مازراتی

تعلیق موقتی کارکنان مزراتی به خاطر افت فروش لوانته

گروه خودروسازی فیات-کرایسلر آماده‌ی بازنگری در تأسیسات میرافیوری تورین ایتالیا می‌شود و در طی این فرایند اقدام به تعلیق موقتی ۳۲۴۵ نفر از کارمندان شرکت مزراتی خواهد کرد.


اتحادیه‌های کارگری قبلاً درباره‌ی این تصمیم خبر داده بودند. از اول ژانویه‌ی ۲۰۱۹ تعداد ۲۴۴۵ نفر از کار بیکار خواهند شد درحالی‌که از چهارم مارس سال آینده نیز ۸۰۰ نفر دیگر از به خانه فرستاده خواهند شد.

در خبرها آمده که این تعلیق از کار تا ۳۱ دسامبر سال ۲۰۱۹ ادامه خواهد یافت و در این زمان کارمندان بیکار دستمزد کمتری دریافت خواهند کرد.


کارمندان همچنین در برنامه‌های تدارک دیده شده برای آموزش تکنولوژی قوای محرکه‌ی خودروهای الکتریکی و هیبریدی شرکت خواهند کرد چراکه کارخانه‌ی میرافیوری آماده‌ی تولید محصولات الکتریکی در سال ۲۰۲۰ می‌شود. نسل بعدی فیات ۵۰۰e در این سایت مونتاژ خواهد شد.

تأسیسات موردبحث که حدود ۵ هزار نفر کارمند را در خود جای داده قدیمی‌ترین کارخانه‌ی فیات در ایتالیا است. این تأسیسات از سال ۲۰۰۸ تاکنون اقدام به مونتاژ پونتو، نسل اول پاندا و آلفارومئو میتو می‌کند و اخیراً نیز مزراتی لوانته را تولید کرده است.


فروش اولین شاسی‌بلند تاریخ مزراتی در ۱۰ ماهه‌ی اول سال جاری با افت ۲۴ درصدی به ۳۷۷۷ دستگاهی رسیده درحالی‌که فروش لوانته در آمریکا نیز ۱۴ درصد افت داشته و ۴۲۰۵ دستگاه بوده است.

فیات-کرایسلر به تولید مزراتی لوانته در تأسیسات یاد شده و در خلال تعلیق موقتی کارکنان ادامه خواهد داد اما میزان تولید آن کمتر از گذشته خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. Reza

    ۱۸ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (5323 ديدگاه)

    فکر نکنم با وجود پادشاهانی مثل ( یوروس، الفا استلویو ، x5 ، کاین ، آئودی Q8 ) کسی مازراتی رو به اینا ترجیح بده.
    آنچنان خودروی بدی هم نبود، ولی با سلیقه مشتری سازگار نبود .
    به امید موفقیتش

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Reza

      ۱۸ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (5323 ديدگاه)

      و همچنین SUV های مرسدس که یادم رفت بگم، مخصوصا اون نسخه الکتریکیش که تو پیست نوربرگ رینگ هم تست شد و چشم های همه رو به خودش خیره کرد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. آرمین

      ۱۸ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (421 ديدگاه)

      دقیقا … خود فیات استلویو رو بلای جون لوانته کرده که ارزش پرداختی بیشتری از اون داره در واقع یه ماشینن کسی لوانته رو ترجیح نمیده

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. یانکی

      ۱۸ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      حالا اینو فقط با داج جورنی که 10 ساله نه فیس لیفت شده نه ارتقایی همچنان به فروش خوبش ادامه میده.داج دورانگو داج چارجر چلنجر مدته زیادیه که رو خط تولیدن ولی باز هم جزؤ پر فروشها و پر طرفدارها هستن که مردم برا داشتنشون سر و دست میشکنن.اگر اون مارچیونه خائن پلت فرم جدید رو به داج و کرایسلر میداد که نسل جدید رو بیرون بدن اونوقت به جا اینکه خط مازراتی رو تعطیل کنن باید کلی نیرو اضافه میکردن تا بتونن جوابگویه در خاست مشتریا باشنِ.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. مهزیار

    ۱۸ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (441 ديدگاه)

    با قدرت بدترین و زشت ترین ماشین تاریخ مازراتیه
    جلو پنجرش نبود همه فک میکردن هیوندایه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احمدرضا

      ۱۸ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (878 ديدگاه)

      آقا شما ماشین چی داری از مازراتی نقد میکنی استاد؟
      از اون موقع که من و شما بدنیا نیومده بودیم مازراتی ماشین میزده پس میدونه چی کار میکنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. محمد

    ۱۸ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1433 ديدگاه)

    ماشالا بس که هر روز یه شاسی بلند جدید به بازار عرضه میشه
    قطعا در سال های نزدیک پیش رو دلزدگی ایجاد خواهد کرد این تب شاسی بلند سواری
    هم بخاطر فراگیر شدن بیش از حد
    هم بخاطر اشباع بازار

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Muty

    ۱۸ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1829 ديدگاه)

    یعنی مازراتی هم کارگرهاش را به خانه فرستاد
    اما ایرانخودرو و سایپا کوتاه نمیان …

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا