مزدا

معرفی فیس‌لیفت مزدا 2 با تغییرات ظاهری جزئی و تکنولوژی‌های بیشتر

نسل چهارم مزدا ۲ حدود پنج سال است که در بازار حضور دارد و حالا فیس‌لیفت و به‌روزرسانی میان‌دوره‌ای خود را تجربه کرده است. این خودرو در ژاپن با نام دمیو عرضه می‌شد اما حالا مزدا هم‌زمان با معرفی نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ آن در ژاپن، نام دمیو را کنار گذاشته و هاچ‌بک ساب‌کامپکت خود را در بازار داخلی ژاپن هم با همان نام جهانی مزدا ۲ ارائه کرده است. این در حالی است که به‌تازگی نسخهٔ هاچ‌بک مزدا ۲ با نام تویوتا یاریس برای بازار ایالات‌متحده معرفی شده است.

تغییرات ظاهری مزدا دو مدل ۲۰۲۰ جزئی است اما این اتفاق بدی نیست زیرا این هاچ‌بک ژاپنی پیش از فیس‌لیفت هم یکی از شیک‌ترین خودروهای کلاس خود بود. مزدا سعی داشته با انجام تغییراتی، ظاهر خودرو را همچنان ساده اما لوکس جلوه دهد. در بخش جلویی این هاچ‌بک ساب‌کامپکت دماغهٔ جدیدی با جلوپنجرهٔ بازنگری شده و چراغ‌های باریک دیده می‌شود که نمایی مشابه مدل‌های بزرگ‌تر مزدا سه و شش را ایجاد کرده است. در پایین نیز سپر جدید، ورودی‌های هوای تجدیدنظر شده و تریم کرومی بیشتر به چشم می‌خورد.

دیگر قسمت‌های مزدا دو مدل ۲۰۲۰ تا حد زیادی با نسخهٔ قبلی یکسان است اما در عقب سپر اصلاح شده و پوشش پلاستیکی کمتری در آن دیده می‌شود. گرافیک داخلی جدید چراغ‌های عقب و تریم کرومی در سپر نیز از دیگر ویژگی‌های جدید این ماشین هستند. در داخل نیز تغییرات چندانی به چشم نمی‌خورد اما بااین‌حال صندلی‌ها جدید هستند و طرح‌های رنگی هم بروز شده‌اند. علاوه بر این، حالا آینهٔ دید عقب تیره شوندهٔ خودکار، تنظیم شش جهتهٔ صندلی راننده و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی Connect مزدا با قابلیت پشتیبانی از کارپلی و اندروید اتو هم برای خودرو قابل سفارش است.

مزدا ایمنی هاچ‌بک کوچک خود را هم ارتقاء داده و حالا تکنولوژیک‌تر از همیشه شده است زیرا برای آن چراغ‌های جلوی LED تطبیقی، سیستم دید ۳۶۰ درجه، کروز کنترل تطبیقی با قابلیت توقف و حرکت، سیستم تشخیص ترافیک و سیستم حفظ حرکت میان خطوط در نظر گرفته شده است. در همین حال، گرم‌کن غربیلک فرمان و کروز کنترل راداری هم برای خودرو قابل سفارش است. به‌منظور بهبود کیفیت سواری و افزایش سکوت نیز سیستم تعلیق اصلاح و به متریال عایق صدا اضافه شده است.

مزدا دو مدل ۲۰۲۰ در بازار داخلی ژاپن با دو موتور مختلف شامل ۱.۵ لیتری بنزینی با ۱۱۰ اسب بخار قدرت و ۱۴۰ نیوتن متر گشتاور و ۱.۵ لیتری دیزلی با ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور عرضه می‌شود که نیروی هردوی آن‌ها توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی منتقل می‌شود و حتی در تیپ‌های بالایی سامانهٔ چهارچرخ محرک هم برای آن قابل سفارش خواهد بود. علاوه بر این، برای موتور بنزینی امکان سفارش سیستم بازیابی انرژی ترمز i-Eloop هم وجود دارد.

در اروپا اما مزدا دو با یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری بنزینی در دو سطح قدرت ۷۵ یا ۹۰ اسب بخار صرفاً به‌صورت دیفرانسیل جلو عرضه می‌شود اما برای انتقال نیرو غیر از گیربکس شش سرعتهٔ دستی، برای نسخهٔ قوی‌تر یک نمونهٔ شش سرعتهٔ اتوماتیک هم قابل سفارش است. فروش مزدا دو مدل ۲۰۲۰ در ژاپن از ۱۲ سپتامبر با قیمت ۱,۵۴۴,۴۰۰ ین (۱۴,۳۰۰ دلار) آغاز می‌شود اما اروپایی‌ها برای خرید آن باید تا پاییز آینده یعنی اوایل سال ۲۰۲۰ صبر کنند.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۲۹ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (1433 ديدگاه)

    فرق کروز کنترل تطبیقی با کروز کنترل راداری چیه؟
    چون نوشته کروز تطبیقی رو (که به کمک سنسور یا به قول رایج رادار، محیط رو اسکن میکنه) بصورت پایه داره
    اما کروز رادری قابل سفارش هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مزدا

      ۲۹ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (2029 ديدگاه)

      الان باید به جای تیبا و پژو ۲۰۶ اینو باید سوار میشدیم.
      لعنت به مسببش…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. NAVID۰۰۹۸

    ۲۹ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (10057 ديدگاه)

    جداً که خانمها معجزه میکنند .
    اون عکسی که با دو تا خانوم گذاشته ، اصلاً من رو عاشق مزدا۲ کرده .
    مزدا۲ خیلی خوبه ? .
    اگر سایپا از چنین پروپاگاندایی استفاده کنه ، مردم ما دیگه به وارداتیها هم نگاه نمیکنند? .
    فکرشو بکنید دو تا خانوم ?‍♀️?‍♀️بدون روسری (( یا ابلفضل ))? دو تا بستنی قیفی ?? هم دستشون (( یا ابلفضل )) ?کنار پراید عکس بگیرند جهت تبلیغات ??، اون وقته که سایپا میشه پرفروشترین خودروساز دنیا از بَس که مردمان ما نقلب ?میشوند .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۲۹ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      با بستنی قیفی ??

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. آرمین

    ۳۰ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (79 ديدگاه)

    در فوق العاده بودن مزدا هیچکس شک نداره فقط 3 تا عیب کوچک که
    1.ترمز دستی برقی نشده
    2.کولر دیجیتال نیست
    3.به نظرم فونت پشت ماشین(mazda) قدیم قشنگ تر بود
    اگه بگیم بخاطر هزینه بود،باید گفت ماشین به این کوچکی نیاز به سنسور جلو نداشت.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. موری

    ۳۰ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (12 ديدگاه)

    از نمای بقل نگا کنی انگار پشت ماشین و از تیبا2 اسکی رفتن :)

    موافقم 0
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا