ایستگاه خبرمزدا

مزداهای گروه بهمن گرانتر می شوند

به گزارش خبرگزاری ایسنا، گروه خودروسازی بهمن برای مزدا۳ تیپ ۳ تولیدی خود قیمت ۵۳ میلیون تومان و مزدا۲ تیپ ۲ نیز قیمت ۳۷ میلیون تومان را به کمیته قیمت گذاری خودرو پیشنهاد کرده است. به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حدود دو ماه پیش گروه خودروسازی بهمن پیشنهاد خود برای افزایش قیمت محصولاتش را به کمیته قیمت گذاری خودرو ارائه کرده بود.

Mazda3
Mazda3

در حال حاضر مدل تیپ۳ خودرو مزدا۳ در نمایندگی های گروه بهمن به قیمت۵۰ میلیون تومان و مدل تیپ۲ مزدا۲ نیز به قیمت ۳۵ میلیون تومان عرضه می شود.
مدل های تیپ۱ و ۲ مزدا۳ و تیپ ۱و ۳ مزدا۲ طرفداران چندانی در بازار نداشته و تولید آن ها به حداقل رسیده است، اما با توجه به قیمت های فعلی، گروه بهمن برای مزدا۳ تیپ ۳ قیمت ۵۳ میلیون و مزدا۲ تیپ ۲ نیز قیمت ۳۷ میلیون تومان را به کمیته قیمت گذاری خودرو پیشنهاد کرده است.
گروه خودروسازی بهمن در حوزه محصولات سواری تولیدی خود تنها برای دو مدل مزدا۳ و مزدا۲ آن هم به میزان رشد قیمت ین، در حدود پنج درصد قیمت فعلی درخواست افزایش قیمت داشته است. در صورت موافقت کمیته قیمت گذاری خودرو با این درخواست، قیمت مدل تیپ۳ مزدا۳ مرز ۵۰ میلیون تومان را نیز رد خواهد کرد، در حالیکه این خودرو حدود پنج ماه پیش نیز افزایش قیمت چند میلیونی را تجربه کرده بود. گروه بهمن در برنامه سال جاری خود تولید سه هزار دستگاه مزدا۲ و حدود شش هزار و۵۰۰ دستگاه مزدا۳ را پیش بینی کرده است.
خودرو مزدا۳ جدید این شرکت با موتور ۱۶۰۰cc  نیز در شش ماه آینده وارد بازار خواهد شد. با توجه به این که موتور مزدا ۳ فعلی این شرکت ۲۰۰۰cc است، قیمت مزدا ۳ جدید تولیدی گروه بهمن با توجه به موتور ۱۶۰۰cc آن کمتر از مزدا ۳ فعلی خواهد بود.

Mazda3 and MazdaSpeed3
Mazda3 and MazdaSpeed3

قیمت مزدا ۳ مدل ۲۰۱۱  در خارج از ایران از ۱۵ هزار دلار شروع شده و تا ۲۳ هزار دلار می رسد. نمونه های مشابه تیپ ۳ حدود ۲۰ هزار دلار قیمت دارند. این درحالیست که خودروهای مزدای گروه بهمن مونتاژ داخل محسوب شده و تعرفه وارداتی آنها کمتر از ۶۰ درصد می باشد. با احتساب این تعرفه ها مبلغ ۱۳ میلیون تومان سود خالص بابت هر دستگاه اتوموبیل مزدا ۳ در گروه بهمن قابل محاسبه است که می توانید آن را در ۶۵۰۰ دستگاه تولیدی سالانه آن ضرب نمایید تا سود  ۸۴ میلیاردی این شرکت از همین یک رقم خودرو بدست آید. البته رقمها تقریبی است! بنابراین همانطور که خودروسازان ما می گویند، خودروسازی در ایران جز ضرر چیزی نیست. باور کنید!

منبع: ایسنا

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. شهاب

    ۲ آبان ۱۳۹۰
    سوابق: (8 ديدگاه)

    مگه گرانفروشی در اسلام حرام نیست ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۲۵ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (78 ديدگاه)

      مشکل از همین نامسلمانی ماست
      اگر همه مسلمان بودند که دنیا گلستان بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. پیکان جوانان

      ۱۱ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (205 ديدگاه)

      سفره پهنه دیگه بخور بخور شده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. رضا

    ۲۴ آبان ۱۳۹۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    رانت تعرفه ماشینهای خارجی برای شرکتهای خودرو سازی انها را خیلی پررو کرده اگر تعرفه ها جهانی شود این شرکتها باید بروند غاز بچرانند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. babak

    ۱۹ آذر ۱۳۹۰
    سوابق: (4 ديدگاه)

    مزدا 2 این خودروی سبک با فقط 2 ایربگ در جلو با قیمت مزحک و خنده دار 35 ملیون تومن در بازار واقعا خنده دار ترین خودرو بین دیگر خودرو های مضحک وارداتی هست . این خودرو به نظر میرسد که نباید قیمتی بالاتر از 20-22 داشته باشد با نهایت پرروی گروه بهمن 35 میلیون عرضه میشود که خریدار میبایستی در لحضه خرید در حالت طبیعی نباشد و یا اکس مصرف کند .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. علی

    ۲۹ آذر ۱۳۹۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    قیمت مزدا 3 جدید (منطبق با مشخصات در ایران) در اروپا 20 هزار یورو (نه دلار) است (منبع سایت http://www.mazda.co.uk) که حدود 37 میلیون میشه و با هزینه های جانبی اش حدود 42 میلیون برای بهمن درمی آد و 50 می فروشه و البته در قیاس با سودی که اطلس خودرو آسان موتور و سایر واردت کنندگان کره ای می خورند چیزی نیست.
    بدون تعصب، مزدا 3 جدید ماشین خیلی خوبیه.
    موفق باشید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. hossein

    ۴ بهمن ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    درتاریخ 28و 29/10/90 برای خرید وانت مزدا با وام اشتغال اداره کار ایثارگران ده میلیون تومانی به یکی از نمایندگیهای گروه بهمن مراجعه نمودم به بنده گفتند برای خرید احتمالا با افزایش قیمت مواجه خواهیم شد. برای دریافت فاکتور درخواست بعنوان متقاضی واجبارا تعهد افزایش قیمت را نیز پذیرفتم.حالا درخواست افزایش قیمت برای فاکتورهای دریافت وام اشتغال چون مابتفاوت وام وقیمت خودرو بیش از پنج میلیون تومان میباشد که به سختی درحال تهیه هستم. با تشکر از اینکه حوصله به خرج دادید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. علی

    ۱ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (28 ديدگاه)

    دیگه وقتی 206 اشغال چینی یا 206+ رو به اسم 207 به ملت میندازن مردم هم 25 ملیون براش پول میدن انوقت مزدا 2 یا 3 اینقدر میشه دیگه باز حداقل مزدا کیفیت داره به نظرم انسان سالم طرف محصولات ایران خودرو و سایپا نمیره. مزدا 2 واقعا ماشین با کیفیتی هست قبول دارم گرونه ولی در این وانفسا باز صد رحمت به مزدا.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. عادل خسروزاد

    ۴ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خودرو منو بدید مزدا دو کابین خریدم از نماینذگی رضا نادرپور پولشو نقدا یکجا پرداخت نمودم. 20روزه نمیدن.اگه تا یک هفته تحویل ندن با مدارک کامل از طریق شبکه 20:30شکایت میکنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. رضاغلامی

    ۷ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    به نظر بنده حقیر اگه گرون نخریم مجبوریم 206 آشغالی یا 405 سوار شیم بنابراین ماشین گرون رو من باشم میخرم چون اکه الآن گرونه بعدا و در آینده هم گرونتر هم میشه پس بخریییییییید تا ژاپن هم مارو تحریم نکرده…

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا