مازراتی

فراخوان محصولات مزراتی به خاطر ریسک آتش‌سوزی

سدان های مزراتی گیبلی و کواترو پورته مدل ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ در آمریکا به خاطر نگرانی از آتش‌سوزی فراخوان می‌شوند.


بنا به گفته‌ی NHTSA، تعداد ۶۳۰۱ دستگاه از این خودروها تحت تأثیر فراخوان قرار گرفته‌اند. از تعداد یاد شده ۳۱۹۱ دستگاه از نوع کواترو پورته و ۳۱۱۰ دستگاه نیز از نوع گیبلی هستند.


هر دو خودرو از لوله‌های سوخت پلاستیکی‌ای استفاده می‌کنند که بنا به گفته‌ها احتمال آسیب‌دیدگی آن‌ها توسط ذرات خارجی در زمان تولید وجود دارد. به همین خاطر احتمال نشت سوخت و آتش‌سوزی وجود خواهد داشت.

مازراتی گیبلی
NHTSA اعلام کرده در برخی شرایط معین، راننده، سرنشینان ها و یا برخی افراد خارج از خودرو متوجه بو یا قطرات سوخت در زیر خودرو شوند.


گیبلی و کواترو پورته های درگیر در این فراخوان بین ۱۸ جولای ۲۰۱۳ تا ۱۴ می ۲۰۱۵ و ۳۰ آوریل ۲۰۱۳ تا ۱۴ می ۲۰۱۵ ساخته شده‌اند.

این برند که بخشی از گروه خودروسازی فیات-کرایسلر می‌باشد از ۱۵ ژانویه سال آینده کار آگاه‌سازی مالکان را آغاز خواهد کرد و پس از آن مالکان باید به نمایندگی‌های مجاز مراجعه کنند تا تکنسین‌های مزراتی اقدام به بررسی خودروها و تعویض لوله‌های سوخت بکنند. این فرایند بدون دریافت هزینه انجام می‌شود.


مزراتی در سال ۲۰۱۷ نیز این خودروها را به خاطر دلیل مشابه فراخوان کرده هرچند آن خودروها از نوع متفاوتی بوده‌اند. اولین شاسی‌بلند این برند یعنی مزراتی هم به خاطر مشکل گیربکس فراخوان شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. AMANTE

    ۲۳ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1853 ديدگاه)

    وضعیت ماشین هایی که تو ایران فروش رفتن و نمایندگی ندارن یا فقط اسم نمایندگی رو دارن در فراخوان هایی که توسط کمپانی ها اعلام میشه چیه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mohsen

      ۲۳ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (77 ديدگاه)

      مشکل خودته به ما هیچ ربطی نداره البته اگه بخوای برات مشکل رو رفع می کنیم ولی مثل همه کار هایی که انجام می دیم به 6 برابر قیمت

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. حمیدرضا

    ۲۳ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    مازراتی و لانچیا و فیات و حتی تا حدی الفا وضعیت جالبی ندارن کلا خودروی ایتالیا به نظرم در بحران هست باید سریعن خودشونو نجات بدن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Alireza

    ۲۳ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (752 ديدگاه)

    یعنی گند دیگه ای نبوده تو این چند سال که مزراتی نزده بوده باشه به خودت بیا

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا