مزدا

رد شایعات مربوط به ادغام مزدا و تویوتا

مزدا و تویوتا از همکاری طولانی‌مدت خود لذت خواهند برد. این همکاری شامل ساخت کارخانه بزرگ ۱.۶ میلیارد دلاری در شما آلاباما می‌باشد. درحالی‌که این همکاری نشانه‌ای از آغاز فرایند ادغام دو شرکت به شمار می‌رود اما مدیرعامل مزدای آمریکای شمالی سریعاً این ایده را خاموش کرده و خط بطلانی بر شایعه احتمال تبدیل مزدا به زیر شاخه فرعی تویوتا کشیده است.


ماساهیرو مورو گفته که این دو کمپانی برنامه‌ای برای ادغام ندارند. برنامه‌های مزدا برای حفظ استقلال خود همچنان به قوت خود باقی مانده اما این دو خودروساز به همکاری با یکدیگر در توسعه محصولات و تکنولوژی‌های جدید ادامه خواهند داد.


مورو همچنین در دیترویت درباره آینده خودروهای الکتریکی و سلول سوختی نیز صحبت کرده و گفته که این تکنولوژی‌ها به اندازه آینده خود خودروها مهم هستند. البته مزدا هنوز هم باور دارد پیشرانه‌های احتراق داخلی می‌توانند به لطف پیشرفت‌های صورت گرفته در تکنولوژی حداقل یک دهه دیگر نیز دوام بیاورند.


مورو می‌گوید:

این مهندسی خالص پیشرانه احتراق داخلی و راه مزداست. این پیشرانه‌ها به مدد تکنولوژی‌های جدید در آینده بهتر نیز خواهند شد. همان‌گونه که جامعه و زمان به پیش می‌رود مزدا نیز همین‌گونه خواهد بود.

مزدا CX-5 مدل 2018
بخشی از استراتژی جدید مزدا استفاده از تکنولوژی اسکای اکتیو X است. پیشرانه‌ای که بدون استفاده از جرقه احتراق دارد همین آگوست گذشته معرفی شد و اولین قدم‌ها به سوی استراتژی پایدار زوم زوم ۲۰۳۰ به شمار می‌رود. برنامه یاد شده همچنین شامل معرفی تکنولوژی خودران و تلاش کلی برای کاهش میزان متوسط دی‌اکسید کربن تا ۵۰ درصد در مقایسه با سال ۲۰۲۰ و کاهش ۹۰ درصدی تا سال ۲۰۵۰ می‌باشد.


مورو در نهایت اعلام می‌دارد:

با تکنولوژی‌های جدید نهان در پیشرانه اسکای اکتیو X مزدا خودرویی را در سال ۲۰۱۹ و با استفاده از تکنولوژی مذکور به بازار عرضه خواهد کرد. ما انتظار داریم با این پیشرانه کاهش مصرف سوخت ۲۰ تا ۳۰ درصدی را نسبت به بهترین‌های صنعت داشته باشیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. Ahmad

    ۷ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1170 ديدگاه)

    اصلا حس خوبی به ادغام مزدا و تویوتا نداشتم .خوبه که تکذیب شد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Peyman

      ۷ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (2034 ديدگاه)

      بهتره مزدا مستقل کار کنه ولی با تویوتا همکاری تکنولوژی بکنن.مزدا رو عشقه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Raha

    ۷ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (288 ديدگاه)

    این که مزدا میخواد استقلالش رو حفظ کنه قابل احترامه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. PooRiyA::BMW:: GERMANY

    ۷ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (584 ديدگاه)

    ادغام و تبدیل مزدا به زیر مجموعه فرعی تویوتا اصلا ایده خوبی نیست
    چون به هر حال مزدا کمپانی کوچک‌تری نسبت به تویوتا هست و در آن صورت برای هر کاری باید اجازه تویوتا رو گرفت و این اصلا خوب نیست
    معمولا شرکت هایی که ورشکست می کنن یا شرایط مالی خوبی ندارن در شرکتهای بزرگتر ادغام میشن
    ولی مزدا که ورشکست نشده و شرایط مالی خوبی هم داره
    بهترین راه ادامه همکاری ها شراکت هست نه ادغام
    مثلا تویوتا می خواد نسل جدید راو ۴ رو بسازه و مزدا هم می خواد نسل جدید سی ایکس ۵ عرضه کنه این دو خودرو در یک کلاس هستند و دو کمپانی می تونن با مشارکت یکدیگر هم خودروهای بهتری بسازند هم هزینه های خود کاهش بدهند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. سید مهران میرابوالقاسمی

    ۷ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (259 ديدگاه)

    اصلا شوخیه بامزه ای نبود یعنی مزدا بره زیر مجموعه تویوتا الان محصولات مزدا به همه کمپانی ها می گه زکی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mohammadreza

      ۸ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (870 ديدگاه)

      مدتی پیش که نتایج فروش خودرو سازها در سال 2017 اعلام شد مشخص شد که فقط تویوتا کرولا بیشتر از کل شرکت مزدا فروش داشته
      البته مزدا برند با سابقه و اصیلی هست که همیشه حرف برای گفتن داره و فوق العاده قابله احترامه
      شخصا طراحی هاشون خیلی دوس دارم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. Khosrow

    ۷ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    مزدا خیلی خوبه و پتانسیل عالی شدن رو هم داره / طراحی هاش و دوام موتورهاش بالاس / حیف میشد اگر میرفت زیر مجموعه تویوتا-ی ترسو! / طراحی های تویوتا خیلی محافظه کارانست و متریال داخلش هر سال ضعیفتر ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ali

      ۷ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (262 ديدگاه)

      ممنون که اطلاعات گوهربارتون رو به دیگران منتقل میکنید. لازم نیس سطح اطلاعات پایینتون رو به رخ دیگران بکشیدها. …
      اولا که همه خودروسازان امروزی، روز به روز در حال افزایش کیفیت مواد به کار رفته تو ماشیناشونم. (به جز ایرانی ها که ما کاری بهشون نداریم) حتی چینی ها رو اگه برید نگاه کنید با اینکه هنوز نسبت به کره ای ها و ژاپنی ها آشغاله، ولی نسبت به گذشته خودشون، خیلی بهتر شدن و هر سال در حال بهتر شدنن. یه سر نمایشگاه خودرو تهران میرفتید اینو میفهمیدید. پس تویوتا و دیگر خودروسازان بزرگ جای خود دارن. خودم سوار ماشینای جدید تویوتا شدم و با اطمینان کامل میگم که این حرفای شما از روی تعصب و دشمنی با تویوتاست و مثل خیلی از افراد دیگه سعی در خراب کردنش دارید. من نمایشگاه تهران پاسات رو دیدم و توش نشستم چند دقیقه. با اینکه متریالش واقعا خوب بود ولی در مقایسه با کمری 2016 که سوار شده بودم به نظرم متریال ضعیفتری به کار برده بود. تنها ماشین و برندی (غیر لوکس) که تو اکثر بررسی ها دیدم متریال داخلیشو بالاتر و لوکس تر از تویوتا میدونن، هوندا بوده. البته مزدا رو هم تا حدودی میشه گفت. به هرحال این سه تا بدون شک بهترین متریال رو در داخل ماشیناشون بین ماشینای غیر لوکس به کار میبرن. سوار شدم که میگم. مزدا 6 رو هم تو منطقه آزاد از نزدیک دیدم.
      در ضمن معلومه اصن تو باغ نیستی و از اخبار ماشین بی اطلاعی. اتفاقا طراحی های جدید تویوتا دیگه اثری از محافظه کاری توشون نیس. اینو دیگه حتی مخالفاش هم میگن. تا جایی که دیگه حتی به ماشینی مثل CHR گیر میدن که چرا اینقدر اغراق آمیز طراحی کرده. بعد شما میگی محافظه کار. زکی. کمری جدید و آوالون جدید و CHR که طراحی های جدید تویوتا هستن رو هر چی میشه بهشون گفت جز محافظه کار. حتی میخوای بگو زشت. مشکلی نیس. از دید بعضیا شاید زشت باشه ولی هر آدم منطقی دیگه نمیگه محافظه کار. اتفاقا به عنوان مثال کمری جدید رو من خیلی فیلمای بررسی خارجیشو دیدم. جالبه همون اول بررسیشون به این نکته اشاره میکنن که تویوتا دیگه دست از طراحی محافظه کارانش برداشته.
      به هرحال این شیوه درست نیست برادر من که الکی و غیر منطقی بیای یه ماشین و برند رو بکوبی. لااقل اینقدر تابلو و عذر میخوام ناشیانه نباش. حداقل میخوای خراب کنی ماهرانه و استادانه به چیزیش گیر بده که عیان و آشکار نباشه که داری خودتو خالی میکنی و ایراد الکی و نادرست میگیری.
      راستی موافقم که تویوتا ترسوست. اما ترسش از امثال شماهاست که قصد تخریبشو دارید.
      البته تیکه اول حرفات در مورد مزدا کاملا درست بوده.

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا