مازراتی

امیدها برای احیای مزراتی زنده شد؟

مایک مانلی رئیس گروه خودروسازی فیات-کرایسلر مشکلی با اعتراف به این نکته که جفت شدن مزراتی و آلفارومئو اشتباه بوده نداشته و هم‌اکنون به نظر می‌رسد با استراتژی جدیدی از راه رسیده که امیدواریم وضعیت این برند ایتالیایی را بهبود بخشد.


اگرچه جزئیات استراتژی جدید مزراتی فعلاً مشخص نشده اما مانلی در حرکت جدید خود هارالد وستر را به عنوان رئیس مزراتی انتخاب کرده است. وظیفه‌ی وستر تشکیل تیم مدیریت جدید است.

وستر هم ژان فیلیپ للوپ را که قبلاً مدیر عملیات فراری در بخش مرکزی و شرقی اروپا بوده را به عنوان رئیس بخش جدید مزراتی کامریکال منصوب کرده است. آل گاردنر هم مسئولیت هدایت مزراتی در آمریکای شمالی را بر عهده گرفته است.


فیات-کرایسلر نگفته آیا مزراتی سرمایه‌گذاری جدیدی را دریافت خواهد کرد یا نه اما هنوز هم کارها روی استراتژی جدید این برند در حال انجام است.

مانلی در خلال جلسه‌ی سرمایه‌گذاران در سال ۲۰۱۸ گفته بود:

با جفت شدن مزراتی و آلفارومئو دو موضوع پیش آمد. اول اینکه این کار تمرکز روی برند مزراتی را کم کرد و دوم اینکه مزراتی با خطر تبدیل ‌شدن به برندی سطح میانی روبرو شد که اصلاً نباید این‌گونه می‌شد.

مانلی اضافه کرده برنامه‌ی جدید مزراتی با برخی اقدامات بیشتر در سه‌ماهه پایانی امسال همراه خواهد شد. او گفته است:

حل برخی مشکلات حداقل ۶ ماه طول خواهد کشید اما انتظار دارم هارالد و تیمش با آغاز نیمه‌ی دوم امسال پیشرفت‌های چشمگیری داشته باشند.

مزراتی از افت فروش شدید در چین رنج برده و البته شاهد برخی تأخیرها درنتیجه‌ی قوانین آلایندگی جدید بوده است. هرچند بزرگ‌ترین مشکل این خودروساز را می‌توان در سبد محصولات آن یافت. مدل‌های گرن توریسمو و گرن کابریوی مزراتی هم‌اکنون ۱۱ سال است که در بازار حضور دارند و گیلی و کواتروپورته هم خودروهایی ۵ ساله هستند. حتی خودروی لوانته که ۲ سال است در بازار حضور دارد از افت فروش زیادی عذاب کشیده است.


آخرین باری که خبرهایی درباره‌ی آینده‌ی مزراتی منتشر شد به ژوئن ۲۰۱۸ بازمی‌گردد که برنامه‌ی آن شامل عرضه‌ی آلفیری کوپه در دو نسخه‌ی الکتریکی و پلاگین هیبریدی، تولید کراس اوور جدید در جایگاه پایین‌تر از لوانته و جانشین جدید گیبلی، کواتروپورته بوده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. بهنام

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (492 ديدگاه)

    لطفا این برند دوست داشتنی را دوباره احیا کنید. لطفا زیباترین لوگوی دنیای خودرو را بر روی ماشینهای بیشتری نصب کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یانکی

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      چقدر جالبه این فیات خائن.وقتی داج کرایسلر و جیپ با همون پلت فرمهایه سالخوردشون هر روز رکورد فروش میزنن مدیران بی لیاقت دنبال ارائه نسل جدید محصولات مازراتی هستن.که کسی حتی شاسی بلند جدیدش رو هم نمیخره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ahmad

        ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
        سوابق: (1170 ديدگاه)

        اگه همون فیات خائن نبود الان معلوم نبود جیپ و رم و کرایسلر چه سرنوشتی داشتن.فیات الان مثل همه کمپانی های مادر به دنبال سود آوری زیر مجموعه هاشه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. Elmiraj

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (3102 ديدگاه)

    سرجیو بود که کرایسلر را از نابودی نجات داد ، امید وارم این بار مانلی بتونه فیات و خصوصاً مازراتی را از رکود دربیاره.
    .
    این گروه بیشتر ازکهنگی پلتفرم های مازراتی و داج رنج می بره .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. F22 RAPTOR

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (2598 ديدگاه)

      به امید اینکه خون جدیدی تو رگ مزراتی در جریان بشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. امیر علی

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (399 ديدگاه)

    چه عجب بلاخره یکی فهمید مازراتی نابود کردن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Ardalan

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (80 ديدگاه)

    مرحوم مارکیونه هرچقدر با احیای فیات کرایسلر به دنیای خودرو خدمت کرد با این طرح های افزایش فروش و سود مالی و مدیرانی که این خط مشی رو دنبال کردن توی این چند سال عملا مازراتی رو تو سراشیبی سقوط قرار داده.واقعا مدیر طراحی منظورش از طراحی همچین شاسی بلندی چی بوده اصلا چرا مجوز تولید گرفت از یک سال قبل از رونمایی رسمی با عکسایی که لو میرفت و حتی بعدش تمام بازخوردها به شدت منفی بود.و جالبه که کانسپتایی که تو این چند ساله معرفی کردن معرکه بودن ولی متاسفانه حتی زره ای ازشون توی تولید یا فیسلیفت محصولات جدید الهام نگرفتن.به هر حال احتمالا همه اینا بخاطر کمبود بودجه بوده که از روشهای مارکیونه برای سریعتر رسیدن به سود سرشار هست.امیدوارم این برند محبوب هرچه زودتر به جایگاهی که باید برسه و با محصولات جدید مارو شگفت زده کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. pooriya.bmw..german

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (584 ديدگاه)

    تنها راه نجات این برند ناب مستقل شدن سه برند مازراتی آلفارومئو فراری از فیات-کراسلر و تشکیل یک گروه خودروسازی ایتالیایی جدید به رهبری و مدیریت فراری
    این راه نجات مازراتی هست

    راه حل دوم ادغام شدن در گروه های بزرگتر همچون فولکس واگن یا ب ام و می باشد چون این دو گروه سابقه و تجربه خوبی در مدیریت و احیای برند‌های رو ب افول دارند ( احیای برندهای بنتلی لامبورگینی بوگاتی و ائودی توسط فولکس و رولزرویس و مینی توسط ب ام و)

    و بزرگترین اشتباه تبدیل آلفارومئو به رقیبی برای مازراتی بود و هست تولید مدل های جولیا و استلویو با برند الفا رومئو بود این دو خودرو باید با برند مازراتی ارائه میشدند

    الفا رومئو باید به رقابت با محصولات فولکس واگن سئات اشکودا پژو سیتروئن بپردازد نه رقابت با بنز ب ام و

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Cadillac

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (2598 ديدگاه)

      مازراتی و الفا نمیتونن بدون فیات بقایی داشته باشند چون محصولات خاص تولید میکنند ،
      همیشه پشت چنین شرکتهایی یه برند مادر تولید انبوه بوده

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. M

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      به نظرم بهتره یکم بیشتر تحقیق کنین و تو دنیای خودرو باشین و بعد نظر بدین آخه زیادی ایده آلیسمین و خیلی خوب و خوش و دوستانه سر و تهشو هم آوردین
      ببینید آلفا و مزراتی به خصوص مزراتی (چون آلفا با استلویو و جولیا وضعش خیلی تغییر کرده)نیازمند پشتیبانی مالین نیازمنده یه پشتیبان بزرگن که بتونه اونارو تا خارج شدن از این وضعیت ساپورت کنه نه فراری ! درسته اسم فراری از بزرگترین اسامی خودروسازی جهانه اما از لحاظ مالی چون تولید محدود و خاصه ارزش مالی شرکتش حدود 8.3 میلیارد دلاره و حتی خودش نیازمند یه حامی بزرگ مالی مثل فولکس یا همین فیات یا تویوتا داره که هزنه تحقیق و توسعه و ساخت کانسپتش در بیاد
      دوما من بهتون توصیه میکنم ویکم درمورد تاریخ آلفا بخونین تا ببینین این شرکت اگه به اوجش برگرده میتونه حتی با خود فراری هم رقابت کنه البته بیشتر در مسابقات

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ferrari

        ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
        سوابق: (1886 ديدگاه)

        دوست عزیز فراری هیچوقت وابستگی مالی به فیات نداشته چرا الکی شلوغش میکنی ؟؟فراری همیشه مستقل از فیات عمل کرده هزینه تحقیق و توسعه فراری هم توسط خود فراری تامین میشه نه فیات و یا شرکتهای دیگه. اتفاقا پیشنهاد درستی دادن استون مارتین هم بدون حمایت برندهای بزرگ خودش رو نجات داد.امروز مازراتی بیشتر از سرمایه به یک مدیر لایق و ماجراجو نیاز داره دانش و حمایت فراری هم باشه خیلی راحت از این بحران خارج میشه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. ADAK

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (1845 ديدگاه)

      مستقل شدن فراری از فیات – کرایسلر ؟!؟!!؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. pooriya.bmw..german

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (584 ديدگاه)

    راجب نقد و نفی نظر بعضی از دوستان که میگن فراری باید دنبال یه سرمایه گذار بگرده
    فراری همین الان مستقل از فیات هست چه در مدیریت چه در درآمد و سرمایه گذاری تا زمانی که شرکتی روند مثبت داره شرکت مادر به هیچ عنوان حق دخالت در امور شرکت زیر مجموعه نداره فراری همیشه مستقل بوده چون سودآوری داشته نه زیان فیات به هیچ عنوان حق دخالت در امور داخلی فراری نداشته فقط چون سهام داره سود سهام شو میگره

    نقد دوم : دوستانی که میگن فراری باید زیر حمایت تویوتا یا فولکس قرار بگیره? چون باید هزینه های تحقیقاتی و کانسپت در بیاره پس تا الان چطوری کار میکرده؟؟
    پشت استون مارتین و مک لارن و کنیخزگ و پاگانی و تسلا کدام کمپانی بزرگ قرار دارند؟؟؟؟
    تا زمانی یک برند محبوب باشه و فروش و سودآوری داشته باشه نیازی نداره به زیر مجموعه یه شرکت تبدیل بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا