مزدا

رندری جذاب از مزدا RX-7 2020 خیالی!

مزدا در سال ۲۰۱۷ گفته بود: “بدون وجود پیشرانه روتاری احتمالاً مزدایی هم وجود نخواهد داشت؛ و بدون مزدا، پیشرانه روتاری هم نمی‌توانست حدود ۵۰ سال تولید شود.” ژاپنی‌ها از آن زمان تاکنون به بازگشت پیشرانه روتاری به عنوان بهبود دهنده شعاع حرکتی خودروها اشاره کرده‌اند اما خبری از نسل جدید خودروی اسپورت RX نیست.

MAZDA RX-VISION
MAZDA RX-VISION

خب در سال ۲۰۱۵ یک کانسپت فوق‌العاده جذاب با نام RX ویژن رونمایی کرد اما احتمالاً خبری از نسخه تولیدی آن نخواهد بود. حقیقت این است که مزدا اشاره به بازگشت یک خودروی اسپورت با پیشرانه روتاری نکرده و گفته که این پروژه به خاطر قوانین سخت گیرانه تر آلایندگی “مسابقه با زمان” خواهد بود؛ اما مدیر تحقیق و توسعه این برند محبوب گفته تولید چنین خودرویی هنوز هم آرزوی تیمش است. با تمامی این تفاسیر، اندکی شانس برای تولید چنین خودرویی قائل هستیم.

یکی از طراحان دنیای خودرو نیز همانند اکثر ما به دنبال تحقق چنین رویایی بوده و تصمیم گرفته RX-7 خودش را بسازد. این تصاویر که مشاهده می‌کنید پروژه‌ای مجازی از چهارمین نسل خودروی اسپورتی است که ترکیبی از ویژگی‌های طراحی نسل دوم RX با کانسپت یاد شده می‌باشد.

طراح در توصیف این خودروی مجازی گفته است: “بسیاری از عناصر طراحی این خودرو از کانسپت RX ویژن گرفته شده‌اند و برخی نیز به نسل دوم این کوپه تعلق دارند. از جمله این موارد می‌توان به شیشه عقب، چراغ عقب افقی و… اشاره کرد. جلوپنجره و چراغ‌های جلو نیز در ارتفاع پایین‌تری نسبت به محصولات کنونی مزدا قرار دارند و نشان این برند هم بالای جلوپنجره نصب شده تا RX-7 اول را یادآوری کند. من همچنین جزئیات نسل اول RX یعنی بخش خاص بالای چراغ‌های جلو را در نظر گرفته‌ام که ما را به یاد چراغ‌های مخفی شونده دهه ۸۰ میلادی می‌اندازد.”

قطعاً این یک طراحی برجسته بوده و بی‌شک بهترین رندر از RX های مجازی می‌باشد. برخی شایعات جذاب درباره تولید یک خودروی اسپورت با پیشرانه روتاری به گوش رسیده اما چنین چیزی رخ نمی‌دهد. امسال مزدا ۱۰۰ ساله می‌شود و شاید شاهد سورپرایزی از این خودروساز باشیم…

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. Me

    ۹ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (314 ديدگاه)

    یکی از بزرگترین ارزوهام اینه که صنعت خودرو بره بسمت هیبریدهای رنج اکستند. خیلی دوسشون دارم.شورلت بولت ،ب ام و i3????.انجین روتاری ،میکروتوربین،ابر خازن ،نسل جدید باتریهای لیتیوم، چندسال دیگه همه کنار هم چی میشن???

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. meysam

      ۹ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (1772 ديدگاه)

      Me جان یه کم بیشتر در مورد میکروتوربین ها توضیح میدی؟ دمت گرم.

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. Me

        ۹ بهمن ۱۳۹۸
        سوابق: (314 ديدگاه)

        در خدمتم هموطن.ادم صاحب نظری نیستم ولی اطلاعات مختصری دارم که عرض میکنم
        میکروتوربین ها نسل جدیدی از انجین های درون سوز هستن که ساختمانشون دقیقا مثل ژنراتورهای گازی شرکت برق هست.برای تولید برق و شارژ باتری خودروها خیلی دینامیک بالایی دارند، تا ۵۰ درصد سبکتر از موتورهای پیستونی هستند،راندمان حرارتی و نسبت وزن و قدرت خیلی بهتری دارند و قابلیت تطبیق با هر نوع سوختی رو خیلی راحت تر از انجین های سنتی دارن الایندگی خیلی کمتری دارند و تا ۳۵ درصد بازده تر هستند ولی متاسفانه با اینکه ۳۵ سال از تولید اولین میکروژنراتور(توسط مرسدس) برای یک خودرو میگذره تابحال به بلوغ لازم نرسیده و بخاطر مشکلاتی از قبیل عمر کوتاه قطعات حیاتی یا قیمت بالا نتونسته وارد خط تولید بشه .البته نسل جدید موتورهای ونکل که liquidpiston ساخته،پیل سوختی های هیدروژنی و موتورهای بنزینی مدرن همه میتونن تاحد زیادی نقش میکروژنراتور رو بازی کنن مثل تویوتای میرای اما زیاد با اقبال مشتری مواجه نشدند
        دوستان کسی اطلاعات بهتر یا صحیح تری داره لطفا زیر کامنتم کامنت بدید

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. حسین دهمرد

          ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
          سوابق: (2432 ديدگاه)

          در تکمیل صحبتهای شما،یکی از مهمترین مشکلات تو ساخت میکروتوربینها توان فشرده سازی کمپرسورشون هست.اگه نسبت فشرده سازی کمپرسورش بیشتر از موتورهای معمولی نباشه، چندان برتری به موتور پیستونی نداره.(میکرو توربینهای کنونی تو نهایت توان نسبت کمپرسش سه به یک هست).پس همون سه سیلندر ب ام و به صرفه تره.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Me

          ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
          سوابق: (314 ديدگاه)

          ممنون اقای دهمرد.بله موتور ۳ سیلندر ب‌ام‌و i8 دو سیلندر i3 و ۴سیلندر شورلت بولت همه در زمان تولیدشون بهترین انجین سال شدند . در واقع الان بازار پر از خودروهایی که موتورهای ۱ لیتری شون تا ۱۴۰ اسب توان دارن ولی امید این هست که با ایده های جدید یه جهش حداقل ۳۰ درصدی داشته باشن.شک ندارم امثال خیلی از ایده ها به ثمر میرسه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. رامین

    ۹ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (919 ديدگاه)

    وااااااااااااااای عجب چیزیه. چقد خوشگله لعنتی

    موافقم 2
    مخالفم 0
  3. مزدا

    ۹ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (2033 ديدگاه)

    جوووون چه جلو پنچره زیبای داره .خیلی زیبا شده .
    بی صبرانه منتظر معرفیش هستم

    موافقم 2
    مخالفم 0
  4. SS

    ۹ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (738 ديدگاه)

    قشنگ در اومده
    منو یاد لکسوس LC و جگوار میندازه ولی همچنان به طراحی مزدا و rx7 وفاداره

    موافقم 2
    مخالفم 0
  5. دانیال

    ۹ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (148 ديدگاه)

    یکم شبیه محصولات مازراتی هم هست

    موافقم 2
    مخالفم 0
  6. Danial

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (466 ديدگاه)

    آخ آخا RX-7ی که تو بازی carbon یا under ground 2 جمع میکردی رو بدن من دیگه هیچی نمیخوام لعنتی.

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا