مزدا

کوچولوی دوست‌داشتنی: همراه با مزدا 2 مدل 2017

مزدا ۲ یکی از محبوب‌ترین خودروهای شهری استرالیا بوده و مخصوصاً در میان جوانان این کشور تبدیل به گزینه‌ای قابل اتکا شده است.


در طول دو نسل گذشته، کوچک‌ترین مدل مزدا به عنوان یکی از جذاب‌ترین خودروهای سبک شهرتی به هم زده و همانند محصولی تولید اروپا، به دلیل دارا بودن طراحی زیبا و مشخصات رانندگی چابک و سرزنده اندکی از جاداری مدلی همچون هوندا جاز را فدا نموده است.


حال زمان آن رسیده تا مدل کنونی نفسی تازه کند زیرا علیرغم کاهش بهای سوخت و رشد زندگی شهری، این بخش از بازار از نظر فروش با مشکلاتی مواجه بوده است.


مزدا ۲ مدل سال ۲۰۱۷ دارای تجهیزات ایمنی جدیدی چون ترمز شهری هوشمند در سرعت‌های پایین برای تمامی مدل‌ها بوده و البته این ویژگی برای هر دو مدل هاچبک و سدان (بدون هرگونه افزایش قیمت) تدارک دیده شده است.


تنها رقیبی که این سیستم را به‌صورت استاندارد ارائه می‌کند اشکودا فابیا است. شایان ذکر است این سیستم در مدل پایه‌ی تویوتا یاریس به‌صورت سفارشی در دسترس است.


از طرفی مدل‌های ۲۰۱۷ مزدا ۲ از سیستم بُرداری G برند بهره می‌برند که باعث تنظیم گشتاور تحویلی به چرخ‌های جلو شده و باعث بهبود فرمان پذیری و دینامیک خودرو در پیچ‌ها می‌شود.


دیگر به‌روزرسانی‌های این خودرو عبارت‌اند از رنگ‌های جدید، طراحی جدید غربیلک فرمان، هد آپ دیسپلی رنگی اصلاح شده و ریزه‌کاری‌های صورت گرفته در سیستم تعلیق برای بهبود راحتی سواری خودرو.


همانند قبل بهای مدل Neo از ۱۴۹۹۰ دلار استرالیا (به علاوه هزینه‌های جاده‌ای) شروع شده و به ۱۷۶۹۰ دلار در مدل Maxx و ۲۰۶۹۰ دلار در مدل Genki می‌رسد. مزدا همچنین مدل پرچم‌دار جدیدی با نام GT را تدارک دیده که دارای صندلی‌های چرمی و برخی ویژگی‌های دیگر بوده و بهای آن از ۲۱۶۸۰ دلار آغاز می‌شود.


قیمت‌های اعلام شده برای مدل‌های مجهز به گیربکس ۶ سرعته دستی است و با ۲ هزار دلار بیشتر می‌توان صاحب گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک شد.


زیر کاپوت مدل‌های Genki و GT پیشرانه‌ی بنزینی ۱.۵ لیتری با قدرت ۱۰۹ اسب بخار و گشتاور ۱۴۱ نیوتون متری قرار دارد. این قدرت برای خودرویی که در بالاترین تریم خود وزن ۱۰۷۶ کیلوگرمی دارد مقدار زیادی محسوب می‌شود. مزدا ادعا کرده این خودرو در هر صد کیلومتر ۴.۹ لیتر سوخت مصرف می‌کند اما انتظار داریم مصرف واقعی آن حدود ۶ لیتر باشد.

پیشرانه‌ی تنفس طبیعی مزدا ۲ در شهر سرزنده و چابک بوده و اگرچه فقدان گشتاور خودرو در دورهای پایین همانند نسخه‌های توربوی فولکس‌واگن پولو نیست اما در دورهای میانی قوی بوده و حتی با فشار گاز ملایم نیز شخصیت مناسبی از خود بروز می‌دهد.


خودروی حاضر در تست از گیربکس ۶ سرعته اتوماتیکی (گیربکس مرسوم با مبدل گشتاور) بهره برده که انتظار می‌رود ۸۰ درصد خریداران آن را انتخاب کنند. این گیربکس عالی بوده و با فشردن دکمه‌ی اسپورت معکوس‌های گیرایی می‌کشد.


دینامیک رانندگی مزدا ۲ نسبت به کلاس خود مناسب بوده و فاصله‌ی کم بین محورها و فرمان و سیستم تعلیق متوازن آن باعث ارائه‌ی خودرویی دینامیک شده است. البته این موضوع در حالی پدیدار شده که سیستم تعلیق عقبی از نوع میله‌ی پیچشی و با تکنولوژی پایین می‌باشد.

سیستم برداری G در جاده تفاوت چشمگیری را ایجاد نمی‌کند اما می‌تواند عبور تیزتر از پیچ‌ها را انتظار داشته باشید. فنرها و دامپرهای مزدا ۲ هنوز هم بدون حذف چابکی و هندلینگ، راحتی نسبتاً خوبی را در راه‌های ناهموار ارائه می‌کنند.


به عنوان عادت مزدا، نفوذ سروصدا، لرزش و ناهنجاری به کابین زیاد بوده و کمی صدای لاستیک‌ها نیز به این سمفونی ناخوشایند اضافه می‌شود. بخش اعظم این موضوع به دلیل رینگ‌های ۱۶ اینچی و لاستیک‌های دیواره کوتاه موجود در خودروی تست بود.

کابین مزدا همچنان به دلربایی خود ادامه می‌دهد اما باید گفت رقبای تازه‌واردی چون کیا ریو ۲۰۱۷ نیز قدم‌های بزرگ‌تری در این زمینه برداشته و بدین ترتیب مزدا نمی‌تواند با اعتماد به نفس کامل در این بخش قد علم کند.


تمامی مدل‌ها به جز Neo از صفحه‌نمایش تبلت مانند ۷ اینچی متصل به اهرم چرخشی ارتباطی MZD بهره می‌برند. از دیگر امکانات می‌توان به رادیوی DAB+، USB و بلوتوث اشاره کرد. مدل‌های Genki و GT علاوه بر موارد یاد شده دارای سیستم ناوبری ماهواره‌ای و هد آپ دیسپلی برتر هستند.

دیگر تکنولوژی‌های مدرن مزدا ۲ حاضر در تست عبارت‌اند از پایش نقاط کور، هشدار ترافیک عقب به همراه دوربین پشتی، برف‌پاک‌کن‌های حساس به باران و سیستم تهویه مطبوع. مدل‌های Genki و GT مزدا تقریباً هم قیمت با مزدا ۳ مدل Neo هستند بنابراین اگر تجهیزات خودرو برای شما اهمیت بیشتری از جادار بودن دارند این دو مدل گزینه‌های خوبی به شمار می‌روند.


مزدا ۲ GT به ویژه احساس گران‌بها بودن بیشتری دارد زیرا از صندلی‌های چرمی منحصربه‌فرد و تریم های کابین اضافی بهره می‌برد.

فضای صندلی‌های عقب مزدا ۲ هنوز هم اندکی کمتر از برخی رقبا است. بسیاری از خریداران خودروهای شهری معمولاً با یک یا دو نفر تردد می‌کنند اما اگر خانواده‌ی پرجمعیت‌تری دارید هوندا جاز یا اشکودا فابیا انتخاب‌های بهتری هستند.


فضای محفظه‌ی بار مدل هاچبک برابر با ۲۵۰ لیتر است اما این میزان در نسخه‌ی سدان ۴۴۰ لیتر است.

بخش‌های کلیدی طراحی، دینامیک سواری، کابین و… خوب و مناسب بوده و ما از مزدا برای اضافه کردن AEB تشکر می‌کنیم.

از نظر ما مدل Maxx بهترین نسخه‌ی مزدا ۲ است هرچند اگر خواهان احساس گران‌بها بودن بیشتری هستید مدل GT جدید بهتر است.

فیس لیفت میانه‌ی عمر مزدا باعث بهتر شدن خودرویی شده که در کلاس خودروهای شهری خوب بوده است. مزدا ۲ ارزان‌ترین خودرو نبوده اما دلایل زیادی برای ترجیح دادن نسبت به رقبا وجود دارد.

البته با عرضه‌ی کیا ریوی جدید و ورود کیا سوئیفت جدید به بازار در یک یا دو ماه آینده رقابت داغ‌تر از قبل خواهد شد.

از نظر هزینه‌های مالکیت، مزدا ۲ با گارانتی سه ساله (بدون محدودیت کارکرد) عرضه شده و کمک‌های جاده‌ای با هزینه‌ی سالانه‌ی ۶۸ دلاری در دسترس است.

امتیازات مزدا ۲ مدل ۲۰۱۷

پرفورمنس و اقتصادی: ۸

فضای کابین و راحتی: ۶.۵

تکنولوژی و ارتباطات: ۸.۵

قیمت و تجهیزات: ۷

سواری و هندلینگ: ۸.۵

امتیاز کلی: ۸

مشخصات مزدا ۲ GT

قیمت: ۲۳۶۸۰ دلار استرالیا

فرم بدنه: ۴ درب سدان

مشخصات پیشرانه: ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری خطی

قدرت/گشتاور: ۱۰۹ اسب بخار/۱۴۱ نیوتون متر

گیربکس: ۶ سرعته ی اتوماتیک، دیفرانسیل جلو

مصرف سوخت ترکیبی: ۴.۹ لیتر در هر صد کیلومتر

وزن خالص: ۱۰۷۶ کیلوگرم

طول/عرض/ارتفاع: ۴۳۲۰/۱۶۹۵/۱۴۷۰ میلی‌متر

نوع فرمان: راک اند پینیون، هیدرولیک

سیستم ترمز: جلو دیسکی خنک شونده، عقب کاسه‌ای

سیستم تعلیق جلو: مک فرسون

سیستم تعلیق عقب: میله‌ای پیچشی

ایمنی: دریافت ۵ ستاره از انکاپ استرالیا

کشور سازنده: تایلند

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. مجید

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (681 ديدگاه)

    از نظر هزینه‌های مالکیت، مزدا 2 با گارانتی سه ساله (بدون محدودیت کارکرد) عرضه شده و کمک‌های جاده‌ای با هزینه‌ی سالانه‌ی 68 دلاری در دسترس است.
    همه متن یه طرف این قسمت یه طرف!!!!!داغون شدم!!!!!خدایا شکرت!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. peyman

      ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (2034 ديدگاه)

      برند محبوب من ،مزداااا???

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. sina

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (2643 ديدگاه)

    چقد تو خوبی عاخه مزدا?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امپراتور لامبورگینی

      ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      مزدا درست مثل فولکس واگن خوب و دوست داشتنیه.
      درسته سینا؟
      اینجا که پست مزداست وگرنه فکر کنم اکثر دوستان پدالی فولکس واگن رو بیشتر دوست داشته باشن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. sina

        ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (2643 ديدگاه)

        دوست عزیز
        فولکس واگن یه خودروساز متوسطه. همون جور ک از اسمش هم بر میاد برای همین ساخته شده. امار و ارقام جی دی پاور و کنسومر هم هر سال نشون میدن ک فولکس تو ده تا برند برتر هم نیست.
        بحث ایودی و پورشه هم مطرح نیست چون داریم فولکس رو با مزدا مقایسه میکنیم. اونا لوکسن
        و در اخر هم شما حق نداری از طرف بچه ها پدال صحبت کنی. همه خودشون زبون دارن.
        موفق باشید

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. امپراتور لامبورگینی

          ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          ????????????????
          در رتبه بندی JD power بر اساس قابلیت اعتماد در همین سال 2017 رتبه ی مزدا دقیقا زیر فولکس واگن قرار گرفت.
          ????????????????
          خوب شد این حرف رو زدی تا هم بحثمون رو با خنده تموم کنیم و هم بنده بفهمم که شما در بحث ماشین و ماشین بازی هنوز خیلی راه داری.
          .
          مرسی عزیز.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. sina

          ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (2643 ديدگاه)

          راجب رتبه بندی حی دی پاور ک همونطور تو لینک خدد سایتش هست فولکس چهار رده پایین تر از مزداست.
          http://www.jdpower.com/press-releases/2016-us-vehicle-dependability-study-vds

          بخش دوم کامنتت هم ارزش جواب دادن نداره مث خعلی دیگه از کامنتات.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. امپراتور لامبورگینی

          ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          داداچ داری اشتباه میزنی !!!
          سال 2017 ملاکه.
          خدا بیامرزه 2016 رو.
          همون 2016 هم مزدا و فولکس اختلاف چندانی نداشتن.
          .

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. فقط تویوتا و هوندا

          ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (571 ديدگاه)

          اگه اینطوره تو رتبه بندی کانسیومر ریپورتز هم مزدا جزو قابل اعتمادترین برندهاس در حالیکه فولکس واگن جزو برندهای با کمترین قابلیت اطمینانه. مزدا ششم و فولکس بیست و دوم. :)))) تازه این اختلاف کجا اختلاف بسیار ناچیز یک رتبه ای جی دی پاور کجا.
          به هر حال بهتون توصیه میکنم این آمارهای ضد و نقیض و گیج کننده رو بی خیال شید به حرف خود مردم و مصرف کننده ها و تجربه ی دیگران توجه کنید.
          آمارهایی مثل آمار جی دی پاور که بررسی قابلیت اطمینان رو بین سال دوم و سوم مالکیت ماشین انجام میدن به نظر من ارزش چندانی ندارن. (این حرفو در حالی میزنم که خودم عاشق لکسوس هستم و تو جی دی پاور لکسوس اوله). وقتی بررسی ها رو تو طولانی مدت انجام دادن که اصلا اساس قابلیت اطمینان هم همینه اونوقت خواهیم فهمید که کدوم برندها میشه بهشون اطمینان بیشتری کرد. بدون شک ژاپنی ها برترین ها خواهند بود. سند: خود مردم. برید تحقیق کنید. کار سختی نیس. برید نظرات مردم تو سایت های مختلف چه داخلی و چه خارجی رو ببینید. ببینید بیشترین و کمترین دردسرها و مشکلات رو کدوم برندها برای مالکاشون داشتن. از واقعیت فرار نکنیم. خودروسازان هر کشوری یه برتری هایی دارن نسبت به بقیه. یکی از برتری های ژاپنی ها از جمله همین مزدا نسبت به بقیه همین قابلیت اطمینان هستش.

          موافقم 0
          مخالفم 1
        5. GTS

          ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (544 ديدگاه)

          سینا جان اتفاقا از نظر برند فولکس واگن و مزدا در یه سطحن و حتی فولکس کمی هم بالاتره.حتی ولوو که ماشینای به این خوبی و محبوبی داره از نظر برند در سطح رقباش قرار نمیگیره اگر کسی از دوستان در کشور دیگه زندگی کنه میدونه که اینطوره یا مثلا سطح فورد از جنرال موتورز کمی پایین تره مثل این میمونه که خارجیا هم نمیتونن تفاوت سطح خودروسازیای مارو بدونن ??(البته به اینا نمیشه گفت خودروساز ) من نمیدونم شما چطور اینو میگی. خودروسازایی مثل مزدا یا هوندا یا فولکس یا فورد یا اپل یا یا یا … اینا از نظر برند در یک سطحن و اتفاقا پرستیژی که تو محصولات فولکس واگن حتی برخی محصولات تجاری فولکس واگن خیلی هم بالاس و همونطور که میبینین حتی بعضی مدلای فولکس واگن با برندای سطح بالاتر رقابت میکنن در حالی که تو برندای دیگه واقعا همچین چیزیو نمیبینیم شایدم من حضور ذهن ندارم

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. shahin

        ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (856 ديدگاه)

        داداش مزدا خدایی خیلی طرفدار داره.خودتو با مزدایی ها درگیر نکن ؛)

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. جواد

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (24 ديدگاه)

    اقا مجید چرا انقدر از فولکس طرفداری میکنی.
    ما بگیم فولکس خوبه مزدا بده ول میکنی(شوخی)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امپراتور لامبورگینی

      ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      همینقدر که الکی به یک خودروساز توهین نشه برای من کافیه.
      نگن فولکس فقط یک مدل به درد بخور داره …

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سامان اذری

        ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (3197 ديدگاه)

        مجید میگه من طرفدار مظلوما هستم
        و چون فولکس واسه دیزل گیت جریمه شده عاشق اوج گرفتنش هستم

        منم اینو میگم که اگه واقعا طرفدار مظلومان بودی الان باید تویوتا رو پرستش میکردی چون تو سال 2011 زلزله ای به بزرگی 9 ریشتر و سونامی به ارتفاع 15 متر بخش زیادی از ژاپن رو ویران کرد
        طوری که چندین راکتور خراب و منفجر شد جزیره های ژاپن 2.5 متر جابه جا شد و کره زمین.حدود 10.سانت در مدار خود جابه جا شد
        طی ارزیابی‌های اولیه توسط مرکز بین‌المللی ایر بیمه محل‌های تخریب شده را تنها ۱۴،۵ تا ۳۴،۶ بیلیون دلار برآورد کرد بانک مرکزی ژاپن در تاریخ ۱۴ مارس ۲۰۱۱ مبلغ ۱۸۳ بیلیون دلار را برای عادی‌سازی وضعیت بازار به سیستم بانکی این کشور تزریق کرده‌است
        تو این زلزله بخش زیادی از کارخونه تویوتا تخریب و تعطیل شد
        ولی تویوتا با خودش و زیرموجموعه لوکسش اومد دوباره جایگاه اول رو پس گرفت
        به نظرت کار تویوتا سخت بوده یا فولکس واگن؟؟؟
        به قول کارشناسان فولکس میتونه با فروش دوکاتی تمام ضرر هارو جبران کنه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. امپراتور لامبورگینی

          ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          عزیز، اون بلایای طبیعی بوده و خدا هیچ وقت به کسی ظلم نمیکنه.
          قضیش با جریمه ی فولکس خیلی فرق میکنه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  4. شاهین

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (856 ديدگاه)

    من اصلا این سگمنت رو دوست ندارم اما این مزدا 2 انقد باحاله که آدم دوست داره واسه داخل شهر و مسافتهای کوتاه یکی داشته باشه.در مورد کل کل بین مزدا و فولکس هم بهتره دوستمون اینو قبول کنه که خود فولکس واگن ( جدا از زیر شاخه هاش) از مزدا محبوبیت کمتری داره( حد اقل تو ایران). چون مردم ایران مزدا رو لمس کردن و سوار شدن و راضی هستن.اما بجز اون مدل گل دیگه از فولکس ماشینی وارد نشده تا اونجا که من ذهنیت دارم.این از ایران.تو بقیه کشورها از جمله همین استرالیا که واسه خودش یه قاره حساب میشه هم دیدیم که مزدا برترین برند خودرویی شد.حالا من کاری به این حرفا ندارم چون خودم هم تاحالا فولکس نداشتم که قضاوت کنم.ولی مطمعنم فولکس هم عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. سید مهران میرابوالقاسمی

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (64 ديدگاه)

    مزدا خیلی خوبی اصلا تو تبلیغ که دیدم هیچ ماشینی در حد مزدا نبود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. حسین وی

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (463 ديدگاه)

    مزدا بهترینه هرکیم میگه بده حتما داوره بدیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. shahin

      ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (856 ديدگاه)

      چه نقل قولی باحالی بود ایول ?

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا