مزدا

نگاهی به تریم‌های مزدا 3 مدل 2018

مزدا ۳ جزء آن دسته از خودروهایی است که در سراسر جهان بسیار محبوب بوده و از زمان تولید نسل اول این خودرو در کشورمان، یعنی سال ۱۳۸۶ که تنوع خودروهای وارداتی نسبت به امروز بسیار محدودتر بود و حتی امروزه که نسل دوم این اتومبیل تحت عنوان مزدا ۳ نیو توسط گروه بهمن مونتاژ می‌گردد، همچنان از روح و جان اطرافیان خود دلبری می‌کند؛ اما قطعاً برای تداوم موفقیت در این بازار رو به گسترش و مملو از رقبای متنوع و هوشمند که برای ربودن دل مشتریان، چهره خود را به هزار و یک‌جور حیلت و خدعه سرخاب نموده‌اند تا بلکه سهم بیشتری از این خوان گسترده ببرند، کفایت به یک محصول نیو تقریباً قدیمی چندان منطقی به نظر نمی‌رسد.
نیاکان ما به‌درستی این مثل را ابداع نموده‌اند: “نو که آمد به بازار، کهنه شود دل‌آزار” بنابراین امیدواریم هرچه زودتر نسل جدید این خودرو به‌ویژه نسخه ۲۰۱۸ آن بر روی خط تولید داخلی قرار بگیرد تا شاهد تداوم موفقیت در فروش یک محصول مونتاژ داخل باشیم.


حالا با هم به سراغ مدل ویژه سال ۲۰۱۸ از مزدا ۳ برویم تا ببینیم چه تغییراتی نسبت به سال قبل در خود ایجاد نموده است. تریم پایه اسپرت این خودرو برای سال ۲۰۱۸ به‌طور استاندارد از موتور اسکای اکتیو چهار سیلندر به حجم ۲ لیتر و قدرت ۱۵۵ اسب بخار بهره می‌برد که این توان از طریق گیربکس شش سرعته اتوماتیک و یا شش سرعته دستی به همراه ۲۰۳ نیوتن-متر گشتاور به چرخ‌های جلو تحویل داده می‌شود.


اگر انتخاب شما نسخه تورینگ مزدا باشد آنگاه با یک پیشرانه اسکای اکتیو چهار سیلندر خطی به حجم ۲.۵ لیتر در زیر کاپوت خودروی خود مواجه خواهید شد که توان خروجی معادل ۱۸۴ اسب بخار و گشتاور ۲۵۱ نیوتن-متری را به شما تحویل می‌دهد و درعین‌حال از گیربکس‌های مشابه تریم پایه نیز بهره می‌برد. ترمز خودکار اضطراری برای تمامی تریم‌ها که البته فقط در سرعت‌های پایین فعال است، به‌صورت استاندارد وجود دارد. نسخه‌های تورینگ علاوه بر امکانات سفارشی به‌صورت استاندارد از رینگ‌های آلومینیومی مشکی‌رنگ، نگه‌دارنده عینک آفتابی و آفتاب‌گیرهای سرنشینان جلو مجهز به آینه‌های چراغ‌دار به جهت خودبینی (البته نه این خودبینی که در شعر بکار رفته: خودبین مباش در این محفل دو روزه دهر/ ورنه چرخ روزگار گردد و دنیا شود زهر) بهره‌مند هستند.


همچنین تریم سطح بالای گرند تورینگ از پکیج امکانات مخصوصی موسوم به i-Activsense نفع می‌برد که شامل موارد ذیل است:
لامپ‌های جلویی قدرتمند و خودکار، سامانه هشدار انحراف از مسیر به همراه سیستم کمکی نگه‌دارنده در جاده اصلی، کروز کنترل تطبیق‌پذیر و تکنولوژی شناسایی علائم ترافیکی.

می‌خواهیم کمی موشکافانه‌تر به موضوع بپردازیم، بدین منظور به سراغ تریم هاچ‌بک GT مجهز به امکانات گسترده می‌رویم تا ببینیم چه شاخصه‌هایی را در خود پنهان نموده است. این اتومبیل از گیربکس دستی شش سرعته برخوردار بوده و بهای آن از مبلغ ۲۴,۷۷۰ دلار شروع می‌شود که ۷۵۰ دلار نسبت به نسخه سدان با امکانات مشابه گران‌تر است.


اگر مایل به دانستن تجهیزات استاندارد این خودرو هستید بایستی به اطلاعتان برسانیم که مزدا ۳ هاچ‌بک GT دارای امکانات استانداردی نظیر: رینگ‌های ۱۸ اینچی، سنسور باران، آینه‌های جانبی گرم شونده، سیستم تهویه دوگانه، هدآپ دیسپلی و سیستم صوتی به‌روزرسانی شده Bose با ۹ عدد بلندگو است. همچنین ازجمله نکات برجسته دیگر که قابل ذکر در این مبحث باشند می‌توان به مواردی همچون صندلی‌های جلو از جنس چرم و مجهز به گرم‌کن، پاور سانروف و سیستم نمایشگر نقاط کور به همراه هشدار ترافیک عبوری از پشت خودرو اشاره نمود.


همچنین با پرداخت ۱۶۰۰ دلار بیشتر، خریداران می‌توانند از ناوبری ماهواره‌ای، چراغ‌های LED تطبیق‌پذیر، غربیلک فرمان گرم شونده و پکیج ایمنی مخصوص، بهره‌مند گردند که در این صورت هزینه نهایی برای این خودروی جذاب به ۲۶,۳۷۰ دلار می‌رسد. پرداخت این بها در مقابل چیزی که به دست می‌آورید، حتماً ارزشش را خواهد داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

حسین باباپور

کارشناس مهندسی مواد کارشناسی ارشد اقتصاد

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. MaZi Zo0M Z0oM

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (55 ديدگاه)

    فکر میکنم برای مدل 2018 نیز برای نسخه گرند تورینگ به سامانه های i-E Loop و G-Vectoring هم تجهیز شده باشه.البته چون منبع اصلی این مقاله اعلام نشده شاید برای اون کشور این امکانات قابل عرضه نباشد.
    با توجه به قیمت اعلامی 24770 دلاری که به عنوان مبنای قیمت برای مدل GT هاچبک عنوان شده بنظر میرسه برای استرالیا و یا کانادا باشه که ارزش دلارشون پایین تر از ارزش دلار امریکا میباشد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. امید

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (138 ديدگاه)

    فقط افسوس میخوریم اینجا..چرا نباید این محصول عالی بیادایران.من پنج سال نسل اولش رو داشتم .واقعا خوشدست و عالی بود….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. حمیدرضا

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    والا من که خیلیاشو نفهمیدم به چه کاری میاد ولی حتما استفاده میشه که میزارن تو ماشین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. #ali.m#

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    کاش داخلش به زیبایی کراس اوور هاش بود .
    ولی همینم عالیه .
    ?مزدا?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. A.B

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (208 ديدگاه)

    صدتومن قیمت اصلی تیپ فول بقول ایرانیا درمیاد چقدر تیغتون میبره نمیدونم واسه عرضه کردنش ولی ماشین خوبیه ژاپنیه اصلات داره نمیترسی سوار میشی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. شاهين

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (856 ديدگاه)

    خیلی دوست دارم شتاب مدل ٢.۵ لیتری رو امتحان کنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. سید مهران میرابوالقاسمی

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (259 ديدگاه)

    مزدا همیشه قهرمان.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. حسین

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2805 ديدگاه)

    کاش گروه بهمن مدل فول ۲.۵ و فول ۲ لیتری شو بیاره!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. آرام

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (11 ديدگاه)

    تو جایی که من زندگی میکنم، لنگرود، هر روز مدل 3 و مدل 6 رو میبینم (البته با پلاک منطقه)
    طراحیشون واقعا روح نواز و آرامش بخش هست
    قیمت مناسبی هم دارن
    مزدا 3 بین 65 تا 75 و مزدا 6 بین 75 تا 100
    مدل 2017

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. ahmad

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (659 ديدگاه)

    ببین چقدر بدبختیم که هنوز داره مدل چندین سال قبل و از رده خارج مزدا 3 در کشورمون توسط بهمن مونتاژ و فروخته میشه!
    اونم از کیا سراتو های عهد بوقی مربوط به ده سال پیش که دارد توسط سایپا تولید میشه!
    کلا انگار ملت پشت کوهی هستیم ما
    همیشه از محصولات روز دنیا محرومیم
    یا سهممون چهار تا ماشین از رده خارج و رو دست بادکرده کره ای و ژاپنی و فرانسوی میشه
    یا چهار تا بنجل چینی! چرا این چرخه باطل هیچوقت تموم نمیشه؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علیرضا

      ۲۸ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (1 ديدگاه)

      باسلام
      دوست عزیز مقصر این قصیه و داستانهای مشابهش فقط و فقط خودمونیم.
      مقصر ما مردم هستیم. دررابطه بین ظالم و مطلوم مقصراصلی مظلومه نه ظالم. بقول معروف “خلایق هرچه لایق”!
      توی این چهل سال هربلایی سرمون آوردن جیکمون هم درنیومد و درحال حاضرباز هم هرجوربلایی سرمون میارند و خواهند آورد و بازهم جیکمون درنخواهد اومد! ازماست که برماست! یه سر به گروههای خودروهای تولید داخل بزن ببین همین ما مردم درمورد همین بنجلهای عهد بوق ، چجوری و باچه ولعی حرف میزنیم و به به و چه چه که سمند و دنا و پژو405 و جدیدا شاهکار بیشرمانه سایپا (کوئیک) عجب ماشینایی هستن و برای داشتنشون صف و نوبت و تحقیر و توهین و و و .. رو تحمل میکنیم و آخر سر هم یه اسباب بازی قاتل دستمون میدن که مجبوریم بخاطرشون جلوی هرتعمیرگاه و نمایندگی روزمونو شب بکنیم. باید عرض بکنم برفرض مثال اگه همون پیکان رو الان برگردونن روی خط تولید برای ثبت نامش سرودست خواهیم شکست!!!
      بحال ما مردم باید خون گریست!
      بقول یکی از اساتید:
      “والله اعلم”

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. مصطفی

    ۱ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    بهمن موتور عجله کن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. sunmartin

    ۱ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1914 ديدگاه)

    سراتو برای سال 2013 است و الان در سال 2017 هستیم پس 2013-2017 برابر با 4 سال نه ده سال مزدا هم تنها 6 سال با نمونه های جدید تفاوت نسل داره البته با همون موتور و پیشرانه پس فقط طراحی تغییر کرده البته بهتر بود سایپا و بهمن هرد نمونه های روز این دو خودرو محبوب را وارد میکردند

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MaZi Zo0M Z0oM

      ۳ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (55 ديدگاه)

      دوست عزیز مزدا3 نسل دوم در اواسط سال 2009 تا 2013 در بازار جهانی عرضه شده و در اسفند ماه 1388 در تهران رونمایی شد و از خزداد 89 به بازار ایران عرضه شد(2010).
      در سال 2012 فیس لیفت شد و هم رنگ نور پردازی داخل اتاق و کیلومتر شمار تغییر کرد،هم فرم سپر جلو و مه شکن ها و رینگ های ماشین تغییر کرد و هم شاسی ماشین بر مبنای شاسی skyactiv باز طراحی شد که منجر به کاهش وزن 50kg از شاسی خودرو شد و باعث استحکام 7% شاسی در جذب ضربات در هنگام تصادفات سنگین هم شد که عینا در نمونه مونتاژی در ایران از اواسط سال 1391 اعمال شد و تیپ 3FL (موسوم به تیپ 4 در بازار) عرضه شد که حتی آپشنهای بیشتری بصورت فابریک داشت نسبت به تیپ 3 که از مهمترین هاش:
      صندلی برقی 8 جهته و ایینه الکتروکرومیک و دوبل شدن چراغ دنده عقب و … بود

      و نسل سوم مزدا3 که تحت عنوان مدل 2014 عرضه شد تا الان نزدیک به 4 سال هست که در بازارهای جهانی رسما عرضه شده و درواقع 6 سال تفاوت نسل با نسخه نسل سوم فاصله نداره و دقیقا 4 سال تفاوت داره.

      مهمترین تفاوت مزدا3 مونتاژ با سراتو مونتاژ در اینه که مزدا3 عمزمان که در خط تولید مزدا ژاپن تولید میشد در ایران هم مونتاژ میشد(هر دو نسل منظورمه و حتی مزدا2 هم همینطور)و در بین کشورهای حاشیه خلیج فارس هرگز مزدا3 یی عرضه نشد که از نمونه مونتاژ ایران در مجموع آپشنها و امکانات ایمنی و رفاهی و کمکی راننده بیشتری داشته باشه.و این رومد مونتاژ تا الان ادامه داشته.اما کیا سراتو مونتاژ در ایران پس از عرضه نسل جدید کیا سراتو در بازار های جهانی تازه اتاق قدیمش از طرف سایپا مونتاژ و عرضه شد و نمونه های وارداتی که از کشورهای حاشیه خلیج فارس وارد میشدند قطعا از تجهیزات و آپشنها و امکانات ایمنی و کمکی راننده بیشتری برخوردار بودند نسبت به نمونه مونتاژی سایپا،و حتی پس از عرضه سراتو آپشنال از اسفند ماه سال 95 تا کنون باز هم به سطح تجهیزات و امکانات رفاهی و سطح ایمنی و سیستم های کمکی راننده نمونه وارداتی هم نرسیده و در پله پایینتری هم قرار میگیره.حالا از این موارد ها که بگذریم هر دو مدلهای چه 4 سال و چه 6 سال و چه 10 سال پیش هم که باشند،مگه ماکسیما نزدیک 12 سال مونتاژ نشد؟مگه تندر 90 نزدیک 12 سال نیست که همچنان داره مونتاژ میشه؟مگه زانتیا 10 سال مونتاژ نشد؟مگه سوزوکی گرند ویتارا 10 سال نشده که داره همچنان هم مونتاژ میشه؟مگه رنو مگان 6-7 سال مونتاژ نشد؟مگه 206 تا الان 16 ساله که تولید میشه بهمراه سمند و مگه پژو پارس 17 ساله که تولید میشه یا مگه پژو 405 27 ساله که تولید میشه،مگه پراید همچنان 26 سال نیست که داره تولید میشه؟

      همه اینها رو ول کردین و کسی اعتراض نمیکنه به قدیمی بودنشون و ایمنی پایینشون و به ضرب و زور به استاندارد یورو 4 رسوندنشون و اونهاییکه ایربگ و ABS نداشتند زوری روشون نصب کردند و از لحاظ کیفیتی هم جزو بی کیفیت ترین تولیدات خودروسازیمون هستند،اونها رو ول کردین گیر دادین به سراتو سایپا و مزدا3 نسل دوم گروه بهمن که حداقل جزو باکیفیت ترین خودروهای سواری مونتاژی هستند.
      یه زمانیکه خبر قطه مونتاژ مزدا323 اعلام شد و 3 سال بهدش که خبر قطع مونتاژ مزدا3 نسل اول اعلام شد یه عده میگفتند حیف شد مونتاژش تموم شد کاش چند سال دیگه هم تولید میشدند.حالا که چند سال بیشتر داره مزدا3 نسل دوم مونتاژ میشه یه عده دیگه میگن چرا نسل جدیدش عرضه نمیشه تو ایران و نسل دوم رو همچنان با اسم نیو دارند میفروشند؟یا اکثرا فکر میکنند هر خودرویی که مونتاژ داخل میشه باید قیمت تمام شده اش از نمونه وارداتی کمتر بشه،در حالیکه در واقعیت بیشتر هم میشه نمونه هاش رنو کولیوس و رنو سفران های پارسخودرو،پژو 2008 ایرانخودرو و هیوندای i10 و i20 و اکسنت و الانترای مونتاژی کرمان موتور.

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا