مزدا

افتتاح موزهٔ خودروهای کلاسیک مزدا در آلمان

مزدا شرکتی است که نزدیک به یک قرن سابقه دارد به‌نحوی‌که پیدایش آن به سال ۱۹۲۰ بازمی‌گردد و بنابراین افتخارات زیادی در تاریخچهٔ خود دارد. حال این شرکت ژاپنی به‌تازگی موزه‌ای مخصوص خودروهای کلاسیک خود را در آلمان افتتاح کرده است. این موزه با تلاش مشترک بین فروشنده‌های محلی Auto Frey و بخش آلمانی مزدا احداث شده است. بدین ترتیب تعدادی از خودروهای کلاسیک مزدا به خانهٔ جدید خود نقل‌مکان کرده‌اند. معاون ارشد اجرایی مزدا آقای «Akira Marumoto» در مورد افتتاح این موزه گفته است:

«افتتاح اولین موزهٔ مزدا در خارج از ژاپن رویدادی منحصربه‌فرد و چشمگیر است. این موزه مجموعه‌ای از خودروهای کلاسیک و جذاب تاریخ مزدا را با مردم به اشتراک می‌گذارد».

مجموعهٔ اولیهٔ این موزه درمجموع شامل ۴۵ مدل از محصولات مزدا می‌شود که تعدادی از آن‌ها در اروپا هم عرضه می‌شده‌اند و تعدادی فقط در قارهٔ آسیا قابل خریداری بوده‌اند. این مجموعهٔ برجسته تقریباً تاریخچهٔ تکامل صدسالهٔ مزدا را نشان می‌دهد. در حال حاضر در این موزه خودروهای مهمی مانند کاسمو اسپرت مدل ۱۹۶۷ و Luce RX87 مدل ۱۹۶۹ به همراه نمونه‌های جدیدتری مانند RX-7 مدل ۱۹۹۲ به نمایش درآمده‌اند. این خودرو پرفروش‌ترین محصول مزدا با پیشرانهٔ وانکل است.

اگر هنوز جذب این موزه نشده‌اید بهتر است بدانید که بازدیدکنندگان امکان رؤیت خودروهای قدیمی‌تری مانند R360 مدل ۱۹۶۰ را هم خواهند داشت که درواقع اولین خودروی سواری تولید انبوه مزدا محسوب می‌شود. دراین‌بین در کنار خودروی فامیلیا کوپه مدل ۱۹۶۶، یک وانت سبک سه‌چرخ بنام K360 هم به چشم می‌خورد که در سالیان دور در کشورمان هم عرضه می‌شد و برای ما ایرانیان بسیار نوستالژیک و خاطره‌انگیز است. خودروهایی چون AZ-1 مدل ۱۹۹۲ که یک خودروی اسپرت موتور وسط است و ۶۱۶ نیز از دیگر خودروهای قابل‌توجه موزهٔ جدید مزدا بشمار می‌روند.

۶۱۶ اولین خودروی مزدا است که رسماً در آلمان به فروش رسید به‌گونه‌ای که عرضهٔ محصولات این شرکت ژاپنی در آلمان از سال ۱۹۷۳ با عرضهٔ این خودرو آغاز شد. این ۴۵ خودرو تنها مانند نوک کوه یخی هستند که از آب بیرون آمده است چراکه مجموعهٔ Frey شامل بیش از ۱۲۰ خودروی کلاسیک مزدا می‌شود که دیر یا زود در این موزه به نمایش درخواهند آمده تا همه از دیدن آن‌ها لذت ببرند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا