مزدا

مزدا 3 مدل 2010

کمپانی مزدا مدل دوست داشتنی و آشنای خود یعنی مزدا ۳ را برای سال ۲۰۱۰ با تغییراتی به بازارها روانه خواهد نمود. این درحالیست که مدلهای فعلی نیز چندان قدیمی نیستند و همچنان قادر به حفظ رقابت می باشند. اما شرکت مزدا روند رشد و تداوم حرکت رو به جلو را برگزیده و این می تواند درسی برای خودروسازهای وطنی باشد که تا نفس آخر یک خودرو را تولید می کنند و خلق اله هم ناچار به خرید آنها می شوند.این یعنی قانون داغان کردن مصرف کننده و حمایت از تولید کننده جون جونی!

mazda 3-2010

ظاهر این خودرو شبیه مدلهای کانسپت zoom-zoom شده  و حذف جلوپنجره و طراحی اسپرت سپرها این حالت را تشدید نموده است. زاویه دارشدن چراغ عقب و کشیدگی چراغها به طرفین یعنی اینکه با خودرو اسپرت تری نسبت به نیاکانش طرفیم.

mazda3-2010

بدنه خودرو سبکتر شده، مصرف سوخت کاهش یافته، طراحی داخلی و خارجی آن مدرن تر و شیک تر شده و البته ابعاد آن بدون تغییر مانده است.

2010-mazda-3-interior

موتور دو لیتری پایه با ۱۴۸ اسب بخار قدرت، سر جای خود مانده و البته مصرف سوخت آن کاهش یافته است. یک موتور ۲.۵ لیتری با ۱۶۷ اسب بخار قدرت نیز در دسترس خواهد بود. این خودرو رقیب مستقیم خودروهایی نظیر هیوندا الانترا و هوندا سیویک می باشد. با این حال بعید است کسی آن را با خودرو دیگری اشتباه بگیرد.

2010-mazda3-4door

قیمت این خودرو از ۱۵۰۴۵ دلار شروع می شود و به نسبت تجهیزات و موتورها افزایش می یابد. البته درصورت عرضه در ایران می توانید قیمت آن را حدس بزنید: از ۳۵ میلیون تا…

آپدیت: مزدا ۳ جدید، دیروز با حضور ریئس مجلس رونمایی شد و ظاهراً قرار بر مونتاژ هر دو گونه هاچ بک و صندوقدار با موتور دو لیتری در ایران است و زمان عرضه نیز زمستان تعیین گردیده.

* این مطلب به طور اختصاصی برای سایت پدال نوشته شده و نقل و کپی از آن تنها با ذکر نام و آدرس سایت “پدال” مجاز می باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۷۷ دیدگاه‌ها

  1. محمدرضا قاسمی

    ۸ بهمن ۱۳۸۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظرمن واقعا خودروی عالی وزیبایی است ولی بازهم به پای سوناتا2010 نخواهدرسید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. مهران

    ۱۷ بهمن ۱۳۸۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظر من خیلی خودروی عالی و با کلاسی هستش و سوناتا بسیار خز و جواد شده اصلا حرفی واسه گفتن نداره در مقابل مزدای جدید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. الهه

    ۱ اسفند ۱۳۸۹
    سوابق: (2 ديدگاه)

    آخرشه…………خیلی خوشکله

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. حسین صالحی

    ۳ اسفند ۱۳۸۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خیلی توپه…..دمتون گرم بچه های گروه بهمن….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. امین

    ۷ اسفند ۱۳۸۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام خدمت شما
    سوالی از شما داشتم:
    قیمت مزدا 3 2010
    قیمت مزدا 6 2010
    قیمت سراتو 2011 kia
    قیمت سوناتا2010 hayonda
    در کشورهای عربی کویت یا دبی چنده؟

    با تشکر فراوان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. امیر

    ۹ اسفند ۱۳۸۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    واقعا مزدا3 جدید وسوسه کننده است ولی قیمت زیادش کمی ادمو متوقف میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. iranmx

    ۱۷ اسفند ۱۳۸۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ایول مزدا 3

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. TOHID

    ۲۷ اسفند ۱۳۸۹
    سوابق: (25 ديدگاه)

    کلا ماشینای شرق اسیا ازش این همه پولو ندارن..
    اخه ژاپن هم شد خودرو ساز با اون تویوتا پرادو ااشغالش.
    متاسفانه ایرانی ها هم که عشق قیافه ماشینن.
    اگه لطف کنن اون مذخرفاته کره و ژاپن رو نخرند دولت سعی میکنه که ماشینای مدرن روز فرانسه و آلمان و سوئد و ایتالیا رو وارد کنه.
    ماشینای ژاپن فقط به درد عربها میخوره که هیچی نمفهمن ما آریایی ها باید خودروی آریایی بشینیم.
    اینم یه لیست از آشغال ها:آزرا…سوناتا…کمری…پرادو…لکسس.آوانته..
    لست مدرنهای روز جهان:پژو 407…سیتروئن c5..رنو مگان..رنو تندر..پورشه کاین..

    موافقم 0
    مخالفم 1
  9. Negh Negho

    ۶ فروردین ۱۳۹۰
    سوابق: (3 ديدگاه)

    به نظر من خریدن خودروهای خارجی خیلی خوبه اما به چه قیمتی 3 برابر قیمت شرکت سازنده ؟؟؟
    این به نظر من احمقانه ترین نوع خرید تو دنیاست
    فول آپشنش تو دبی 17000 دلاره ما باید 40 میلیون بخریم
    وافعا خریت محضه !!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. صادقي

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    در جواب به آقای TOHID
    باید عرض کنم مقوله پرداخت پول زیاد به ماشین در ایران ارتباطی به ماشین شرق آسیایی و اروپایی ندارد. نظر شما دقیقا برعکس واقعیت جهانی است. اتومبیل‌های شرق آسیا خصوصا ژاپنی با کیفیت‌تر و پرفروش‌تر از اتومبیل‌های اروپایی خصوصا فرانسوی در جهان است. در ایالات متحده آمریکا بنا بر شهادت همکاران مهندسم که تابعیت آنجا را دارند ژاپنی‌ها علی‌رغم فیلترهای بسیار سخت اداره فدرال ایمنی جاده‌ها اکثر بازار اتومبیل آمریکا را قبضه کرده‌اند. جالب اینکه هیچ خانواده آمریکایی رغبتی به خرید اتومبیل‌های فرانسوی بدلیل پرخرج و پراستهلاک بودن ندارند. از همه مهمتر اینکه در برندهای برترین اتومبیل‌سازان دنیا فرانسوی‌ها جایگاه مناسبی ندارند.
    نظرات اینجانب بدون تعصب و به نقل از آمار و ارقام جهانی می‌باشد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. محسن

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    عاشقشم! می خرمش!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. امید

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خطاب به آقا توحید
    شما دارین آزرا و لکسوس رو با مگان و تندر و سیتروئن مقایسه میکنین ؟!!!!!
    بابا ایول نکنه بنگاه داری و تندرهات رو دستت باد کرده که اینقدر داری سنگشون رو به سینه میزنی؟
    یک کم منطقی تر فکر کنین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. amir

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    عاشقششششششششششم
    خیلی نازه میخرمش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. مصطفی جون

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۰
    سوابق: (53 ديدگاه)

    من زیاد عشق ماشین نبودم ولی وقتی که مزدا مخصوصا نیو شو دیدم مهرش تو دلم افتاد و هنوزم که هنوزه عاشقشم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. مصطفی جون

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۰
    سوابق: (53 ديدگاه)

    خطاب به آقا تو حید باید بگم که هر کس یه سلیقه ای داره ونباید به سلیقه ی افراد توهین کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. امید

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آقای صادقی :
    نمی دونم آمار و ارقام جهانی شما از کجا برداشت شده . ولی اینو می دونم که طبق همین آمار مشارکت رنو-نیسان در صدر سودآور تربن خودروسازان دنیا هستن .در هر صورت اصالت و سابقه خودروهای اروپائی غیر قابل انکاره . اگه آمار و ارقام جهانی خواستین به من میلتون رو بفرستید .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. مصطفی

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۰
    سوابق: (53 ديدگاه)

    ببخشید میشه بگید که بدی مزدا 3 جدید ( جز قیمتش که این چیزا تو ایران طبیعیه ) چیه که این همه ناراضیتون میکنه؟؟؟؟؟؟؟؟ ( منتظر جواب منتقدان مزدا نیو هستم. چون سکوت شما نشانه ی بی عیبی این خودروی دوست داشتنی هستش )

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. محمد

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    خودروی مزدا با اینکه کم استهلاک هست ولی افت قیمت بسایر بالایی در ایران دارد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. مصطفی

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۰
    سوابق: (53 ديدگاه)

    کسی از مزدا دارها هست که از ماشینش ناراضی باشه؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. AUDI

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۰
    سوابق: (53 ديدگاه)

    از مدیر سایت میخوام که چندتا عکس از داخل مزدا 3 جدید در شب همراه با نور پردازی داخلیش با سایز بزرگ به عکس های بالا اضافه کنند . با تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. negar

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خیلی هم عالییییییییییی…نمی تونیم بخریم تعریف که می تونیم بکنیم!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. سعيد مرتضوي

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من که سوارش شدم خیلی عالی بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. توحید

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۰
    سوابق: (25 ديدگاه)

    اقای امید و صادقی

    اصلا هر چی بگین نمیتونین خودروهای شرق اسیای رو با اروپایی مقایسه کنین.

    من میگم تندر میخندی بهم؟؟؟
    هیچ میدونین خودروی پژو 407 تو تستی که المانی ها گرفتن این رتبه رو یدست اورد:
    کمترین میزان خرابی در پانصد هزار کیلومتر کارکرد یا پنج سال..

    اصلا چرا اینطوری مثال بزنیم؟

    ببینید خودروی تویوتا کرسیدا رو اگه به یاد داشته باشید تقریبا از سال 75_76 وارد ناوگان پلیس کشور شد اینقدر کیفیت اینا پایین بود که سال 80 جمع شدن و خودروی مرسدس بنز الگانس و 240 E وارد ناوگان شد که به گفته یکی از فامیلامون این خودرو سه شیفت هشت ساعته بدون اینکه 10 دقیقه موتورش خاموش بشه داره کار میکنه ولی هنوزم سرپا هستن میدونی چند ساله تا حالا؟؟؟
    10 سال ولی هنوزم سر پا هستن با اینکه مدام در حال گاز خوردن هستن.

    اقای صادقی دوستتو ول کن چیزی رو که با چشم ندیدی باور نکن داداش ماشینای شرق اسیایی اینقدر پایین تر هستن تا به پای اروپا مخصوصا آلمانیا برسن.

    مرسدس بنزای گازوییلی 190 رو یادت نیست اگه به خاطر محیط زیست نبود هنوزم کار میکردن و جمع اوری نمیشدن ولی تویوتا کرونا یا کرولا ها رو ببینید با اینکه خیلی جدیدترن ولی ادم بدش میاد داخلشون بشینن

    موفق باشین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. مصطفی

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۰
    سوابق: (53 ديدگاه)

    اقا توحید شما اگر از هر کی که بپرسی میگن که خودرو های ژاپنی یا کره ای اصطحلاک کمتری نسبت به خودرو های اروپایی دارن . در ضمن هیچگاه خودرو های بالای100 ملیون و با خودروهای زیر 50 ملیون مقایسه نکنید و اگر مقایسه می کنید خودرو های مدنظرتون و با داداش بزرگ خودرو های کره ای و ژاپنی مقایسه کنید. چرا گیر دادین به کرولا کرونای بیچاره وگرنه منم آزرا یا جنسیس و مزدا 6 یا 3 …..رو به جون 407 و c5 و مگان و … آشغالای دیگه ی اروپایی میندازم و اونوقته که میبینی کی زور میشه. و اینو بدون که هر چقدر که پول بدی همونقدر آش می خوری. منتظر جوابتون هستم خدا حافظ دوست عزیز

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. milad

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    salam
    khyili khoshgele vali omran be en pula nemiarze

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. tohid

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۰
    سوابق: (12 ديدگاه)

    اقای مصطفی سلام داداش گل.

    اولا حرف رو ول کن که باد هواست.در ضمن مثالی که زدم اینو نشون میده که استهلاگ ماشنای شرق اسیایی چقدر پایینه جون خودشون!!!

    قبوله من حاضرم تو برو اون ازرا به درد نخورو بیار ولی نه اینکه از نظر شتاب مقایسه کنیم بلکه از نظر کیفیت مقایسه میکنیم ببین عمر کدومشون بیشتره.

    عزیز من هیوندای ازرایی که هنوز ده هزار کیلومتر راه نرفته سیت سوپاپش ترکیده نشون دهنده چیه؟؟؟

    نشون دهنده اینه که این خودرو ساز چقدر بی دقت سرسیلندر و قالب سازی کرده!!!

    بگذریم از این بحث. من نمیگم شرق اسیا آشغال درست میکنه ولی اینو میگم که هنوز خیلی راه دارن تا به پای المان و فرانسه و سوئد و ایتالیا برسن.

    یه چیزی رو میدونستی؟؟؟
    ژاپنی ها هنوز تکنولوژی ساخت و قالب گیری موتور 8 سیلندر رو ندارن و اگه هم تولید میکنن همشون پر از ایراده و زود مستهلک میشن و نمونشم تویوتا vx_r لند کروز هستش که اکثر خریدارا نمونه 6 سیلندرشو انتخاب میکنن. به دلیل استهلاک زیاد میتونین برین تحقیق کنین.

    داداش یه چیزی میگم ناراحت نشین بخدا منظوری ندارم ولی هر کسی تو کار خودش یه چیزایی رو میدونه از عمقش که هر کسی خبر نداره.ما دیگه اینقدر تو دانشگاه درباره خودرو ها تحقیق میکنیم که یه چیزایی فهمیدیم که واقعا تعجب میکنه ادم.

    به عنوان مثال:شماهایی که میگین شرق اسیا خودرو سازه…هیچ میدونین که هیچ جای جهان نمیتونه پمپ انژکتور خودروهای دیزل رو تولید کنه به جز آلمان و انگلیس؟؟؟
    فقط آمریکا هستش که اگه دقت کنین تحت لیسانس بوش آلمان هستش…یا کمپانی پرکینز انگلستان.

    یکی از استادامون که یه دوره رفته بود توی آلمان میگفتش که یه ژاپنی رو دیدم که میگفت کمپانی های خودرو سازی ما مهندساشون ارزشوشون اینه که یه روزی بتونن از مرسدس بنز باز دید کنن!!!خود ژاپنی ها قبول دارن که هنوز خیلی دارن به اروپایی ها برسن بعدش شماها برای خودتون امار تهیه میکنین که ژاپن بهترینه!!!
    ول کنین بابا از نظر سخت گیری رو کیفیت خودرو رنو فرانسه و اصلا در کل فرانسوی ها حرف اول رو تو جهان میزنن و کمپانی رنو فرانسه هفتمین خودرو ساز برتر جهانه که اقای صادقی میگن که اصلا تو لیست برترین ها نیستش!!!
    هنوزم که هنوزه سیستم فنربندی رولز رویس انگلیس توسط کمپانی سیتروئن طراحی میشه عزیز دل من.
    به جرات اینو میتونم بگم که در کارگاه ریخته گری میل لنگ پژو 405 اصل فرانسه رو ذوب کردیم و آلیاژشو با مرسدس بنز مقایسه کردیم اصلا برتری آلیاژی رو که در ساخت میل لنگ به کار برده بودن رو حس میکردی چقدر دقیق محاسبه کرده بودن!!!

    در مجموع بالا بری پایین بیاین من ژاپنی ها رو قبول دارم از نظر خودروسازی ولی نه در حد اروپا و آمریکا و در این قیمت.
    آخه این پرادو صد میلیون ارزش داره؟؟؟
    من موندم کسی که پول میده پرادو میخره چرا اون پول رو نمیده یه مرسدس بنز c200 یا اگه قدرت بیشتر میخواد e280 نمیخره؟؟؟
    هم کلاس داره هم ایمنی که عمرا تویوتا داشته باشه هم مرسدس بنز داره نه تویوتا مذخرف ژاپنی.

    ماشینی رو داره که پیر و جوون رو به واکنش وا میداره ولی پرادو چی؟؟؟

    موفق باشین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. مصطفی

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۰
    سوابق: (53 ديدگاه)

    توحید جون حرفات کاملا منطقی و صحیحه و از توضیحاتت خیلی ممنونم( و نظر قبلیم کمی با تعصب همراه بود ) ولی ما مایه دار نیستیم که بخوایم ماشینای 100 ملیونی بخریم و همتمون در حد خرید ماشینای زیر 60 ملیون هستش و برای ما خرید همین ماشینای ژاپنی خوبه چون باید قبول داشته باشیم که هیچ ماشینی زیر 60 ملیون به ماشینای ژاپنی و کره ای نمیرسه ( البته تو ایران ). راستی آقا توحید من از شما دو تا سوال داشتم ؟؟؟ 1-رشته ی دانشگاهی شما چیه؟؟ 2-نظرت در مورد مزدا 3 جدید چیه به نظرت بخرم یا نخرم؟؟ (( اگه بخرم چرا؟؟ واگه نخرم چرا؟ ))منتظر راهنماییتون هستم. با تشکر ( موفق باشید )

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. tohid

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۰
    سوابق: (12 ديدگاه)

    سلام مصطفی جان
    اقا یه جور نگو که همه فکر کنن ما اینجا استاد مکانیک جهانیم!!!

    ما هنوز نوچه های افراد بزرگی مثا دایملر و کارل بنز هستیم.
    من مکانیک خودرو میخونم داداش.

    مزدا 3 جدید خودرویی بسیار زیبا هستش و فکر کنم موتور و در کل از نظر فنی کمی ارتقاع داده شده.
    بسیار خودرویی ایمن و زیبایی هستش ولی اگه زیاد مسافرت خانوادگی میکنین به درد نمیخوره چون عقبش مثل مزدا 3 کمی تنگ و کوچیکه.

    خوبه ماشین جمع و جوریه ولی من اگه جای شما بودم رنو مگان رو بیشتر قبول داشتم چون هم با کیفیت تره و هم ایمن تره چون پنج ستاره ایمنی داره ولی مزدا چهار ستاره داره.
    ولی مزدا هم اینیش قابل قبوله
    مزدا به نظر بعضی ها قشنگره ولی از نظر من مگان خوشگل تره
    ولی اگه مگان رو دوست نداری یه تحقیقی هم درباره پژو 407 بکن اگه مورد قبول نبود همون گزینه مزدا رو انتخاب کن.

    موفق باشی خداحافظ

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. مصطفی

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۰
    سوابق: (53 ديدگاه)

    سلام توحید جون از راهنماییت خیلی ممنونم. ولی مزدا 3 جدید چشممو گرفته. من اهل سفر هستم ولی تو سفرامون زیاد پرجمعیت نیستیم و خیلی خیلی پرجمعیت باشیم 4 نفر بایه بچه ی 5 ساله هستیم و بقیه ی اقوام و دوستان هم با ماشینای خودشون میان. راستشو بخوای من دوستدارم که با سرعت بالا و ماشینی sport که تیز و چابک باشه رانندگی کنم ( جوونم دیگه ) و فکر کنم مزدا این قابلیت و داشته باشه که نیازای منو برطرف کنه. در ضمن با توجه به عکسایی که ازش دیدم فکر نکنم عقب مزدا هم زیاد تنگ و کوچیک باشه. یعنی حداقل از پراید یا 206 یا حتی 405 که فکر نکنم کوچیکتر باشه نظرت چیه ؟ راستی در مورد مگان و 407 هم قبلا فکر کرده بودم. ماشینای خانوادگی خوبی هستن ولی من زیاد با ظاهرشون حال نمی کنم و به اندازه ی مزدا چابک و تیز نیستن بالاخره هر کی یه سلیقه ای داره . در مرد ایمنی مگان هم باید بگم به قول شما ایمنی خوبی داره و من عکسایی از تصادفش و دیده بودم که محشر بود و اصلا باور نمی کردی که تو تصادف نقش داشته باشه برای مثال دیدم که از دره ای در شمال کشور رفته بود پایین و راننده ی اون تنها آسیبی که دیده بود خوشبختانه فقط دستش کمی زخم شده بود. ولی من یه جا خونده بودم که مگان با 6 کیسه ی هوا در اروپا 5 ستاره ی ایمنی گرفته. در حالی که متاسفانه تو ایران فقط با دو کیسه ی هوا منتاژ میشه که ایمنی شو یک ستاره کمتر یعنی به 4 میرسونه. راستی نظرت در مورد سوناتا و آزرا چیه؟ ( ببخشید که سرتون درد آوردم ) امیدوارم که موفق و پیروز سربلند باشی و بتونی همه ی ترمای پیش روت پاس کنی منتظرتم خداحافظ

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. tohid

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۰
    سوابق: (12 ديدگاه)

    سلام مصطفی جان.
    اقا همچین نگو مزدا پر شتابه چون توی سفر یه ذره سنگین بشه دیگه نمیتونی توقع زیادی ازش داشته باشیا!!!
    ببین 407 و مگان و مزدا و سیتروئن c5 new همگی از نظر قدرت موتور نزدیک به هم هستند و موتور 2000 سی سی رو نباید ازش توقع زیادی داشته باشی در حدی که مثلا بیای باهاش سعی کنی به جون تویوتا کمری یا ازرا بیفتی چون در جا ضایع میشی!!!
    ببین یه ماشین پرشتاب باید هندلینگ و تعادل خوبی هم داشته باشه که 407 واقعا تعادل و پایداریش در سر پیچ ها برتری داره به مزدا.
    راستی خیلی نامردی اخه کجای مزدا از 407 خوشگل تره؟؟؟!!!
    اگه برات فقط شتاب مهمه و همش میخوای با ماشینت تو اتوبان رانندگی کنی گزینه ماکسیما هم خوبه ولی ایمنی و چسبندگی در سر پیچ ها و امکانات و ترمز قوی رو باید باهاش به ارزو ها بسپاری!!!

    یه نکته دیگه هم اینه که تو وقتی میگی میخوام مزدا بخرم منم ماشینای در همون رنج قیمتی رو بهت پیشنهاد میکنم نزدیک 40 میلیون ولی ازرا که شما میگی 55 میلیونه یعنی 15 میلیون گرون تر از مزدا که بحثش جداگانست و در کلاس ماشینای گرون قیمت شیش سیلندر باید در بارش بحث کرد.

    تصمیم با خوده ولی من 407 رو بیشتر قبول دارم.

    ببین داداش مزدا خریدن ریسک بزرگیه چون خودرو سازش خصوصیه(سهامی خاص) هر لحظه امکان داره تولیدش متوقف بشه اون زمان یعنی همه مزدا دارها تو سری میخورن و ماشینش که همینجوری افت قیمت زیادی داره چه برسه بعد از متوقف شدن تولیدش!!!
    دایی من مزدا شو با یک سال کار کرد 5 میلیون ضرر فروخت!!!

    مزدا میتونه راحت سرنوشت دوو سیلو رو داشته باشه و 407 میتونه جای 405 در قدیم رو بازی کنه الان برات توضیح میدم منظورم چیه:

    کرمان خودرو شروع کرد به تولید دوو سیلو که ایران خودرو هم داشت 405 رو تولید میکرد.
    سیلو به دلیل زیباتر بودن بیشتر مورد پسند مردم قرار میگرفت که این زیباییش اشکالات شدید فنی رو میپوشوند مانند ضعف زیاد ترمز_موتور بسیار ضعیف_افت کیفیت کابین و به صدا افتادن محفظه سرنشین ها و …
    ولی 405 خودرویی بود از سیلو زشت تر ولی کسایی که میخواستند که با اولین گاز سیلو رو جلو بزنن 405 رو ترجیح میدادند زیرا هم سیار پر قدرت تر_ایمینی قابل قبول در اون زمان_ترمز های عالی در اون زمان_نرمی بیشتر و کیفیت سواری بالاتر نسبت به سیلو

    ولی با اینکه فروش سیلو بیشتر از 405 شد یهو جنرال موتورز امریکا دوو رو خرید و ایران تحریم شد و کرمان خودرد تولیدش متوقف شد و خودت الان میتونی متوجه بشی که سیلو در چه وضعی در بازار قرار گرفته!!! کمبود قطعات_کمبود خدمات پس از فروش و …

    ولی 405 رو ببین چون مال یه کمپانی (سهامی عام) هستش هیچ وقت توسری نمیخوره حتی اگه تولیدش متوفق بشه.

    تو این ماجرایی که برات گفتم مزدا نقش سیلو رو بازی میکرد و 407 نقش 405 رو..

    یه روز برو نمایگاه سیلو رو قیمت بگیر ببین بهت چه قیمتی میدن فکر کتم بهترین دوو سیلو الان نهایتا 8 میلیون پولش باشه!!!
    ماشینی که اون زمان 14 میلیون پولش بود.

    بازم تصمیم خودته. اگ فقط شتاب برات مهمه ماکسیما رو هم روش فکر کن.

    موفق باشی خداحافظ

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا