مزدا

معرفی نسل جدید ون مزدا فلایر واگن در ژاپن

مزدا نسل جدید ون کی کار خود بنام فلایر واگن را در دو نسخهٔ استاندارد و کاستوم استایل در ژاپن معرفی کرده است. البته این خودرو بر اساس سوزوکی Spacia ساخته شده و در اصل نسخهٔ ری‌بج شدهٔ Spacia محسوب می‌شود. این ون کوچک از ویژگی‌های طراحی برجسته‌تری برخوردار شده که آن‌را به‌طور قابل‌توجهی جذاب‌تر از سلفش کرده است. نسخهٔ استاندارد فلایر واگن همانند یک کی کار متعارف به نظر می‌رسد اما به گفتهٔ مزدا این مدل از خط کمر متمایزی بهره می‌برد که بر ضخامت بدنهٔ آن تأکید دارد.

مدل کاستوم استایل اما نمای جالب‌تری نسبت به نسخهٔ استاندارد دارد زیرا این مدل از نمای جلویی متفاوتی سود می‌بَرَد که در آن جلوپنجره‌ای بزرگ با چراغ‌های LED باریک کار شده است. این مدل همچنین از تریم کرومی و چراغ‌های مه شکن جلو هم بهره‌مند است. هردو مدل اما ظاهر جعبه‌ای شکلی دارند اما مدل کاستوم استایل لوکس‌تر و همین‌طور اسپرت‌تر به نظر می‌رسد.

نمای داخلی فلایر ساده به نظر می‌رسد. در جلوی راننده صفحه آمپر کوچکی قرار دارد که تنها شامل یک سرعت‌سنج بزرگ و نمایشگر دیجیتالی کوچکی می‌شود اما در میانهٔ داشبورد یک صفحه‌نمایش لمسی بزرگ برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی تعبیه شده است. برای این ون کوچک غربیلک فرمان اسپرت و تریم فلزی هم قابل سفارش است. علاوه بر این‌ها، مزدا خاطرنشان کرده است که فلایر واگن جدید فضای داخلی بزرگ‌تری نسبت به نسل قبلی داشته و ورود و خروج به آن‌هم بهتر صورت می‌گیرد. با وجود اندازهٔ کوچک، فلایر واگن به تکنولوژی‌های ایمنی زیادی چون سیستم هشدار برخورد، نوربالای خودکار و سیستم هشدار خروج از خط مجهز شده است.

در زیر کاپوت این ماشین نیز همانند اکثر کی کارهای ژاپنی پیشرانهٔ بسیار کوچکی قرار گرفته است. این ون با یک پیشرانهٔ ۶۶۰ سی‌سی سه سیلندر بنزینی در دو نسخهٔ تنفس طبیعی و توربوشارژ به بازار عرضه می‌شود که اولی ۵۲ اسب بخار قدرت و ۶۰ نیوتن متر گشتاور و دومی ۶۴ اسب بخار قدرت و ۹۸ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. هردو نسخهٔ این پیشرانه به یک سیستم هیبریدی متصل هستند که شامل یک موتور الکتریکی کوچک با ۳ اسب بخار قدرت و ۵۰ نیوتن متر گشتاور می‌شود.

انتقال نیروی تولیدی این سیستم نیز توسط یک گیربکس CVT جدید صورت می‌گیرد که مصرف سوخت ماشین را به تنها ۳.۳ لیتر در هر صد کیلومتر می‌رساند. فلایر واگن در حالت استاندارد با انتقال قدرت دیفرانسیل جلو ارائه می‌شود اما امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک هم برای آن وجود دارد. قیمت این ون کوچک ژاپنی از ۱,۳۳۳,۸۰۰ ین (۱۱,۷۷۰ دلار) آغاز شده و نهایتاً به ۱,۹۰۸,۳۶۰ (۱۶,۹۸۰ دلار) ین در مدل کاستوم استایل هیبریدی XT می‌رسد. مزدا فلایر واگن جدید از ماه فوریه در بازار داخلی ژاپن عرضه خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. معین

    ۱۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (49 ديدگاه)

    خیلی هم عالی
    قیمت خوب
    جادار
    کم مصرف
    مزدا

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. بهنام

    ۱۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (983 ديدگاه)

    ?
    یاده هندونه های مربعی افتادم

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. بهنام

      ۱۶ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (983 ديدگاه)

      https://www.google.com/amp/s/www.aparat.com/v/doE4F/روش_ساخت_هندوانه_مکعبی_در_ژاپن%3famp

      واسه حداکثر استفاده از فضا چکار که نمیکنن

      موافقم 0
      مخالفم 1
  3. Saeed Boroomand

    ۱۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (477 ديدگاه)

    پیشرانه اش عالیه، تقریبا روی همه دور موتور ها شتاب ماشین یکنواخت و بالا میمونه. با همین ترکیب و جعبه دنده بر عکس اعداد احتمالا چابک تر از سمند و چهارصد و پنج شه.
    این مسیریه که ایران بدون هزینه میتونه به سمت پاک شدن شهر هاش بره… یه موتور هیبرید خیلی کوچیک و با گشتاور بالا هیبرید با یه موتور ( توروبو) صرفا گاز سوز کوچک.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Raha

    ۱۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (288 ديدگاه)

    واقعا مزدا کمپانیه که اگه روش تعصب داشته باشی گناه محسوب نمیشه!! ??❤

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Saeed Boroomand

      ۱۶ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (477 ديدگاه)

      بله محترم و بی حاشیه.
      یکی از معایت فرهنگ امریکایی قهرمان سازیه متاسفانه، واقعا باور دارن که سرزمین فرصت ها هست و میشه از کوخ به کاخ رسید، رسانه هست دیگه …

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. Saeed Boroomand

    ۱۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (477 ديدگاه)

    البته به جز این در کنارش مثل بقیه آدمیزاد ها برای مشکل آلودگی میشه با هزینه ناچیز میکروتوربین های مدرن و ارزون روی خروجی همه شرکت هایی که هر گونه گاز قابل اشتعالی تولید میکنن گذاشت و خروجی های سمی نیتروژن و گوگرد و غیره رو سوزوند و با برقش کلیم فروش داشت، به عنوان مثال عرض کنم میدان های نفتی و گازی که هوای خوزستان رو آلوده میکنن سال ها میلیارد ها دلار پول رو توی فلیر میسوزونن و دور میریزن…
    در مورد دوستانی که بازده موتور ها واسشون مهمه، میکرو توربین ها چکالی وزنی توانشون تقریبا ده برابر موتور های معمولیه و بازدهشون حدود سی درصد و کلید طراحی شون استفاده از بلبرینگ های هوای فشرده هست که باعث میشه بتونن به جای موتور های جت که بزرگن و خروجی بهینشون توی دور های چند صد دور یا چند هزار دور در دقیقه بدست میاد ، ااز این موتور ها با ابعاد کوچیک و دور موتور های بیش از صد هزار استفاده کنن و دمای کاریشون خیلی بالا هست و تقریبا با هر سوختنی کار میکنن. و همون دمای بالا یکی از دلایل پاک تر بودن خروجیشون هست. و خب البته میشه با جذب حرارت خروجی بازدهشون رو بالاتر هم برد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. امید

    ۱۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (26 ديدگاه)

    داخلش کپیه هونداست علی الخصوص دنده اش. کاش ما هم یه برند ایرانی داشتیم هرجای دنیا میرفتیم به تولیداتمون افتخار میکردیم؛این ژاپنیا انقد واسه همینه طول عمرشون زیاده؛هرجا میرن لذت میبرن.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  7. M.us

    ۱۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (237 ديدگاه)

    شبیه جامدادی طراحیشم بد نیست و با توجه به بی ارزش شدن پول ملی حدود 40 میلیون میره تازه بدون حساب گمرکی (: عوضش اونا مسلمون نیستنو بهشت نمیرن فقط ما میریم …!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. NAVID۰۰۹۸

    ۱۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (10057 ديدگاه)

    تو کِرِمش چقدر جذابه
    همینو وانتشو بزنن واسه بازار تهران و شهرستانها ، با سه شیفت باید تولیدش کنن تا از پس عَرضش بر بیان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. حسام

    ۱۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (144 ديدگاه)

    کسی کارتون پت پستچی یادش هست؟
    ماشینش مث همین بود

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا