مازراتی

افت قیمت شدید مزراتی گیبلی در بازارهای دست‌دوم خارجی

افت قیمت این خودروی ایتالیایی وحشتناک است…

با قیمت پایه‌ی ۷۵۵۰۰ دلاری، مزراتی گیبلی باید چیزهای زیادی برای گفتن داشته باشد. برادر هم‌خون گیبلی یعنی آلفارومئو جیولیا بی‌شک سدان اسپورت بهتری است اما گیبلی از ۶ سال پیش تاکنون راه پر پیچ و خمی را طی کرده است.


اما بخش اعظم دشمنی با گیبلی اکثراً به نقاط ضعف آن مربوط می‌شود زیرا یک سدان لوکس و گران‌قیمت که با سفارش چند آپشن قیمتی نجومی پیدا می‌کند باید از هر نظری بی‌نقص و کامل باشد. خب وضعیت این خودرو پس از مدتی استفاده چگونه خواهد بود؟ درست همانند اکثر خودروهای لوکس ایتالیایی، گیبلی افت قیمت زیادی داشته و با دیدن قیمت پیشنهادی فروشندگان در بازارهای جهانی اصلاً چنین اتفاقی را باور نخواهید کرد!


دلیل اصلی برای خرید یک گیبلی کارکرده دقیقاً همان دلیلی است که خریداران گیبلی صفرکیلومتر دارند. این خودرو خاص‌تر از رقبای آسیایی و اروپایی همچون ب ام و، آئودی و مرسدس بنز بوده و بد نیست بدانید ۶ سال طول کشیده تا یک‌صد هزار دستگاه از گیبلی تولید شود که همین امر باعث می‌شود آن را کمتر در خیابان‌ها ببینید. گیبلی همچنین تفاوت‌های زیادی در مقایسه با دیگر سدان های لوکس بازار داشته و صدای بهتری هم تولید می‌کند.


به همه این موارد باید ظاهری متمایز و نشان خاص روی کاپوت را اضافه کنید تا همسایه سریعاً باور کند که شما در شغل خود بسیار پیشرفت کرده و گیبلی را خریده‌اید. مزراتی شاید در سال‌های اخیر افت کرده باشد اما نام آن هنوز هم سنگین و با ابهت است.

  • قیمت


اما حالا به دلیل اصلی خرید گیبلی کارکرده اشاره می‌کنیم! این خودرو هم‌اکنون ارزان‌تر از یک هوندا سیویک صفرکیلومتر است. بله گیبلی هزینه‌های نگهداری بیشتری در مقایسه با سیویک داشته و این محصول ژاپنی بی‌شک خودرویی مطمئن‌تر است اما برخی افراد بجای خرید سیویک امن، قابل‌اعتماد و خسته‌کننده به سراغ گیبلی ایتالیایی می‌روند. ما نگاهی به قیمت این خودرو در برخی نقاط دنیا انداختیم و یک گیبلی مدل ۲۰۱۴ با قیمت حدود ۲۰ هزار دلار را یافتیم. البته بسیاری از مدل‌های قوی‌تر S Q4 هم در بازار به چشم می‌خورند.

از آنجایی که هزینه‌های نگهداری این مزراتی کارکرده بالاست بنابراین شاید بهتر باشد به دنبال مدل‌های تائید شده رفت. با جست‌وجو دراین‌باره هم به خودروهایی با قیمت حدود ۳۰ هزار دلار می‌رسیم. گارانتی مزراتی ۶ سال یا ۱۶۰ هزار کیلومتر است که قابل تمدید هم می‌باشد.

  • پرفورمنس


با اینکه آغاز فروش گیبلی به سال ۲۰۱۳ بازمی‌گردد اما این خودرو در آمریکا فقط با پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربو عرضه ‌شده است. مزراتی می‌گوید این پیشرانه توسط فراری طراحی و مونتاژ شده و بنابراین غرش گیبلی شبیه رقبا نیست. قدرت مدل پایه برابر با ۳۲۵ اسب بخار بوده درحالی‌که مدل‌های S و S Q4 خروجی ۴۰۴ اسب بخاری دارند. مدل پایه این خودرو شتاب ۵.۶ ثانیه‌ای داشته درحالی‌که شتاب مدل‌های S و S Q4 به ترتیب برابر با ۵ و ۴.۹ ثانیه اعلام شده است.


مزراتی در سال ۲۰۱۸ قدرت این مدل‌ها را به ۳۴۵ و ۴۲۴ اسب بخار افزایش داد که نتیجه‌ی آن بهبود شتاب بود. تنها گیربکس در دسترس هم از نوع ۸ سرعته اتوماتیک بوده است.

  • کابین


مزراتی به خاطر اینکه از قطعات مشترک کرایسلر و داج در کابین گیبلی استفاده کرده مورد انتقاد قرار گرفت. این یک موضوع بد برای سدان لوکس ۷۵ هزار دلاری است اما در خودرویی کارکرده با قیمت بین ۲۵ تا ۳۵ هزار دلار خیلی تعیین کننده نخواهد بود. دکمه‌ها خوب کار کرده و خیلی هم ارزان‌قیمت به نظر نمی‌رسند. صفحه‌نمایش ۸.۴ اینچی آن نیز جزو بهترین‌های بازار است. مزراتی از چرم عالی و برخی متریال متمایز برای بخش داخلی گیبلی استفاده کرده است.

  • فضای بار و کابین
این خودرو جزو کوچک‌ترین سدان های لوکس میان سایز است. فضای بار گیبلی هم ۵۰۰ لیتر بوده که پاسخگوی نیازهای افراد می‌باشد. البته گیبلی دارای برخی مشکلات ارگونومیک همچون نگهدارنده های فنجان کوچک یا شیفتر دنده نه‌چندان خوب می‌باشد.

  • قضاوت نهایی


مزراتی گیبلی صفرکیلومتر را نمی‌توان برای خرید توصیه کرد زیرا با همان قیمت گزینه‌های بسیار بهتری وجود دارند؛ اما مدل‌های کارکرده بسیار ارزان بوده و می‌توان آن را در نظر گرفت. شاید گیبلی کارکرده یک خرید جذاب باشد…

منبع: carbuzz

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. Peiman56

    ۴ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (137 ديدگاه)

    بنظر من اصلا د ست نیست که مزراتی و را بقیه برندها حتی با مرسدس که عاشقشم مقایسه کرد.این ماشین روح داره و لامصب ایتالیایی ها هم که خدای طراحی و ساختن موتورهای جذابی مثل فراری و لامبورگینی هستند.ببینیند فرض کنید شما اوضاع مالی خیلی خیلی خوبی دا رین.میخونین با پولتون یک آپارتمان شیک و نسبتا بزرگ تو یک محله خوب تهران بخرین و خیالتونم راحت باشه که هر سال میره رو قیمتش.گزینه دوم اینکه به حرف دلت گوش کنی و یک ویلای خوشگل توی شمال با منظره دریا و کوه بخرین ولی هر کسی موقع فروش’نمیاد سراغش.منطق میگه آپارتمان تهران ولی اگه مصکل مالی نداری میره سراغ ویلا.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یانکی

      ۵ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      کاش مازراتی و آلفا رو بفروشن و تمرکزشون رو بزارن رو شاخهای محشر آمریکایی که هر روز خبرهای خوب و جذاب میاد ازشون.همین گیبلی رو با چارجر مقایسه کنید یکی براش سرو دست میشکنن و دسته دومهاش هم روز به روز گرون میشن یکی هم جدیدترین ماشینش هم فروش نمیره.اونوقت میان پلتفرم جدید رو برا آلفا و مازراتی حروم میکنن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. هادی نجفی

    ۴ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (168 ديدگاه)

    بهترین نتجیه گیری رو خود پدال کرد
    واقعا بهترین گزینه برای خرید دست دوم هست
    با ۲۰ هزار دلار،ماشینی به این کیفیت،قدرت،زیبایی و پرستیژ نمیشه خرید
    من اگر غیر ایران بودم حتما یکی از گزینه هام بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. hamid

    ۴ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (44 ديدگاه)

    این افت قیمت بی دلیل نیست
    من رفیقم چند ساله دانشگاه سوبرن پاریس درس می خونه خیلیم عشق ماشینه
    می گفت اینجا تو اروپا مازراتی مثل ایران در حد بنز یا ب ام و و لکسوس یا پورشهیا آئودی لوکس و معتبر حساب نمیشه تازه می کفت آلفا خیلی محبوب تر و پر طرفدارتره از مازراتیه
    بیشتر مازراتی رو با اینفینیتی وآکورا و تویوتا کادیلاک جگوار هم رده میدید
    تو ایران یه کواتروپورته کارکرده رو هم قیمت اس 500 میدن !!!! فقط پنل میانی صندلی عقب مرسدس اس کلاس و ب ام و سری هفت می ارزه به کل هیکل مازراتی
    این داخل مازراتی کواترپورته
    https://www.carbodydesign.com/gallery/2012/11/maserati-quattroporte-design-preview/9/

    اینم داخل ب ام و سری 7
    https://www.alamy.com/stock-photo-bmw-7-series-740le-interior-at-the-87th-international-geneva-motor-135631888.html

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. لوکس کار

      ۵ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (48 ديدگاه)

      بله حق با شماست مازراتی با تویوتا همرده هستن
      فقط نمیدونم چرا اینقد کامنتش مثبت هم خورده
      انصافا پدال این مثبت منفی ها رو جمع کن
      مثلا میبینی یه کامنت حرف حساب صدتا منفی خورده, بعد یه کامنت … کلی لایک میخوره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. هادی نجفی

        ۵ آبان ۱۳۹۸
        سوابق: (168 ديدگاه)

        بنا نیست حرفی بر خلاف حرف شما باشه غیر منطقی و حرف حساب نباشه!
        به یه نقطه از ۳۶۰ زاویه میشه نگاه کرد!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. Mad.z.Max

      ۶ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (1839 ديدگاه)

      سوبرن..
      سوربن…

      نظراته احساسی و واهی..

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. Peiman56

    ۵ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (137 ديدگاه)

    دوست عزیز نمیدونم دوست شما چقد در مورد خودرو اطلاعات دارن و یا سلیقه شخصیشون چیه.ولی بنظر شما موتور ۶ سیلندر تویین توربو فراری با حدود ۴۰۰اسب بخار قدرت تو سینه کدوم تویوتا ق ار داره که من اطلاع ندارم.یا طراحی کسالت آور تویوتا(تا قبل از ۲۰۱۷)چطوری میشه با طراحی ناب ایتالیایی مقایسه کرد.البته اروپایی ها کلا مردمان مقتصدی هستند و بیشتر روی صرفه جویی تمرکز دارن.آلمانی ها اول مهندسی میکنن بعد میگن واسه این اثر خارق العاده دنبال یک بدنه باشیم.ایتالیایی ها اول پیکرتراشی میکنن بعد مقگن یه قلبم واسش پیدا کنیم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. سروش

    ۵ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (228 ديدگاه)

    خب اگه مشکلی نداشت طرفدار داشت و انقدر افت قیمت پیدا نمی‌کرد. منم عاشق فراری ام. عاشق طراحی ایتالیایی ام. ولی نمیتونم فردا برای خرج و مخارج ماشین کلیه ام رو بفروشم. دلیل افتش همینه. هر چند طراحی مزراتی چند سال از لوکس های آلمانی عقبه. تو اذهان مردم ایران چون بت شده هنوز می‌پرستنش. مشکلات کیفیتی و قابلیت اطمینان فیات که هر روز مجلات میگن همه اش که نمی‌تونه دروغ باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. احمدرضا

    ۵ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (878 ديدگاه)

    نمیدونم مشکل مازراتی چیه که انقد بد فروشه و کلن تو سرپایینه
    شاید از شانسشه یا از مالکشه یا نمیدونم
    فیات -کرایسلر با سیاست هاش داره به شرکتاش گند میزنه
    نمیی دونم چرا نمی ذاره یه شرکت مستقل کار کنه و قطعاتش با بعضی از ماشینای پایین رده خودش مشترک نباشه
    با اینکه عاشقونه فیات -کرایسلر رو دوست دارم اما باید یه فکری به حال خودش کنه یا برندارو بفروشه تا مالکی مثه فلوکس واگن داشته باشن که بتونن پیشرفت کنن
    اونم برندای ایتالیایی که به نظر من هم از نظر طراحی و هم از نظر ارزش و موتور و … دست کمی از رفقای آلمانیشون ندارن هیچ بلکه بهتر هم هستن ولی حیف

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا