مزدا

افشای کاتالوگ مزدا CX-8 پیش از رونمایی رسمی

مزدا قصد دارد به‌زودی یک کراس‌اوور جدید را به سبد محصولات ژاپنی خود اضافه کند که این خودرو CX-8 نام دارد. حال پیش از رونمایی رسمی از این کراس‌اوور جدید، چند عکس از کاتالوگ آن افشا و در اینترنت پخش شده است. همان‌طور که می‌دانستیم، CX-8 روی پلت‌فرم مشترکی با مدل بزرگ‌تر CX-9 ساخته شده و حتی فاصلهٔ محوری آن‌ها نیز با یکدیگر یکسان و برابر با ۲.۹۳ متر است.

اما بااین‌وجود، CX-8 کمی کوچک‌تر از CX-9 خواهد بود چراکه ۱۱۵ میلی‌متر کوتاه‌تر، ۱۲۹ میلی‌متر کم‌عرض‌تر و ۱۷ میلی‌متر کم‌ارتفاع‌تر از برادر بزرگ‌ترش است. در کابین این خودرو نیز سه ردیف صندلی وجود دارد که ظرفیت حمل تا هفت نفر را دارند. طبق مزدا، CX-8 با یک پیشرانهٔ ۲.۲ لیتری دیزل عرضه خواهد شد که ۱۷۲ اسب بخار قدرت داشته و در کنار یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک قرار گرفته است.

تاکنون طبق اطلاعات رسمی، گفته شده که مزدا صرفاً CX-8 را در بازار داخلی ژاپن عرضه خواهد کرد اما این شرکت هنوز تصمیم نگرفته که این کراس‌اوور جدید را در دیگر بازارهای آسیایی و استرالیا هم عرضه کند یا نه. درهرحال با توجه به اینکه CX-9 در ژاپن عرضه نمی‌شود، CX-8 کراس‌اوور پرچم‌دار مزدا در خانه‌اش خواهد بود. همچنین در حالی تصاویر کاتالوگ مزدا CX-8 افشا شده است که چندی پیش تیزری هم از آن منتشر شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (224 ديدگاه)

    مزدا داره غوغا میکنه. مسیر بسیار خوبی رو پیش گرفته که فروش محصولاتشو تضمین میکنه. پوست اندازی مزدا کاملا هوشمندانه انجام گرفته.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ایران خودرو = فرغون سازی (ویران خودرو)

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (990 ديدگاه)

    چه کاری بود خوب همون cx9 ارائه میکرد دیگه 10 سانت این حرفها را نداره ولی مزدا از نظر من یک مشکل داره اونم مشکل بزرگ و اون نداشتن تیونر رسمی مثل نیسان یا بنز و bmwهستش محصولات مزدا به هندیلینگ خوب معروفن اگه یک تیونر داشت و محصولاتی مثل هوندا سیویک تایپ Rارائه میداد دیگه اخرش بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Wrx

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (329 ديدگاه)

    نمیدونم چرا هر وقت اسم مزدا رو میشنوم ناخداگاه یاد شرکت سونی اریکسون میوفتم?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. امید

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (138 ديدگاه)

    ای کاش هر چه زودتر مشکلات احتمالی بین گروه بهمن و مزدا برطرف بشه تاهرچه سریعتر شاهد حضور مدل جدید تری و شاسی بلندهای مزدا داخل کشور باشیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. سید مهران میرابوالقاسمی

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (259 ديدگاه)

    مزدا حرف نداره مزدا برو جلو همین جوری

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا