مزدا

مزدا CX-5 مدل 2020، قوی‌تر، مجهزتر و گران‌تر!

CX-5 هرچه مسن‌تر می‌شود جذاب تر می شود  زیرا مزدا به‌روزرسانی‌های مناسبی برای مدل سال ۲۰۲۰ این خودرو در نظر گرفته است. CX-5 2020 که از پاییز سال جاری میلادی وارد بازار آمریکا می‌شود از تجهیزات بیشتری سود برده و پیشرانه‌ی توربوی آن نیز قدرت بالاتری تولید می‌کند.


مدل پایه CX-5 اسپورت قیمت آغازین ۲۵۰۹۰ دلاری داشته و بنابراین ۷۴۰ دلار گران‌تر شده است. افزایش قیمت این خودرو قابل‌توجه است اما خریداران شاهد تجهیزات بیشتری همچون سیستم‌های دستیار راننده مزدا خواهند بود.

از جمله تجهیزات ایمنی استاندارد و جدید این کراس اوور می‌توان به کروز کنترل فعال با عملکرد توقف و حرکت، ترمز شهری هوشمند با تشخیص عابران پیاده و نوربالای خودکار اشاره کرد. این خودرو همچنین از هشدار خروج از مسیر با دستیار حفظ خودرو بین خطوط و هشدار برخورد سود می‌برد.

CX-5
بهبودهای CX-5 2020 به همین‌جا ختم نمی‌شود زیرا CX-5 اسپورت همچنین به چراغ‌های جلوی خودکار و برف‌پاک‌کن‌های حساس به باران مجهز شده و لرزش و صدا و… کمتری دارد. تکمیل کننده تغییرات این خودرو نیز کلید جدید و صفحه‌نمایش ۷ اینچی و صفحه‌نمایش غیرفعال سازی سیلندر می‌باشد.


نیروبخش این خودرو پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری با قدرت ۱۸۷ اسبی و گشتاور ۲۵۲ نیوتون متر می‌باشد. این پیشرانه با یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک همکاری کرده و سیستم چهار چرخ محرک را نیز می‌توان سفارش داد.

یک پله بالاتر مدل تورینگ با قیمت ۲۶۷۳۰ دلار قرار دارد که تغییرات چندانی نداشته است. خریداران شاهد کابینی با صندلی‌های جلوی چرمی و گرم شونده، سیستم تهویه مطبوع دو ناحیه‌ای، صندلی برقی راننده، سیستم ورود بدون کلید، چراغ‌های جلوی خودکار، شیشه‌های عقب دودی، پورت‌های شارژ USB، اندروید اتو، اپل کارپلی و… خواهند بود.


تریم فول تر این خودرو گرند تورینگ است که بهای ۳۰۲۱۰ دلاری دارد. این خودرو از رینگ‌های ۱۹ اینچی، درب پشتی برقی، چراغ‌های LED، مونروف برقی، سیستم نورپردازی تطبیقی و آینه‌بغل‌های گرم شونده سود می‌برد.

تغییرات زیادی در کابین رخ نداده اما پدال شیفترهای جدیدی روی خودرو نصب شده‌اند. صندلی برقی سرنشین جلو، پوشش چرم کابین و سیستم صوتی Bose با ۱۰ بلندگو نیز جزو ویژگی‌های این مدل هستند.


تریم بعدی این خودرو CX-5 گرند تورینگ رزرو ۳۵۰۳۵ دلاری است که پیشرانه‌ی ۲.۵ لیتری توربوی آن‌هم اکنون قدرت ۲۵۰ اسبی و گشتاور ۴۳۳ نیوتون متری دارد. گشتاور این پیشرانه نسبت به قبل ۱۴ نیوتون متر افزایش یافته است.

پیشرانه یاد شده جدای از گشتاور بیشتر دارای سیستمی است که صدای قوی‌تر و بهتری از پیشرانه را بیرون می‌دهد. این خودرو کم‌مصرف‌تر شده و دستیار کشش آفرود آن نیز نیرو را به چرخ هایی می‌فرستد که در آفرود هنوز روی زمین هستند.

از دیگر تغییرات این کراس اوور ژاپنی می‌توان به صفحه‌نمایش ۸ اینچی جدید اشاره کرد. هدآپ دیسپلی، صندلی‌های جلوی سرد شونده، صندلی‌های عقب و فرمان گرم شونده نیز جزو موارد برجسته مدل گرند تورینگ رزرو هستند.


مدل پرچم‌دار این خودرو سیگنیچر نام دارد که ۳۷۰۵۵ دلار قیمت دارد. این خودرو هم تغییرات چندانی را تجربه نکرده اما تجهیزات مناسبی همچون صندلی‌های چرم ناپا، تریم چوبی و نورپردازی داخلی دارد.

ناوبری جی‌پی‌اس، تشخیص علائم ترافیکی، آینه وسط بدون فریم با تیره شوندگی خودکار، فرمان با دوخت ویژه، دید ۳۶۰ درجه، حسگرهای پارک جلو و عقب و رینگ‌های ۱۹ اینچی هم برخی از تجهیزات CX-5 سیگنیچر را تشکیل می‌دهند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. Sina

    ۲۴ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    مزدا داره تلاش میکنه که خودرو های بنزینی داخل بازار بمونن.امیدوارم که موفق بشه.?

    موافقم 0
    مخالفم 1
  2. مسعود

    ۲۴ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (114 ديدگاه)

    مزدا cx-5 از نظر قیمت و طراحی داخلی و خارجی ماشین خیلی خوبی هستش. تو اروپا و آمریکا جزء شاسی بلندهای پرفروش محسوب میشه. الان چند وقتیه که مزدا خودروی جدید مزدا cx-30 را معرفی کرده و با اینکه از نظر فضای بار و صندلی از مزدا cx-5 کوچکتره اما به نظر من مزدا cx-30 کابینش خیلی قشنگتر و ماشین جمع و جور تری محسوب میشه. مزدا اگر خودروی cx-5 را از نظر طراحی داخلی و چراغ عقب یک فیس لیفت جزئی می کرد و طراحی این ماشین را به cx-30 نزدیکتر می کرد خیلی عالی میشد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مزدا

      ۲۴ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (2033 ديدگاه)

      چقد دوست دارم این برند رو
      نشستن داخل این ماشین تو ایران امید به زندگی رو ۱۰۰ درصد میبره بالا.
      کابین ماشین چه ساده و جذابه

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. Mohammad

        ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (1 ديدگاه)

        ما 2016 پلاک منطقه آزاد اروند شو داریم من واقعا واقعا تا ۲۴۳ تا باهاش رفتم هنوز جا داشت بره واقعا من ازش راضیم تو سبقتم بیست هروقت گذر موقت گرفتم اومدم تهران همه تو کفش بودن

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. meysam

    ۲۴ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    طراحی چه داخلی و چه خارجی بیست بیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ایمان

    ۲۴ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (3894 ديدگاه)

    باید به افتخار این خودروساز دوست داشتنی تمام قد ایستاد و دست زد ؛ امیدوارم هیوندای یکمی از طراحی های چشم نواز مزدا الگو بگیره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Omid622

    ۲۴ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (744 ديدگاه)

    انتخاب این کلاس هم خیلی سخت شده
    رافور
    هوندا CR_V
    مزدا cx 5
    سوبارو فاستر
    به علاوه تیگوان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. رامتین

    ۲۴ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (3045 ديدگاه)

    دوستان به عنوان یک نکته این موتور 2.5 لیتری توربوی مزدا برام بسیار جذابه. گشتاور 430 نیوتن متر روی چنین موتوری محشره. فقط در پرانتز بگم مثلا بی ام و 530 با همین قدرت، گشتاوری حدود 350 نیوتن متر داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. حسین وی

    ۲۴ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (463 ديدگاه)

    ماشینه نیمه لوکسی که با NX مقایسه شد و با توجه به قیمت ارزنده تر بود
    فوق العادست این ماشین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. سیدمهران میرابوالقاسمی

    ۲۴ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (259 ديدگاه)

    مزدارا عشق است.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. سعید(تهران)

    ۲۴ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (496 ديدگاه)

    کلا ظرافت در طراحی چه داخلی و چه خارجی این ماشین حرف اول رو میزنه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. آرمین

    ۲۴ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (79 ديدگاه)

    تا مدل 2018 در ایران هست.اینو از نزدیک میبینین واقعا لذت میبرین.خودم فیس قدیمش رو در منطقه آزاد دارم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. سجادی

    ۲۴ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (233 ديدگاه)

    اقا اون جدول خیلی خوب بود دمت گرم. واس خودم نگاه میکردم انتخاب میکردم ?

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا