مزدا

نگرانی‌های مزدا درباره خودروهای الکتریکی

علیرغم گرایش روزافزون و سریع صنعت خودرو به‌سوی الکتریکی سازی، یکی از مدیران ارشد مزدا درباره این خودروها متقاعد نشده است.


معاون عملیاتی مزدای آمریکا در خلال سخنرانی در سمیناری گفت که هنوز می‌توان خلاقیت‌های زیادی انجام داد و پیشرانه‌های احتراق داخلی نقشی اساسی در آینده حمل‌ونقل دارند.
دیویس گفت:

پیشرانه احتراق داخلی نقش قوی در حمل‌ونقل داشته و خواهد داشت. ما قطعاً استفاده از تکنولوژی‌های جدید، باتری‌ها، خودروهای الکتریکی و هر چیز دیگری را در نظر خواهیم گرفت؛ اما همه آن‌ها پیشرانه احتراق داخلی را به اشتراک می‌گذارند.


او ادامه داد:

بنابراین پیش از اینکه زمان بگذرد و تلاش‌هایی برای گسترش الکتریکی سازی صورت بگیرد، ما متقاعد شده‌ایم که یک پیشرانه احتراق داخلی کارا و مناسب حیاتی و ضروری است.


مزدا در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری سنگینی در تولید پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی کارا و با راندمان بالا داشته است و تکنولوژی‌های اسکای اکتیو و اسکای اکتیو D مؤید همین نکته هستند.


جدای از اعتقادات دیویس درباره آینده پیشرانه‌های احتراق داخلی، او گفت که نگرانی‌هایی درباره اثرات زیست‌محیطی باتری‌های لیتیوم-یونی خودروهای الکتریکی دارد زیرا بازیافت آن‌ها به آسانی باتری‌های گوشی‌ها نیست.
او گفت:

این همان جایی است که مغز متفکران صنعت خودرو باید بحث کنند و مطمئن شوند که خودروسازان می‌توانند بهترین کار را انجام دهند.


معاون عملیاتی مزدا ادامه داد:

ما می‌توانیم بهتر از این را انجام دهیم. ما باید این را در نظر بگیریم که الکتریکی سازی فرایند بدون آلایندگی نیست. این آلایندگی دوردست یا آلایندگی جابجا شده است. ما باید بهترین راه‌حل را برای مصرف‌کنندگان و محیط‌زیست پیدا کنیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. Farid

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (32 ديدگاه)

    یه جورایی درست میگه همین تولید برق واسه خودرو های الکتریکی خودش الودگی ایجاد میکنه مگه چند درصد از انرژی به روش پاک تولید میشه؟به نظر من یه ده سالی واسه الکتریکی شدن زوده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. سید مهران میرابوالقاسمی

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (259 ديدگاه)

    مزدا خیلی عشقه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا