است. یک خودروی خودران در واقع یک ربات است؛ و بنابراین چیزهای زیادی را می‌توانید با خودران انجام دهید؛ و خواهیم دید که اپل چه‌کاری انجام می‌دهد. ما چیزهای زیادی را بررسی می‌کنیم. بسیاری از آن‌ها هرگز تولید نمی‌شوند اما نمی‌گویم که خودروی خودران هم جزو این موارد هست یا نه.

خبرهای زیادی درباره گفت‌وگوهای اپل با تأمین‌کنندگان و شرکای احتمالی منتشر شده است. این غول صنعت تکنولوژی ظاهراً آماده توافق و ایجاد جوینت ونچر با شرکت LG الکترونیکس و مگنا اینترنشنال به منظور تولید پیشرانه‌های الکتریکی می‌شود. این شرکت قبلاً به دنبال همکاری با هیوندای بود که این کار سرانجامی نداشت.

اگر اپل خودرویی الکتریکی بسازد تنها شرکت سازنده گوشی هوشمندی نخواهد بود که پا در این وادی می‌گذارد. برخی شرکت‌های چینی همچون شیائومی و اوپو نیز علاقه خود به حضور در صنعت خودرو را ابراز کرده است. ظاهراً اپل سال ۲۰۲۴ را به عنوان هدف تولید خودروی سواری در نظر گرفته است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. Reza

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (5338 ديدگاه)

    باز بیاین از چین بد بگین

    موافقم 6
    مخالفم 0
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۲۰ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      رضا جان تو دیگه چرا! درضمن این فقط یه گفت و گوی احتمالیه نگفته حتما همکاری میکنیم!مثل باقی گفتگو های دیگه که هیچی نشد!

      موافقم 1
      مخالفم 2
      1. Reza

        ۲۰ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (5338 ديدگاه)

        باید قبول کنیم شرکت ها واسه کاهش هزینه و موندن تو کورس رقابت حاضرن با هر شرکتی با هر ملیتی قرارداد ببندند، اونوقت برخی ها میان میگن چون فلان خودرو چینی هستش یا شرکت های چینی تو ساختش دخیل بودند پس اشغاله

        موافقم 3
        مخالفم 0
        1. new RAMIN

          ۲۰ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2380 ديدگاه)

          اقای رضا. بیخیال شو
          97 درصد افزادی که یک وسیله رو به مکان ساختش میبینن هنوز به اون سن واقعی مصرف نرسیدن. وقتی بزرگ بشید و وارد جامعه بشید میفهمید وسیله به مکان ساختش نیست ، به ماهیت و درونش هست.

          هیچ وقت یادم نمیره. رفته بودم چهارسو برای خرید گوشی.
          زنه اومده بود گوشی ها سامسونگ رو بر داشته بود عقبشونو میدید میگفت خب اپل نیست میرم بعدی !! یعنی فرق اپل و سامسونگ هم نمیدونست ! فقط دنبال برند بود !
          تا زمانی که همه به برند یه وسیله توجه کنن و فکر پز دادنش به دیگران باشن
          خب طبیعتا اینکه چینی ها بد میشن از نظر دیگران.
          .
          اما همین سر پیستون و سر سیلندر موتور های فراری ، اتاق و بدنه محصولات تویوتا ، رینگ ها و دیسک ترمز محصولات فولکس واگن رو همین چینی ها میزنن🤣🤣 !!! باور نمیکنید ؟ 2 تا سرچ بزنید.

          همین چینی ها که مسخرشون میکنیم. لباس میدوزن برای مدیران ارشد کمپانی های بزرگ !

          به کامنت های بعضی ها که هنوز گواهینامه ندارن و به سن قانونی گواهینامه نرسیدن ، اهمیت نده ! بگذار در خواب غفلت بمانند.(منظورم خیلی ها هستن)

          جهان جای رقابته نه جای حسادت.

          مهم نیست کجایی باشن. هندی. تایلندی. برزیلی. چینی ، کره ای ،

          اگه بخواهی بنز رو ورشکست کنی ! قطعا هرکاری میکنی. خواستن توانستن هست. حالا چه کمپانی چینی باشه. چه ایرانخودرو ! چه کمپانی تاسیس شده در ماه ! مکان ساخت هیچ اهمیتی نداره. فقط و فقط ماهیت وسیله مهمه

          پدال کامنتمو منتشر کن… با سپاس…

          موافقم 3
          مخالفم 2
        2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۲۰ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          رضا جان والا این چند وقت اخیر همه چینیا جز یه کپی چیز دیگه ای نداشتن! این کجاش پیشرفته؟ درضمن،شما نمیدونی که توی چین سه سوته برات ماشین میسازن که اونم صدقه سری کلی کارگر گرسنه ست که مثل برده ها ازشون کار میکشن!! خیلیا از این نمیگذرن داداش….

          موافقم 1
          مخالفم 3
  2. Aryan🥋🥋🥋judo

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (574 ديدگاه)

    حس میکنم اپل خیلی روش زیاده که با هر کی مذاکره میکنه اون شرکت میره

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۲۰ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      اپل لقمه بزرگ تر از دهنش میخواد،مشکل اینجاست….

      موافقم 3
      مخالفم 0
  3. new RAMIN

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    آذر ماه ، هواوی با چانگان و catl صحبت کردن برای توافق ساخت خودرو. البته این فقط شایعه بود تا اینکه دقیقا اسفند ماه به توافق رسیدن
    البته این لیست بزرگتر شد و هواوی با اینا کار کرد :
    چانگان / بایک / گوانگژو اتوموبیل ، و برای تامین باتری هم catl

    این همه توافق و تولید خودرو تقریبا تو کمتر از 5 ماه اتفاق افتاد! و اگه اخبار خودرو چینی رو سایت خارجی دنبال کنی میبیند گفتن ماشین هواوی که تو نمایشگاه شانگهای معرفی شد احتمالا از 25 سپتامبر عرضه میشه !! یعنی 3 ماه دیگه ! این یعنی کل برنامه تولید رونمایی و فروش هواوی کمتر از 1 سال شد !

    اما اپل 4 ساله داره میگه میخوام وارد صنعت خودرو بشم میگه فلانم،بهمانم، اوکی نشد!

    موافقم 3
    مخالفم 2
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۲۰ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      بابا رنجروور یه تیزر میده بیرون روز بعدش به لطف ۱میلیارد کارگر پرتوان و غیور و مقداری بی انصافی کپیشو میدن بیرون! انتظار داری هواوی سه ماهه نیاد!😂😂

      موافقم 3
      مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا