مازراتی

مزراتی‌های امروزی چقدر ایتالیایی هستند؟!

به عنوان مالک خودرو، چقدر مشتاق هستید که درباره‌ی خودرویتان اطلاعات داشته باشید؟ قطعاً پاسخ افراد زیادی به این سؤال کلمه‌ی “بسیار” است. اگر شما درباره‌ی یک خودروی لوکس ایتالیایی که قیمت ۱۰۰ هزار دلاری دارد صحبت کنید قطعاً افراد زیادی خواهان کسب اطلاعات درباره‌ی آن خواهند بود.


یک کانال یوتیوبی با نام Luxury Lives On دست روی مزراتی کواتروپورته گذاشته است. این کانال به دنبال فهم این مسئله بوده که کدام قطعات این خودرو با دیگر برندهای گروه فیات-کرایسلر مشترک است. دست‌اندرکاران این کانال برای کسب اطلاعات دراین‌باره به یک نمایندگی کرایسلر مراجعه کرده‌اند تا ببینند آیا چیزی دستگیرشان خواهد شد یا خیر.


پس از جست‌وجوهای فراوان سرانجام فردی پیدا می‌شود که پاسخ سؤالات یاد شده را بدهد.

بنا به گفته‌ی کارشناس فروش یکی از نمایندگی‌ها و همچنین جست‌وجوهای گسترده‌ی صورت گرفته، در ادامه شما را با قطعاتی آشنا خواهیم کرد که علاوه بر مزراتی کواتروپورته در دیگر محصولات گروه فیات-کرایسلر نیز بکار رفته‌اند:

  1. فیلر گاز
  2. دکمه‌های قفل درب‌ها/شیشه‌بالابرها/آینه‌ها
  3. بخش پشتی غربیلک فرمان/دکمه‌های کنترل صدا
  4. دکمه‌های تنظیم صندلی‌ها
  5. دکمه باز کردن درب صندوق‌عقب
  6. صفحه لمسی
  7. طراحی فریم صفحه‌نمایش/پشت آمپرها
  8. دکمه‌های باز و بسته کردن صندوق‌عقب
  9. دکمه استارت/کلید روشن کردن چراغ‌ها
  10. درگاه USB/پورت شارژ ۱۲ ولت
  11. دسته‌راهنما/برف‌پاک‌کن

در این ویدئو همچنین گفته می‌شود از استفاده‌ی مشترک برخی سیستم‌ها و تکنولوژی‌ها در کواتروپورته و دیگر محصولات این گروه خودروسازی مطمئن نیستند. از جمله‌ی این موارد می‌توان به حسگرهای پارک و دوربین‌ها اشاره کرد. البته کانال موردبحث زمان کافی برای بررسی دیگر خودروهای مرتبط با کواتروپورته را نداشته است.

اگر بخواهیم منصفانه قضاوت کنیم باید گفت استفاده از قطعات مشترک در خودروهای گوناگون برای شرکت بزرگی چون فیات-کرایسلر یک حرکت تجاری منطقی است. واضح است که استفاده از قطعات متفاوت باعث افزایش چشمگیر هزینه‌ها خواهد شد.

البته تنها نقطه‌ضعف این حرکت از نگاه خریدار آن است که مشتری از دیدن قطعه‌ی مشترک بین یک سدان لوکس گران‌قیمت و خودروهای ارزان‌تر خوشحال نخواهد شد.

با این وجود شما با خرید کواتروپورته شاهد کابینی چرمی و تکنولوژی‌های سطح بالایی خواهید بود. سؤال این است که آیا می‌توان چشم‌ها را روی قطعات پلاستیکی مشترک با دیگر خودروها بست؟!

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (10057 ديدگاه)

    از هر طرفی به این قضیه نگاه کنیم ، این کار برای مازراتی اشتباست به این دلیل که خریدار مازراتی یک فرد پولدار و خاص پسندِ ، که رقبای آلمانی را کنار گذاشته و میخواهد ایتالیایی سوار شود که بَرایش پول دادن زیاد اَهَمیتی نداره .

    اگر این تحقیق شکل نمیگرفت بهتر بود ، چرا که جناب مازراتی سوار اصلاً کاری به این قضیه نداشت ، اما حالا که آشکار شده ، احساسش به این خودرو خَدشه دار شده و از کنار محصولات ارزون قیمت فیات که رَد میشه ، حالت …..بِهِش دست میده ، بیچاره مازراتی سواران ، از حالا به بعد باید با نگاه سنگین فیات سواران کنار بیان? .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. artin

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (53 ديدگاه)

    نمیدونم چرا اما به این برند خیلی علاقه دارم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. حمیدرضا

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    رقیب مستقیم اس کلاس سری 7 و سایر سدان های بزرگ باید حداقل از مواد درجه یک استفاده کنه درسته اساس ساخت مازراتی به توجه به راننده هست ولی سرنشینان هم باید حس لوکس بودن رو داشته باشن یکم کیفیت صندلی های عقب در رقبا بالاتر هست حتی کادیلاک
    ولی انصافا سوار شدن ماشین لوکس ایتالیایی حس خاصی به راننده میده چه مازراتی چه الفا چه سایر خودروها

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا