مازراتی

فروش مزراتی گرن اسپورت با قیمت یک هاچبک!

به کجا می‌رویم؟!

راندن یک مزراتی گرن اسپورت در گذشته‌ای نه چندان دور به معنی درآمد بسیار خوب بود. این جی تی ایتالیایی که قبل از گرن توریسموی معروف تولید شده یک سوپرکار بسیار دلپذیر با پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ساخت فراری بود. طراحی پیشرانه جلو، دیفرانسیل عقب، فضای کافی برای چهار نفر و طراحی کوپه مانند پکیجی بسیار جذاب از ایتالیایی‌ها بود.


اگر هنوز هم به این خودرو علاقه دارید یک فرصت بسیار خوب به وجود آمده است. نسخه‌ی فرمان راستی که مشاهده می‌کنید در سال ۲۰۰۶ ساخته شده و به اصلاح تک‌برگ سند (!) است. این خودرو کارکرد ۴۰,۹۲۹ کیلومتری داشته و تأییدیه‌ی آن را می‌توان از روی دفترچه‌ی سرویس‌ها به دست آورد. آخرین سرویس این خودرو توسط نمایندگی فراری انجام شده است.


علیرغم شرایط بسیار خوبی که این مزراتی دارد قیمت نازلی برای آن در نظر گرفته شده است. حراجی سیلورستون تخمین زده این خودرو با قیمت حدود ۲۴ تا ۲۸ هزار پوند فروخته خواهد شد و البته مالک جدید باید ۱۵ درصد هزینه‌های اضافی همچون مالیات را نیز بپردازد.


اگر این خودرو با قیمت یاد شده به فروش رود در واقع قیمت یک رنو مگان RS جدید را خواهد داشت که بهای پایه‌ی زیر ۲۸ هزار پوندی در بریتانیا دارد؛ و اگر بتوانید از پس هزینه‌های آن بربیایید مالک یک خودروی بسیار جذاب خواهید شد.


این گرن اسپورت زیبا از پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۴.۲ لیتری و گیربکس ۶ سرعته الکتروهیدرولیکی استفاده می‌کند. پرفورمنس رسمی این خودرو کاملاً احساس‌برانگیز بوده به گونه‌ای که قدرت ۴۰۰ اسب بخاری و گشتاور ۴۵۱ نیوتون متری تولیدی پیشرانه باعث ایجاد شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت کمتر از ۵ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۲۹۰ کیلومتر در ساعتی می‌شود.


این حراجی گفته خودروی موردبحث احتمالاً یکی از بهترین گرن اسپورت های کنونی بوده و با توجه به تصاویر می‌توان این موضوع را تأیید کرد؛ اما آیا همه‌ی این‌ها برای متقاعد کردن خریداران احتمالی کافی خواهد بود؟ یا اینکه افراد به دنبال خودرویی صفرکیلومتر و به همان اندازه خواهند بود؟ انتخاب شما چیست؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. Amir

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (9 ديدگاه)

    چقدر این نوع ورودی هوا داشبورد ضد حاله یاد یه محصول مشهور میوفته ادم?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (10196 ديدگاه)

      هزینه سرویس این مدل از خودروها سرسام آور گرونه که به همین دلیله قیمت پائینی داره .

      اما لذتی که از این ماشین میگیری را باید در خودروهای ۱۰۰هزار دالاری پیدا کنی و به دلیل بِکر بودن خودرو ، ارزش خرید بالایی داره و مطمئنم در حراج به قیمت بالاتری که حتی اعلام کردن فروش میره .

      یادِ یکی از برنامه های تاپ گیر افتادم که جرمی کلارکسون بعد از خرید خودروی دست دوم بنز SL 63 AMG ، گفت فکر نمیکردم با این پول (( فکر کنم حدود ۲۰۰۰ پوند )) بِشه چنین خودرویی پیدا کرد و خرید و گفت واقعاً بعد از برنامه این خودرو را به خونه میبره و استفاده میکنه ، ریچارد BMW M8 انتخاب کرده بود ولی جیمز مِی را یادم نمیاد .، اما عجی برنامه ای بود ، یادش بخیر فکر کنم برای حدودای ۸ سال پیش باشه .

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Danial

      ۱۸ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (466 ديدگاه)

      این حجم از تمیزی ماشین رو ول کردی چسبیدی به هواکشش که حالا الان بعد از 15 سال از روش دارن هواکش پراید و تندر رو میزنن تازه اونی که برای پراید رو طراحیک رده احتمالاً روحش از این مدل هم خبر دار نیست نگاه کن انجینش انقدر تمیزه میشه روش تخم مرغ سرخ کنی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. هادی

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (168 ديدگاه)

    با قیمت پوند ۱۷ هزار تومنی بازار میشه ۴۷۶ میلیون تومن
    اونوقت اینجا خودرو چینی آریزو ۵ قیمتش ۳۵۰ میلیون تومن
    این کجا و این کجا….
    نمیدونم زندگی ایران جهنم زندگی قبلی ما هست؟یعنی کار اشتباهیی زندگی قبل کردیم و مجازاتش رو در جهنم ایران داریم میگذرونیم؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. حمید

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    کاش ما شین دست دو وارد میشد تا کی ما باید بهای کم کاری و زیاده خواهی این دو تا فرقون ساز رو بدیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. دارا

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (7 ديدگاه)

    دسته دنده‌ش انگار اسباب بازیه.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. ali a

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (775 ديدگاه)

    باید وضع مالیت خوب باشه بری سراغ این ماشین…قطعات یدکی و مصرفی و سرویس مازراتی هزینه اش بالاست.هزینه بیمه و مصرف بنزینشم بالاست…الان تو ایران یارو قبل از گرونی ها ماشین نسبتا خوبی داشته الان درامدش که خیلی بالا نرفته ولی هزینه سرویس ماشینش خیلی زیاد شده میخواد بفروشه ماشین ارزون تر بگیره…اونجا که دیگه جای خود داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. ZXEN

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (94 ديدگاه)

    تا 33 هزارپوند هم ارزش داره . کجا دیدی با این قیمت چنین شتاب و قدرتی داشته باشی . تازه اسمش هم مازراتی باشه . و این که داشبوردش خیلی ضد حاله

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. حمیدرضا

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    چند وقت پیش یه کواتروپورته 2006 دیدم قیمتش 6000 دلار بود یعنی ماشین به معنای واقعی ترکیده بود ولی این خیلی تمیزه
    البته باید زیر بدنه رو دید که ایا زنگ زدگی داره یا نه و… موارد دیگه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Fk

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (4 ديدگاه)

    هیچ کس متوجه نشده
    این شیفتر دنده پشت فرمون داره جناب سردبیر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Fk

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (232 ديدگاه)

    هیچ کس متوجه شیفترهای تعویض دنده پشت فرمون نشد ؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. spk

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (24 ديدگاه)

    واقعاً طراحی داخلی افتضاحی داره. باورم نمیشه تا همین 15-10 سال پیش داخل خودروها حتی نمونه های لوکسی مثل مازراتی اینقدر زشت و بی کیفیت بوده.
    معلوم نیست چرا اهرم ترمز دستی اینقدر بالا اومده.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا