مزداهوندا

دوئل مزدا MX-5 و هوندا سیویک کوپه

مرحلهٔ یک‌چهارم نهایی، دور اول، قسمت هجدهم، اولین دوئل از گروه کوپه‌های کوچک

 

هوندا سیویک کوپه

مزدا MX-5

؟

آئودی TT

فولکس‌واگن بیتل

؟

فولکس‌واگن شیراکو

نیسان ۳۷۰Z

؟

 

مزدا MX-5

تاریخ معرفی: نمایشگاه پاریس ۲۰۱۴

نسل کنونی: چهارم

پلت‌فرم: ND مزدا

امتیاز از کاربایر: ۴.۲ از ۵

امتیاز از کارانددرایور: ۵ از ۵

فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۱۵,۷۶۹ دستگاه

فروش شش‌ماههٔ نخست ۲۰۱۸ در اروپا: ۸,۵۱۶ دستگاه

فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۱۱,۲۹۴ دستگاه

فروش شش‌ماههٔ نخست ۲۰۱۸ در آمریکا: ۴,۶۹۱ دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگسالان: ۸۴ درصد

حفاظت از کودکان: ۸۰ درصد

حفاظت از عابر پیاده: ۹۳ درصد

سیستم‌های ایمنی: ۶۴ درصد

امتیاز کلی: چهار ستاره

 

هوندا سیویک کوپه

تاریخ معرفی: نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۵

نسل کنونی: دهم

پلت‌فرم: کامپکت جهانی هوندا

امتیاز از کاربایر: ۴.۲ از ۵

امتیاز از کارانددرایور: ۵ از ۵

فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: – دستگاه

فروش شش‌ماههٔ نخست ۲۰۱۸ در اروپا: – دستگاه

فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: – دستگاه

فروش شش‌ماههٔ نخست ۲۰۱۸ در آمریکا: – دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگسالان: ۹۲ درصد

حفاظت از کودکان: ۶۷ درصد

حفاظت از عابر پیاده: ۷۵ درصد

سیستم‌های ایمنی: ۸۸ درصد

امتیاز کلی: چهار ستاره

 

 

مقایسهٔ مشخصات فنی

مزدا MX-5

هوندا سیویک کوپه

پیشرانه ۲ لیتری I4 ۲ لیتری I4
تنفس طبیعی طبیعی
قدرت ۱۶۰ اسب بخار ۱۶۰ اسب بخار
گشتاور ۲۰۰ نیوتن متر ۱۸۷ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته دستی ۶ سرعته دستی
محور محرک عقب جلو
شتاب صفر تا ۹۶ ۶.۱ ثانیه ۷.۶ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۴.۷ ثانیه ۱۵.۹ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۱۵ کیلومتر/ساعت ۲۱۰ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۸.۱ لیتر (ترکیبی) ۷.۴ لیتر (ترکیبی)
تولید آلایندگی ۱۵۸ گرم/کیلومتر
ظرفیت باک ۴۵ لیتر ۴۶ لیتر
طول ۳.۹۱ متر ۴.۴۹ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۳۱ متر ۲.۷۰ متر
وزن ۱۱۰۰ کیلوگرم ۱۲۳۵ کیلوگرم
نسبت قدرت به وزن ۱ به ۶.۸ ۱ به ۷.۷
حجم صندوق بار ۱۳۰ لیتر ۳۴۰ لیتر
ظرفیت سرنشین ۲ نفر ۵ نفر
قیمت پایه آمریکا ۲۶,۱۹۰ دلار ۱۹,۸۸۵ دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[polldaddy poll=10085269]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. امیر

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (730 ديدگاه)

    دیفرانسیل جلو بودن در یک ماشین اسپرت یک جور شوخی بی مزه اس.عشق است مزدا

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مزدا

      ۳۰ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (2034 ديدگاه)

      مزدا۱۰۰%

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سامان اذری

        ۳۰ مرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (3197 ديدگاه)

        به نظرم شیراکو باس با سیویک کوپه
        و بیتل هم با میاتا دوئل میکردند

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. سید

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (132 ديدگاه)

    بی چون وچرا مزدا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Radin

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    قطعا مزدا:)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Travel4ever

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (40 ديدگاه)

    عشق است مزدا از هرلحاظ.
    برتری هوندا فقط قیمتش به نظر میرسه
    ولی بازم این مزدایه برای من خیلی ارزش داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. شاهين

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (856 ديدگاه)

    به جرات میتونم بگم مزدا سلطان هندلینگ و شتاب اولیه در بین ماشین های اقتصادی تو کل دنیاست، با احترام فراوان برای هوندای عزیز ولی انتخابم قطعا بهترین ماشینه سال ٢٠١۶ هست، mx5

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. saeed

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (349 ديدگاه)

    فکر کنم مزدا تو این کلاس خودرویی بی رقیب باشه و قابلیت رقابت با خودروهای لوکسو داره .ضمنا موتور جدید مزدا که با افزایش قدرت تا 181اسب بخار همراه بوده قابل ارائه هست (با همین موتور 2 لیتر تنفس طبیعی) که اگر اون بود دیگه کفه همه جوره به نفع مزدا میشد (امیدوارم در مرحله بعد اون موتور لحاظ شه تو مقایسه ها).

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. مانی

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    من رأی ندادم
    آخه رودستر ۲ نفره با کوپه ۴ نفره چه ربطی‌ بهم دارن
    تنها شباهتشون قدرت موتوره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. me84

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    مزدا جذابتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. peyman

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (61 ديدگاه)

    یعنی یه خودروی باکیفیت ،بادوام،به روز مثل سیویک کوپه که جوان پسند هست با قیمت فوق العاده خوب .
    اگه میومد رو خط تولید خودرسازهای ما تاریخچه فروش کل جهان رو جابجا می کرد.
    ولی…
    خب دیگه چه خبر ازG65میباخ چه خبرکه قولش رو دادن وقتی گفتن G65 AMG دیگه تولید نمیشه خیلی حالم گرفته شد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. سید مهران میرابوالقاسمی

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (259 ديدگاه)

    مزدا ۴ تا سروگردن بالاتره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. ایلیا

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (731 ديدگاه)

    با این کم سلیقگی در انتخاب رقبا، یکی از ستارگان سال های اخیر بی دلیل حذف شد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. E 36

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (918 ديدگاه)

    مزدا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. حمیدرضا

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    با احترام به رای همه ولی هوندا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    تو این‌که لذت رانندگی MX-5 بالاتره، شکی نیست، اما من به شخصه سیویک کوپه رو انتخاب می‌کنم، به دلایل زیر:
    ●قیمت‌گذاری به مراتب بهتر
    ●داشبورد زیباتر و هماهنگ‌تر
    ●طراحی خارجی شیک‌تر
    ●ظرفیت سرنشین بیشتر
    ●حجم صندوق بار بیشتر
    ●مصرف سوخت کمتر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمدرضا

      ۱ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (89 ديدگاه)

      نظرتون محترم اما این چیزایی گفتین جز برای افراد معدودی اصلا اولویت نیست تو این کلاس.اکثرا ماشین اسپرت میخرن برای لذت رانندگی نه حجم بار و زیبایی داشبورد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. Mohamad

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (812 ديدگاه)

    با وجود احترامی که برای مزدا قائلم اما اجازه بدید سیویک کوپه رو انتخاب کنم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. سام

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (709 ديدگاه)

    طرح بدنه هوندا سیویک کوپه تا حدی جذاب تر و معقول تر از مزدا CX-5 است و من در این دوئل خودرویی به هوندا سیویک کوپه رأی می دهم.البته ناگفته نماند که مزدا CX-5 هم در جای خود بسیار جذاب و دوست داشتنی است.اختلاف بین این خودروی دوست داشتنی مثل اختلاف بین دو نمره 19.5 و 20 است.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. ابولفضل نصیری

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (161 ديدگاه)

    اسطوره رودسترهای تاریخ میاتا MX-5

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مانی

      ۳۱ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      ۳۰۰ اس ال گالوینگ
      ۲۵۰ جی تی او رودستر
      و ….

      پس اینا دیگه چی‌ هستن؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  18. Hossein gh

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (313 ديدگاه)

    سیویک حیفه حذف شه.ولی مهم نیست من که عاشقشم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. کاوه

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (146 ديدگاه)

    مشکل قدیمی مزدا اینجا هم وجود داره. توجه ویژه به هندلینگ که موجب میشه فضای اتاق کوچیک بشه و همینطور ارتفاع کف از زمین هم کاهش پیدا کنه. این مزدا هم طولش نیم متر از سیویک کمتره. مطمئنن مزدا های سدان و کوپه عشق ابدی راننده ها هستند و جهنم واقعی برای بقیه سرنشین ها.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. حسین وی

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (463 ديدگاه)

    قطعا مزدا
    نمیدونم چرا این پیج های خودرویی اینستاگرام شتاب مزدارو 7.9 میزنن :|

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. Adak

    ۸ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (1846 ديدگاه)

    برنده این گروه TT

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا