مزدا

پایان راه دیزلی‌های مزدا در بازار آمریکا

تنها یک سال پس از اعلام اینکه مزدا نسخه دیزلی کراس اوور CX-5 را پس از مزدا ۶ وارد بازار آمریکا می‌کند حالا خبر رسیده که این محصولات به خاطر فروش پایین با بازار خداحافظی خواهند کرد.

سخنگوی مزدا گفته است:

پس از بررسی تقاضای مصرف‌کنندگان، مزدا به این نتیجه رسید که دیگر پیشرانه اسکای اکتیو دی را در بازار آمریکا عرضه نکند. مزدا همچنان به توسعه تکنولوژی دیزلی در سراسر جهان به عنوان بخشی از استراتژی قوای محرکه چند راه‌حلی ادامه خواهد داد.

اگرچه تعداد خودروهای سواری دیزلی در سراسر دنیا به خاطر قوانین آلایندگی سخت گیرانه کمتر می‌شود اما حتی همین خودروها در بازار آمریکا محبوبیتی نداشته‌اند. مزدا از سال ۲۰۱۲ قول عرضه نسخه دیزلی مزدا ۶ و CX-5 را داده بود هرچند این قول برای کراس اوورش در سال ۲۰۱۹ عملی شد. البته مزدا ۶ دیزلی در وب‌سایت این شرکت هنوز به عنوان محصولی که در آینده عرضه خواهد شد نشان داده می‌شود.

اگرچه مشاهده تقاضای کم برای خودروهای دیزلی در بازار آمریکا سورپرایز کننده نیست اما این موضوع برای مزدا جای تعجب دارد زیرا ژاپنی‌ها همین اکتبر سال پیش گفته بودند که هر دو مدل CX-5 و مزدا ۶ دیزلی فرایند تأییدیه خود در بازار آمریکا را کامل کرده‌اند.

دلیل اصلی عدم علاقه آمریکایی‌ها به محصولات دیزلی مزدا به قیمت مربوط می‌شود. بسیاری از افرادی که CX-5 دیزلی را می‌شناسند درعین‌حال می‌دانند که این خودرو قیمتی فراتر از ۴۰ هزار دلار داشته و مصرف سوخت ترکیبی ۸.۱ لیتر در هر صد کیلومتر را بر جای می‌گذارد این در حالی است که نسخه عادی این خودرو بهای حدود ۲۵ هزار دلاری داشته و مصرف سوخت آن ۸.۴ لیتر در صد کیلومتر است. به همین خاطر مشاهده توقف عرضه CX-5 دیزلی و لغو فروش مزدا ۶ دیزلی منطقی به نظر می‌رسد.

با هجوم خودروهای الکتریکی و هیدروژنی به بازار به جرات می‌توان گفت تلاش‌های مزدا برای بهبود راندمان پیشرانه‌های دیزلی به در بسته خورده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. محمد رستمی نژاد

    ۲۹ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (69 ديدگاه)

    بی ارزشی جلو بازار هدف

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. AMG///

    ۲۹ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (142 ديدگاه)

    از دیزلی ها اصلا خوشم نمیاد
    از همشون بدم میاد

    موافقم 2
    مخالفم 0
  3. زیزیگولو

    ۲۹ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (4886 ديدگاه)

    موقع خریدن ماشین یکی از چیزایی که ذهن مشتریو درگیر میکنه نوع سوخت مصرفی اون ماشین هستش …… هم ماشینای بنزینی و هم ماشینای دیزلی بسته به ویژگیایاشون و مزایا و معایبشون مشتریای خاص خودشونو دارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Ahmedreza2002

    ۲۹ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1465 ديدگاه)

    کاملا واضحه

    دیزلی ها حتی تو اروپا هم رو به اوفولن
    امریکا که جای خود داره

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. حسین دهمرد

    ۲۹ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (2433 ديدگاه)

    کسی ماشین سواری دیزلی رونده؟ چطوره؟ بو نداره؟ صدا نداره؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. میثم

      ۲۹ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (3540 ديدگاه)

      من حدود 12-13 سال پیش از اون بنزهای گازوئیلی قدیمی سوار شدم.
      نه بو میداد نه دود میکرد. بشدت هم نرم بود. نرم تر از خیلی ماشینای جدید. بخاطر نوع طراحی اتاقش که حالت تخم مرغی داشت خیلی فضای داخلی جادار و دلبازی داشت. ولی بالای اگزوز رو خطر عقب و سپرش بالای اگزوز کلی دوده گرفته بود که بیشتر بخاطر کیفیت پایین گازوئیل ایرانه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. نوید جهرمی

      ۳۰ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (3691 ديدگاه)

      ماشین های دیزلی جدید، فقط یکم صدای بیشتری داخل میشنوی، و دور موتور پایین تری داره، مثل بنزینی گاز نمیخوره، اما برای خیلی ها اصلا تفاوتی رو متوجه نمیشن.
      یه دلیل عمده فروش پایین دیزلی ها قیمت بالاشونه. دلیل بعدی ذهنیت منفی که از گذشته باقی مونده. هیچ تبلیغی هم برای برداشتن این ذهنیت انجام نمیشه. به طور کلی در نظر بگیریم، مزایای دیزلی ها اونقدری هست که انجین هاشون فعلا باقی بمونه، خیلی موارد منفیشون حذف یا کم شده. منتهی حس میکنم کارتل های سوختی، تمایل به همچین مسأله ای ندارند و مصرف بنزین براشون سود بیشتری داره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. سیدمهران میرابوالقاسمی

    ۲۹ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (45 ديدگاه)

    مزدا عشقه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا