مزدا

معرفی کراس‌اوور جدید مزدا CX-30 با ظاهر شیک و سیستم هیبریدی خفیف

برای کسانی که کراس‌اوور CX-3 را خیلی کوچک می‌دانند و درعین‌حال مدل CX-5 هم برای آن‌ها کمی بزرگ است، مزدا کراس‌اوور جدیدی بنام CX-30 را در نمایشگاه ژنو معرفی کرده است. این کراس‌اوور جدید در بیرون طبق طراحی Kodo مزدا شکل گرفته و درنتیجه استایل پویایی دارد. البته این کراس‌اوور جدید در طراحی تا حدودی رویکرد محافظه‌کارانه‌تری را نسبت به برادران خود در پیش گرفته و به همین دلیل کمتر از CX-5 تهاجمی به نظر می‌رسد.

رئیس و مدیرعامل مزدا آقای «آکیرو ماروموتو» در رابطه با CX-30 گفته است:

«ما CX-30 را به‌عنوان یک شریک در زندگی روزانهٔ خریداران طراحی کرده‌ایم. این خودرو در کارخانه‌های جهانی کلیدی مزدا تولید خواهد شد تا ما بتوانیم لذت رانندگی مشهور مزدا و طراحی Kodo را برای خریداران سراسر جهان ارائه کنیم. حرکت روبه‌جلو و همین‌طور محصولات و تکنولوژی‌های جدید ما، تضمین خواهد کرد که خریداران همچنان ارزش داشتن یک مزدا را احساس کنند».

در داخل CX-30 با فضای کافی برای چهار فرد بزرگ‌سال، پکیجی راحت و کاربرپسند ارائه شده است. در همین حال، ارتفاع بیشتر خودرو نسبت به یک سدان یا هاچ‌بک معمولی، به معنای بهبود دید روی جاده‌ها بوده و همچنین مثل بسیاری از کراس‌اوورهای، دسترسی آسان‌تری به داخل خودرو را فراهم می‌کند. به‌منظور کنترل سیستم اطلاعاتی-سرگرمی، در کنسول مرکزی این کراس‌اوور جدید نیز کنترلر دواری تعبیه شده تا راحت‌تر بتوان با این سیستم کار کرد.

CX-30 روی نسخهٔ تکامل‌یافته‌ای از پلت‌فرم اسکای اکتیو مزدا ساخته شده که با نسل جدید مدل سه مشترک است. این خودرو ۴.۳۹ متر طول و ۱.۷۹ متر عرض دارد که یعنی به میزان قابل‌توجهی کشیده‌تر و کمی عریض‌تر از مدل کوچک‌تر CX-3 است. این کراس‌اوور جدید همچنین ۲۵ میلی‌متر فاصلهٔ بیشتری نسبت به CX-3 از سطح زمین داشته و حجم صندوق بار آن نیز با افزایشی چشمگیر از ۲۹۵ لیتر در برادر کوچک‌ترش به ۴۳۰ لیتر رسیده است. فاصلهٔ محوری CX-30 نیز ۲.۶۵ متر اعلام شده است.

برای CX-30 جدیدترین نسل از پیشرانه‌های اسکای‌اکتیو مزدا در نظر گرفته شده که شامل موتور جدید Skyactiv-X هم می‌شود. فعلاً هیچ اطلاعاتی در مورد این موتورها منتشر نشده است اما انتظار می‌رود پیشرانه‌های این کراس‌اوور جدید با نسل جدید مزدا سه مشترک باشد که این یعنی همان نمونه‌های ۱.۵ لیتری، ۲ لیتری و ۲.۵ لیتری بنزینی به همراه ۱.۸ لیتری دیزلی برای CX-30 هم ارائه خواهد شد. تمامی این موتورهای بنزینی به‌منظور کاهش مصرف سوخت به سیستم هیبریدی خفیف هم مجهز خواهند بود. این سیستم از یک موتور الکتریکی کوچک و باطری لیتیوم یونی ۲۴ ولتی تشکیل شده است.

گیربکس‌های CX-30 شامل نمونه‌های شش سرعتهٔ دستی و شش سرعتهٔ اتوماتیک می‌شود درحالی‌که امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک هم برای آن وجود خواهد داشت. فروش CX-30 از اواسط سال جاری در اروپا آغاز خواهد شد اما عرضهٔ آن در دیگر کشورهای دنیا کمی زمان‌بر خواهد بود. فعلاً هیچ اطلاعاتی در مورد قیمت‌گذاری این کراس‌اوور جدید منتشر نشده است اما به‌احتمال‌زیاد قیمت آن چیزی بین قیمت پایهٔ ۲۰ هزار دلار CX-3 و ۲۴ هزار دلاری CX-5 خواهد بود.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. The best or nothung

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (110 ديدگاه)

    خیلی دردناکه میبینی دنیا داره با سرعت نور ازت فاصله میگیره و تموم رؤیاهات هر روز دست نیافتنی تر از روز قبل نه!از ساعت قبل میشه … ?

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. مزدا

      ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (2029 ديدگاه)

      ووو بی نهایت زیبا ??
      تو کلاس خودش حرف نداره??

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Efk

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (211 ديدگاه)

    گلگیراش چرا انقد پلاستیک داره؟ حیف ماشین به این شیکی نیست؟ گلگیراش بدجور خراب کرده
    یاد h30 کراس مسخره افتادم

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. حسين وي

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (463 ديدگاه)

    مگه داریم طراحی انقد ساده باشه و در عین حال چشم نواز و جوون پسند ؟
    طراحی های این خودرو ساز ماندگاری به شدت بالایی دارند
    کیفیت کابینم که از تو عکس داره موج میزنه
    واقعا یکی از کامل ترین خودروسازاس که هیچ عیب و نقصی تو کارش نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. sina7

      ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (435 ديدگاه)

      هنوزم نسل قبل مزدا 3 (قبل از نیوی ایرانیا?) جذاب و زیباس
      یدونه تمیز زیر 150 تا کار از چینی های صفر هم قیمتش خیلی بهتره به نظرم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حسين وي

        ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
        سوابق: (463 ديدگاه)

        یدونشو دارم ٢۵٠ هزارتا کارکرده

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. saeed

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (349 ديدگاه)

    واقعا زیباست و فوق العاده.فقط عجیبه چرا بعنوان نسل جدید CX3 معرفی نشده این محصول

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. سیدمهران میرابوالقاسمی

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (259 ديدگاه)

    مزدارا عشقه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. sina

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (2635 ديدگاه)

    فاصله سگمنتی بین CX-3 و CX-5 اونقدی زیاد نیست که بشه یه ماشین دیگه بینشون جا داد از دید من ، مگه اینکه کم کم CX-3 بخواد جای مزدا 2 رو بگیره و مزدا 2 حذف شه کلا

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. saeed

      ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (349 ديدگاه)

      سینا جان حرفت درسته کاملا.من خودمم تعجب کردم.فقط حدس میزنم چون مزدا بازار اروپا براش خیلی مهمه (جالب بود برام که مزدا 6 پرفروشترین سدان مید سایز ژاپنی بود تو اروپا) هم طراحیاش به نوعی به سمت طراحیهای اروپایی متمایله هم دقت کنی مصرف سوخت هم براش خیلی مهمه ،چیزی که تو اروپا بیش از جاهای دیگه اهمیت داره به نوعی خواسته نسخه آلرود یا آل ترین ….از مزدا 3 بسازه با این مدل.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. Alireza

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (752 ديدگاه)

    این طراحیش از یلقیشون قشنگ تره به نظرم مدلای جدید غیر از این یه خورده بیش از حد جلو پنجرشون بزرگ بود که تو این سری کاملا متناسب در اومده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. شاهين

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (856 ديدگاه)

    من همچنان منتظر یه شاسی بلند فول سایز تو ابعاد لندکروز و یه سدان اتاق لانگ از مزدا هستم، به نظرم یه مزدا با ابعاد ب ام و سری ٧ با امکانات عالی ،موتور ٢۵٠٠ توربو و هیبریدی و قیمت ۴٠-۴۵ هزار دلاری میتونه خون به پا کنه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  9. مسعود

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (114 ديدگاه)

    از همه نظر روی این ماشین عالی کار کرده . این چیزی بود که من دقیقا دنبالش بودم. از نظر استهلاک ، مصرف سوخت ، کیفیت متریال داخل کابین و طراحی خارجی عملکرد بسیار عالی ای داشته. فقط باید روی سقف پانوراما هم کار کنه و روی محصولاتش بذاره که خودروهاش کاملا بدون عیب و نقص باشند. علت اینکه مزدا بیشتر به فکر بازار اروپائه اینه که به خاطر پیمان تجارت آزاد اتحادیه اروپا و ژاپن از ابتدای سال 2019 عملا تعرفه ورود خودروهای ژاپنی به این اتحادیه از 10 درصد به صفر رسید و این یعنی فروش بیشتر خودروهای ژاپنی در بازار اروپا و عملا این خودروساز بی حاشیه ژاپنی آینده درخشانی داره و توی اروپا می تونه خوب بفروشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. محمد

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (24 ديدگاه)

    آیا هنوز به اهورامزدا ایمان نیاورده ای یه قوم در حسرت؟

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا