مازراتی

الکتریکی شدن تمام مزراتی‌ها از سال 2019

هرگاه خبری درباره آینده برند مزراتی منتشر می‌شود، معمولاً واژه “تأخیر” به ذهن می‌آید. این بار شرایط متفاوتی پیش آمده زیرا کمپانی مادر یعنی فیات کرایسلر تصمیم دارد مزراتی را سرسبز کند. مدیرعامل شرکت سرجیو مارکیونه در خلال کنفرانسی که با سرمایه‌گذاران برگزار کرده بود اعلام کرد بیش از نیمی از سبد محصولات شرکت تا سال ۲۰۲۲ به نوعی الکتریکی خواهند شد.


این استراتژی تأثیری مستقیم روی برند پرفورمنس مزراتی خواهد داشت و از سال ۲۰۱۹ تمامی محصولات این شرکت با قوای محرکه جانشین احتراق داخلی عرضه خواهند شد. گفته شده این محصولات نه تنها دربردارنده مدل‌های هیبریدی خواهند بود بلکه مدل‌های کاملاً الکتریکی نیز عرضه خواهند شد.


در حال حاضر دو مدل جدید در حال توسعه بوده و با ارائه آن‌ها اهداف کمپانی بیش از پیش دنبال خواهد شد. علیرغم حرکت به‌سوی الکتریکی سازی، فیات کرایسلر برنامه‌هایی برای ساخت باتری‌های خود ندارد.


ظاهراً پیش‌قراول مدل‌های الکتریکی مزراتی کانسپت برجسته آلفیری ۲۰۱۴ خواهد بود. این خودرو که در سال ۲۰۲۰ وارد بازار خواهد شد به فرم یک کوپه دو نفره خواهد بود که از پلتفرم کاملاً جدیدی سود می‌برد. انتظار می‌رود تا آن زمان شاسی‌بلند لوانته از قوای محرکه پلاگین هیبریدی کرایسلر پاسیفیکا استفاده کند.


مارکیونه که برنامه‌هایی برای بازنشستگی در سال ۲۰۱۹ دارد گفت:

چیزی که هم‌اکنون بسیار مهم بوده سرنوشت خودروهای دیزلی مخصوصاً در اروپا است. تولید برخی مدل‌های الکتریکی بر پایه محصولات بنزینی اجتناب‌ناپذیر است.


از دیگر برنامه‌ها می‌توان به احتمال تولید نسل بعدی مزراتی گرن توریسمو در سال ۲۰۲۰ اشاره کرد درحالی‌که برنامه‌هایی برای تولید یک شاسی‌بلند کوچک‌تر و قرار گرفتن آن در جایگاهی پایین‌تر از لوانته وجود دارد. همچنین نسخه ۸ سیلندر لوانته نیز در نهایت به عنوان پرچم‌دار این خودرو عمل خواهد کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. ZONDA 760

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    خبر بسیار خوبیه برای مزراتی

    یکی از زیرشاخه ها یا خود فیات باید روی الکتریکی ها کار کنن

    چون آینده دست همین خودروهاست و فیات اگر میخواد قدرتش رو حفظ کنه یا حتی افزایش بره باید مطابق با زمان جلو بره ‌‌ محول کردن این ماموریت به مزراتی ایده ی بسیار خوبیه به نظرم،
    فراری که دیگه زیرمجموعه ی ۱۰۰درصدی فیات نیست و ساز جدایی میزنه. از طرفی علاقه ی خاصی هم به الکتریکی ها نداره پس مزراتی بهترین گزینست. بعدش هم آلفا.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ارش

      ۱۲ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1549 ديدگاه)

      الان یه عده به زوندا 760منفی دادن یعنی چی دقیقا خوب راست میگه دیگه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ZONDA 760

        ۱۲ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        .
        رفیق خوب نمایشناسمت ولی دیسلایک ها فدای سرت
        خودتو عشق است ، دیسلایک ها رو وله‌لش !!

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. نوید جهرمی

      ۱۳ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (3691 ديدگاه)

      لانچیا هم برای رده عمومی میتونه مناسب باشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. پهلوان مک لارن(مک دانیال)

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2777 ديدگاه)

    به نظر من با برنامه ترین سوپراسپرت ساز حال حاضر مک لارنه.
    تکلیفش با خودش معلومه.
    از سال 2016 عملیات Track22 رو کلید زده و گفته که میخوان 15مدل رو تا سال 2022 معرفی کنن.
    امسال که یه سوپر اسپرت دیگه از مک لارن خواهیم دید.
    سال بعد هم احتمالا جانشین 570s رو خواهیم داشت.
    و احتمالا یه مدل تمام الکتریکی در آینده ای نزدیک((احتمالا 2018)).که البته خود مک لارن و فلویت گفتن این ماشین هیجان انگیزتر از پی1 خواهد بود.و همچنین اون ثبات لازم و ارتباط عاطفی که مشتریان با مک لارن برقرار میکنه رو داره.
    و خوده فلویت تاکید کرده تا بهتر از پی1 نباشه ساخته نخواهد شد!!!
    و همچنین تاکید شده که مک لارن خودرانی نسبی احتمالا تو ماشین هاش در آینده خواهد داشت ولی به طور کامل هرگز.
    و برخلاف فراری و لامبو خبری از کراس اوور نخواهد بود.
    و سال 2019 هم هایپر جی تی رو معرفی میکنن.
    و…..(اگه خبری بود میگم)
    مثلا شما به لامبو نگاه کنید.الان فقط تمرکزشون رو اوروس هستش.و برنامه ی دقیقی تو آینده ندارن.و فعلا مدل کاملا جدیدی از لامبو خبرش نیست(شایدم من خبر ندارم)
    مک لارن فعلا با برنامه ترین هستش(به نصبت فراری و لامبو) مگر اینکه خلافش ثابت بشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. محمد

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (224 ديدگاه)

    به نظر من سوپر اسپرت ها نباید الکتریکی بشن یا حداقل تمام تولیداتشون الکتریکی نشه چون اولا تیراژشون زیاد نیست ودر حد سایر خودروها نقشی توی آلودگی محیط زیست ندارن و ثانیا علاوه بر توانشون خیلی ها عاشق موتور بنزینی و صدایی که تولید میکنه هستن. به عنوان مثال من هیچوقت صدای غرش یه ماسل آمریکایی رو با یه موتور برقی حتی با بالاترین توان عوض نمیکنم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. امید

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (138 ديدگاه)

    بعیده موتورهای بنزینی از این سوپرماشینها حذف بشه،مطمینم.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا