مزدا

فراخوان مزدا 3 به خاطر برف‌پاک‌کن‌های معیوب

مزدا انجام فراخوان ایمنی جدیدی را به نمایندگی‌های خود در آمریکای شمالی اعلام کرده است. این فراخوان تعداد ۱۸۷۷۹۸ دستگاه از خودروهای مزدا ۳ را تحت تأثیر قرار می‌دهد و دلیل آن نیز عیب عملکردی برف‌پاک‌کن‌ها می‌باشد.


NHTSA می‌گوید طراحی ناقص رله‌ی برف‌پاک‌کن می‌تواند باعث اختلال در عملکرد موتور شود و این امر باعث عدم کارکرد برف‌پاک‌کن و کاهش میدان دید راننده در آب‌وهوای بارانی و برفی خواهد شد.

در توضیح این مشکل آمده است:

زمانی که به خاطر تولید گرمای پیشرانه براده‌های آهن تولید شوند رله از کار خواهد افتاد. این امر نهایتاً باعث اشکال در عملکرد برف‌پاک‌کن‌ها می‌شود.

مزدا تاکنون خبری درباره‌ی تصادف، جراحت و یا فوتی مرتبط با این موضوع را دریافت نکرده است. شایان ذکر است خودروهای مزدا ۳ مدل ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ که تحت تأثیر این فراخوان قرار گرفته‌اند بین ۲۰ جولای ۲۰۱۵ تا ۱۸ جولای ۲۰۱۷ خط تولید را ترک کرده‌اند.


همان‌گونه که گفته شد مزدا نمایندگی‌های خود را مطلع کرده و مالکان نیز به زودی اطلاعیه‌های مربوطه را دریافت خواهند کرد. تکنسین‌های این برند ژاپنی ماژول کنترل بدنه‌ی جلو را با واحدی جدید تعویض خواهند کرد. تمامی این فرایندها بدون دریافت هزینه‌ای انجام خواهند شد.


محصول جمع‌وجور مزدا قبلاً هم فراخوان شده و از جمله عیوب آن می‌توان به نشتی بنزین احتمالی و ترمزهای پارک معیوب اشاره کرد. این فراخوان آخری با تحت تأثیر قرار دادن تعداد ۲۲۷۸۱۴ دستگاه از مزدا ۳ ها در دو سال پیش بزرگ‌ترین فراخوان این خودرو بوده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. کورش

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (139 ديدگاه)

    یه 206 صفر مدل 97 تحویل گرفتم پارسال دقیقا دو روز بعد قفل مرکزی در جلو سمت راست عمل نمیکرد بردم نمایندگی گفت هروقت کاملا از کار افتاد بیار الان بعضی وقتا باز میکنه,,اونا کجا ما کجا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. VIPER

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (2598 ديدگاه)

    ژاپنی ها دین ایمون حالیشون نی
    ولی شرافت خوب حالیشونه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مزدا

      ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (2034 ديدگاه)

      دین هم همینه میگه عادل باش و صادق باش
      فک میکنی ما مسلمونا دین داریم ولی از صبح تا شب دروغ میگیم و اختلاس میکنیم و… خدا از ما راضی هست!!؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. نادر بحری

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هر قطعه و قسمتی از مزدا رو دقت کنی یک چیزی خیلی به چشم میخوره ، چقدر سازندهاش زحمت کشیدن ، و هیچ دزدی در قطعه ها و لوازم دیده نمیشه…با عشق این ماشین رو ساختن.من دست تک تک شونو میبوسم.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا