مزدا

تولید مزدا CX-5 هفت‌نفره برای بازار ژاپن

اگرچه که مزدا در سبد محصولات خود خودروی بزرگ‌تر و لوکس‌تر CX-9 را با توانایی حمل ۷ نفر دارد اما خبرهای منتشر شده از سرزمین آفتاب تابان ادعا می‌کنند که این کمپانی در حال برنامه‌ریزی برای تولید نسخه‌ی هفت‌نفره‌ی مدل کوچک‌تر CX-5 است.

2017-mazda-cx-5-japan-3
طبق گفته‌های BlogLiveDoor، این خودرو در ابتدا در بازار ژاپن عرضه خواهد شد و سپس برنامه‌هایی برای عرضه‌ی آن در دیگر کشورها وجود دارد. هنوز مشخص نشده که مزدا طول این خودرو را بیشتر خواهد کرد یا تنها دو صندلی کودک را به همین مدل کنونی اضافه خواهد کرد.

2017-mazda-cx-5-japan-4
گفته شده CX-5 هفت‌نفره پیش از پایان سال جاری تولید می‌شود و از همان پیشرانه‌های مدل کنونی شامل نسخه‌های بنزینی اسکای اکتیو-جی ۲ و ۲.۵ لیتری و پیشرانه‌ی اسکای اکتیو-دی ۲.۲ لیتری دیزلی استفاده خواهد کرد.

CX-5 معمولی اخیراً در تأسیسات مونتاژ Ujina در ژاپن تولید شده است. مزدا دریافت سفارش‌ها برای این خودرو در ژاپن را از ماه گذشته آغاز کرده و تحویل آن به مشتریان از ماه فوریه شروع خواهد شد. مزدا انتظار دارد ماهانه ۲۵۰۰ دستگاه از این خودرو را در بازار ژاپن به فروش برساند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. سامان اذری

    ۷ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    حالا که نیسان ایکس تریل هم اومد کاش بهمن خودرو این ماشین رو به قیمت عادلانه وارد کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Parker

    ۷ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    ای جونم، لاستیک هات روی چشم تیبا ، بیا و مهمونم شو.

    امیدوارم فروش سی اکس فایو از 3000 دستگاه در بازار ژاپن عبور کنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. فقط تویوتا و هوندا

    ۷ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (571 ديدگاه)

    وای خدا چه خوشگله. ای کاش اینو cx9 وارد کشور میشد با قیمت مناسب تا ببینیم بازم مردم ما سمت کره ای ها میرن یا نه. خدا وکیلی cx9 رو بذارید کنار سانتافه. بدون تعصب بهشون نگاه کنید. اصن دلتون میاد یه لحظه هم چشم از مزدا بردارین؟ متاسفانه یه جو ناعادلانه ای تو مملکت ما به وجود اومده که ماشینای کره ای رو زیباتر از ژاپنی ها میدونن. نامردا ماشین ژاپنی خوشگل وارد نمیکنن. وگرنه سیویک و مزدا3 کجا و الانترا و سراتو کجا. آکورد و مزدا 6 و کمری جدید کجا و سوناتا کجا(البته استثائاً اپتیما خیلی خوشگله :) ولی بازم توش کپیه حال نمیده به یه ماشین باز)، cx5 و هوندا CRV جدید کجا و اسپورتیج کجا. تویوتا CHR و مزدا cx3 کجا و کیا استونیک کجا. مزدا CX9 کجا و سانتافه و سورنتو کجا. تازه اینا همش ماشینای غیر لوکس ژاپنی ان. دیگه لکسوس و اینفینیتی رو هم اگه بیاریم وسط کره ای ها باس برن غاز بچرونن با اون کادنزا و استینگر تماماً کپیشون. نتیجه اینکه باید قبول کنیم کره ای ها دیگه تو طراحی هم در مقابل ژاپنی ها حرفی برای گفتن ندارن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. shahin

      ۷ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (856 ديدگاه)

      کاملا موافقم.انقد این ماشین خوشکله که حدود بیست ثانیه فقط خیره بودم به چراغای جلوش…من به هیچ عنوان ماشینای ژاپن رو با کره ای ها مقایسه نمیکنم.به خصوص مزدا که جدا از همه ی چیزای خوبی که ژاپنیا دارن فوق العاده هم شیک و خوشکله.واقعا نمیدونم چه مافیایی دستش تو کاره که مزدا وارد نشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. سید مهران میرابوالقاسمی

    ۷ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (64 ديدگاه)

    اصلا طراحیش با ادم حرف میزنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. shah.

    ۷ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (30 ديدگاه)

    مزدای دوست داشتنی اما دور از ما!
    امان از درد دوری!
    البته فکر کنم تصاویر از آن CX-5 پنج نفره باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. فقط تویوتا و هوندا

    ۷ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (571 ديدگاه)

    دوستان یه فکری دارم. پایه این بریم بهمن خودرو رو *** بعد یه نمایندگی مزدا بزنیم تا بتونیم این ماشینای فوق العادشو وارد کنیم؟ :)
    لامصب هرچی نگاشون میکنی خسته نمیشی. واقعاً آدم حرصش میگیره اینقد خوشگلن. دوست دارم برم طراح مزدا رو یه ماچ حسابی بکنم. من نمیدونم طراحشون زمینیه یا از سیارات دیگه اومده. موتورهاشم که دیگه جای خود داره. چند وقت پیش عکس مزدا 6 رو به مادرم نشون دادم. تا دید گفت بنزه؟ البته منظورش این بود که اینقدر قشنگه که باید با بنز مقایسش کرد. درود بر مزدا و طراحاش و مهندساش و درود بر هرچی ماشین ژاپنیه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. احمد باقری

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    نیاز بازار رو سنجیده.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا