مزدا

به پیشواز نسل سوم مزدا 6

پاییز امسال و در نمایشگاه خودروی پاریس از نسل جدید مزدا ۶ رونمایی خواهد شد. مزدا ۶ جدید بر مبنای خودروی کانسپت تاکری (Takeri) ساخته می شود و تفاوت آن با نسل پیشین مثل تفاوت زمین و آسمان است!

2014 mazda 6 artists rendering
۲۰۱۴ mazda 6

مزدا ۶ همواره یک خودروی سدان لوکس اما معمولی بوده که از کمبود پرستیژ رنج می برده و در برابر رقبای معروفتر خود نیز برگ برنده ای برای رو کردن نداشته تا خریداران را مجذوب خود کند. اما مزدا با توسعه فن آوری اسکای اکتیو برای افزایش راندمان و کاهش مصرف سوخت و آلودگی در کنار طراحی متفاوت برگرفته از سبک موسوم به کودو قصد دارد خریداران این کلاس از خودروها را میخکوب کند.

mazda-takeri
mazda takeri

طراحی بدنه همانند خودروهای جدیدتر مزدا نظیر کراس اوور CX-5 از یک الگوی اسپرت و جان پسند بنام کودو (Kodo) پیروی می کند که شامل چراغهای باریک و جلوپنجره همانند پوزه کوسه و گلگیرهای برجسته و سقف منحنی می شود.

mazda-takeri-concept-dashboard
mazda takeri dashboard

نسل آینده مزدا ۶ سبکتر و قوی تر از نسل فعلی خواهد بود. تصاویری که مشاهده می کنید بر اساس کانسپت تاکری رندر شده اند. نمونه های واقعی تغییراتی جزئی در دستگیره درها و اندازه دریچه جلوپنجره را شامل خواهند شد. در مورد پیشرانه های مزدا ۶ یک موتور دیزل نیز قابل انتخاب خواهد بود. موتور شش سیلندر ۳.۷ لیتری مورد استفاده در CX-5 نیز با خروجی ۲۷۲ اسب بخار و همچنین یک پیشرانه هایبریدی در این خودرو قابل نصب خواهند بود.

mazda-takeri-side
mazda takeri

برآورد قیمت نسل جدید مزدا ۶ احتمالا در سطح سدانهای فهلی خواهد بود که قیمت پایه ۲۱,۵۲۰ دلار دارند. البته برای تعیین قیمت واقعی این خودرو هنوز باید صبر کرد.

mazda-takeri-concept-interior
takeri interior
mazda-takeri-concept-interior
takeri interior
mazda-takeri-rear
mazda takeri

مزدا ۶ نسل دوم که از سال ۲۰۰۸ تاکنون تولید می شود، سال آینده جای خود را به خودروی نسل سوم می دهد تا طیف بیشتری از خریداران و مخصوصا جوان ترها را به این سوی شرکت مزدا جذب کند. باید دید که سرانجام رقابت مزدا ۶ جدید با شورولت مالیبو، فورد فیوژن، هوندا آکورد، هیوندای سوناتا، کیا اپتیما، نیسان آلتیما و تویوتای کمری به کجا می انجامد. بنظر که رقابت سختی برای سازنده هاست اما برای خریداران مزایای بیشتری خواهد داشت.

Next generation Mazda 6
Mazda 6 New
Next-generation Mazda 6: first official photo
Mazda 6 New
Next-generation_Mazda6_rear
Mazda 6 New

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۳۷ دیدگاه‌ها

  1. یوسف

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من ایران زندگی نمی کنم ولی ساله گذشته بعد از 28 سال که آمدم دیدم به به ماشالله جوانها همه فعال و تا 10 صبح خواب اونایی هم که کار می کنن خودشون می گفتن تو روز 4 ساعت کار مفید دارن من تا اون روز فکر میکردم دولت مقصره ولی دیدم توی ایران کار زیادی اما بچه های ما کاری نیستن اینجا توی ژاپن همه روزی 15 ساعت حداقل کار میکنن خداییش توقعاتشونم کمتر از جوانای ماست . توی تاکسی سوار شدم دیدم یک جوان داره از بیکاری میناله 35 سالش بود میگم چکار بلدی میگه هیچی میگم تحصیلاتت چی میگه سوم راهمایی بعد میگفت دولت برای ما کاری نمیکنه .

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا