مزدا

مزدا CX-8 در ژاپن رونمایی شد

سرانجام مزدا از کراس‌اوور جدید خود بنام CX-8 در ژاپن پرده‌برداری کرد. البته همان‌طور که پیش‌ازاین مشخص شده بود، این خودرو صرفاً برای بازار داخلی ژاپن در نظر گرفته شده و به‌صورت جهانی عرضه نخواهد شد؛ بنابراین با توجه به اینکه کراس‌اوور فول سایز CX-9 در ژاپن عرضه نمی‌گردد، حالا CX-8 پرچم‌دار کراس‌اوورهای مزدا در خانه‌اش محسوب می‌شود.

CX-8 طبق زبان طراحی کنونی مزدا بنام KODO شکل گرفته و شباهت زیادی به دیگر برادرانش دارد. تیپ پایهٔ این کراس‌اوور جدید ژاپنی به چراغ‌های جلوی LED و رینگ‌های آلومینیومی ۱۷ اینچی مجهز است درحالی‌که تیپ بالا ردهٔ آن از تجهیزات بیشتری چون مه‌شکن‌های LED و رینگ‌های آلیاژی ۱۹ اینچی سود می‌برد. CX-8 با ۴.۹ متر طول، ۱.۸۴ متر عرض و ۱.۷۳ متر ارتفاع، حدود ۱۶.۵ سانتیمتر کوتاه‌تر و ۱۳ سانتیمتر کم‌عرض‌تر از مدل CX-9 است.

این کراس‌اوور جدید در داخل از غربیلک فرمان سه پره، تریم فلزی و نمایشگر هفت اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی برخوردار است درحالی‌که به سه ردیف صندلی هم مجهز شده که ظرفیت سرنشین آن‌را به هفت نفر می‌رساند. حجم صندوق بار CX-8 نیز برابر با ۲۴۰ لیتر است اما با خواباندن صندلی‌های ردیف سوم این ظرفیت به ۵۷۰ لیتر افزایش پیدا می‌کند. برای این خودرو آپشن‌های مختلفی هم قابل سفارش است درحالی‌که بالاترین تیپ آن به تودوزی چرم ناپا و تریم چوبی واقعی مجهز است. همچنین امکان سفارش صندلی‌های خلبانی عقب به همراه کنسول مرکزی عقب با پورت شارژ USB هم وجود دارد.

در زیر کاپوت CX-8 یک پیشرانهٔ ۲.۲ لیتری اسکای‌اکتیو دیزلی قرار دارد که ۱۸۷ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این موتور به یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک متصل است و امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک هم برای آن وجود دارد. مزدا از هم‌اکنون سفارشات خرید این کراس‌اوور جدید را می‌پذیرد و عرضهٔ آن به بازار را نیز برای تاریخ ۱۴ دسامبر برنامه‌ریزی کرده است. قیمت CX-8 هم از ۳,۱۹۶,۸۰۰ ین (۲۸,۸۳۰ دلار) شروع شده و نهایتاً به ۴,۱۹۰,۴۰۰ ین (۳۷,۸۰۰ دلار) می‌رسد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. peyman

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (2033 ديدگاه)

    مزدا عشق اولمه ???کاش ایران وارد بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Khan

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (362 ديدگاه)

    بسی دوست داشتنی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    فوق‌العاده زیبا و بی نقص ? اگر همچین عروسکی با قیمت منصفانه و موتور پر قدرت بنزینی وارد بازار ایران شه، شک ندارم که تمام رقبا رو به حاشیه میبره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. سامان اذری

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    همه چیز تکمیل
    قیافه ایمنی استهلاک کم قدرت ایده ال و…
    دم مزدا گرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. ابوالفضل

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    خیلی از سانتافه بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. سید مهران میرابوالقاسمی

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (259 ديدگاه)

    چه می کنه ای مزدا با دل ها.مزدا خیلی خیلی خوبی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. شاهين

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (856 ديدگاه)

    خدای مصرف سوخت. بو میکشه راه میره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. ارش

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    از معدود مدلهایی که همه دوستش دارن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. A.B

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (208 ديدگاه)

    چقدر خوبه این مزدا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. MehdiTurbo

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1949 ديدگاه)

    عاشق جلوش مخصوصن چراغا طراحی داخل چراغ شدم،بی نقص،همه پسند،کم خرج،با قیمت مناسب،فقط ای کاش طراحی داخلیش یکم از سادگی درمیومد اسپرت هست اما خیلی سادس و البته همه چی سر جاش،خلوته.نظر شخصی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. ارمين

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (4 ديدگاه)

    فوقالعادست،طراحی زیبا و شکیل.کلا برند مزدا همیشه ماشینایه زیبا کم استهلاک پرشتاب و با هندلینگ عالی میسازه .مثله اسمه ایرانیش دوست داشتنیه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا