مزدا

تجسم مزدا RX-9 تولیدی در قامت RX ویژن کانسپت!

ما هنوز هم امیدواریم که مزدا دست به کار شده و یک خودروی اسپورت کاملاً جدید با طراحی پیشرانه جلو و دیفرانسیل عقب را تولید کند و البته از شاخصه‌های طراحی زبان کودو و نسل بعدی پیشرانه روتاری اسکای اکتیو R در آن استفاده نماید.


چنین خودرویی در سال ۲۰۱۵ و در نمایشگاه خودروی توکیو به فرم کانسپت به نمایش درآمد. این خودرو که RX ویژن نام داشت دارای اورهنگ های کوتاه و نمای عقب جذابی بود که طول آن به ۴۳۸۹ میلی‌متر و عرض و ارتفاع آن نیز به ترتیب به ۱۹۲۵ و ۱۱۶۰ میلی‌متر می‌رسید.

همین حالا به‌سختی می‌توان گفت این کانسپت به فرم تولیدی درخواهد آمد یا خیر اما سال پیش نسخه پیش‌تولیدی و مرموزی از RX-8 در خلال تست‌های پیست نوربرگ رینگ دیده شده است.


اما برخی خبرها درباره پیشرانه روتاری جدید مزدا نشان می‌دهند که این قلب آهنین می‌تواند از نوع دو روتور ۱.۶ لیتری توربو با قدرت حدود ۴۰۰ اسب بخار باشد. به همین منوال برخی منابع دیگر هم ادعا دارند این پیشرانه از نوع روتاری هیبرید با قدرت حدود ۴۵۰ اسب بخار است.


این رندر جذاب از RX-9 آینده که توسط شان سوونی منتشر شده به ما نشان می‌دهد کانسپت RX ویژن در صورت تولید چه شکلی خواهد داشت. طراحی و خطوط کلی کانسپت یاد شده تغییری نکرده‌اند و طراح تنها نشان‌های ویژه، جای پلاک، رینگ‌های جدید، دستگیره درب‌ها، حسگرهای پارک و آینه‌های جانبی را به خودرو اضافه کرده است.

قطعاً می‌دانیم که چنین خودرویی در صورت تولید چه بازخوردی از سوی طرفداران دریافت خواهد کرد. با وجود قدرتی در حد ۴۰۰ تا ۴۵۰ اسب بخار، این خودرو می‌تواند رقیب سرسختی برای خودروهایی همچون پورشه کیمن یا جگوار اف تایپ باشد. آیا مزدا به صدای طرفداران گوش خواهد داد؟!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. Milad

    ۲۹ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (47 ديدگاه)

    زیباست

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. مزدا

      ۲۹ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (2033 ديدگاه)

      جونم مزدا .چه طوفانی شده??

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. حسین وی

    ۲۹ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (463 ديدگاه)

    چقدر این ماشین فوق العاده و زیباس !!! با یه موتور 1.6 لیتری و 450 اسب دیگه چه شود ایشالله که تولید میکنه و یه روز بچه های پدال و دوست داران مزدا صاحب این ماشین بشن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Centenario

    ۲۹ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (101 ديدگاه)

    یکی از زیبا ترین کانسپت های دنیاس??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. رضا

    ۲۹ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (97 ديدگاه)

    اگر بهمن موتور وارد کنه و با قیمت دویست میلیون تومان بفروشد عالی میشه البته شتر در خواب بیند پنبه دانه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Centenario

      ۲۹ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (101 ديدگاه)

      یعنی 150 میلیون ارزونتر از النترا…???
      داداش دلار از 10 هزارتومن رد نکنه ما راضییم ??

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. me84

    ۲۹ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    طراحیش فوق العادست.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا