مازراتی

معرفی مازراتی لوانته تروفئو با قلب تپندهٔ ساخت فراری

پس از انتشار تصاویر جاسوسی فراوان و چند تصویر تیزری، مازراتی نهایتاً نسخهٔ قدرتمند و عملکردی کراس‌اوور لوانتهٔ خود را با نام لوانته تروفئو رسماً در نمایشگاه نیویورک رونمایی کرد. این کراس‌اوور عملکرد بالا که برای نبرد با پورشه کاین توربو طراحی شده، به یک نیروگاه ۳.۸ لیتری V8 بای‌توربو مجهز شده که توسط فراری در مارانلو ساخته شده است. این موتور ۵۹۰ اسب بخار قدرت و ۷۳۰ نیوتن متر گشتاور دارد که برابر است با ۱۵۶ اسب بخار در هر لیتر و بنابراین در بین موتورهای تاریخ مازراتی، بیشترین قدرت در هر لیتر را تولید می‌کند.

این نیروگاه قدرتمند، لوانته را قادر می‌سازد ظرف تنها ۳.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر رسیده و نهایتاً به حداکثر سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند؛ اما لوانته تروفئو چیزی بیشتر از یک پیشرانهٔ قدرتمند است چراکه مازراتی برای آن یک تعلیق اسپرت با تنظیم خاص را هم در نظر گرفته که تجربهٔ رانندگی اسپرتی را بدون قربانی کردن راحتی فراهم می‌کند. علاوه بر این، سازندهٔ ایتالیایی اعلام کرده است که توزیع وزن این ماشین ۵۰ به ۵۰ بوده و از مرکز ثقل پایینی هم برخوردار است.

لوانته تروفئو در ظاهر هم با ویژگی‌هایی چون اسپلیتر جدید در سپر جلو، چراغ‌های تمام LED، ورودی‌های هوای روی کاپوت، جلوپنجرهٔ به رنگ مشکی پیانو و ورودی‌های هوای عضلانی با بخش داخلی لانه‌زنبوری مشکی‌رنگ، استایلی تهاجمی به خود گرفته و از نسخه‌های معمولی متمایز شده است؛ اما ویژگی‌های اسپرت به دیگر قسمت‌های خودرو هم کشیده شده به‌نحوی‌که در عقب هم شاهد یک دیفیوزر جدید هم‌رنگ بدنه با چهار سر اگزوز بیضی‌شکل مشکی‌رنگ هستیم.

یکی دیگر از ویژگی‌های ظاهری منحصربه‌فرد لوانته تروفئو رینگ‌های فورج‌کاری شدهٔ عظیم ۲۲ اینچی آن است که بزرگ‌ترین رینگ‌هایی محسوب می‌شوند که تاکنون در یک مازراتی ارائه شده‌اند. این رینگ‌ها در دو نوع براق و مات قابل سفارش هستند. علاوه بر این، رنگ‌های آبی، قرمز، مشکی، نقره‌ای و زرد هم برای کالیپرهای ترمز ارائه شده است درحالی‌که نشان تروفئو نیز در ستون‌های C ماشین خودنمایی می‌کند.

در داخل نیز مازراتی صندلی‌های اسپرتی را برای لوانته تروفئو در نظر گرفته که با چرم طبیعی پوشیده شده‌اند و دوخت برجسته با رنگ متفاوت هم برای آن‌ها قابل سفارش است. علاوه بر این، در کابین ماشین ویژگی‌های منحصربه‌فردی چون تریم فیبر کربنی مات، دستگیرهٔ درهای جدید فلزی با نشان تروفئو، صفحه آمپر ویژه با نشان V8 و ساعت منحصربه‌فرد مازراتی هم ارائه شده تا بر فلسفهٔ اسپرت آن تأکید شود. همچنین نشان تروفئو روی پشت‌سری‌ها دوخته شده و یک سیستم صوتی پریمیوم Bowers & Wilkins با ۱۷ بلندگو نیز به‌صورت استاندارد ارائه شده است.

ازآنجایی‌که در لوانته تروفئو همه‌چیز بر عملکرد متمرکز شده است، مازراتی یک حالت رانندگی جدید بنام کورسا را هم به آن اضافه کرده است. به گفتهٔ سازنده، این حالت جدید که با لانچ کنترل همراه شده است، موجب بهبود پاسخگویی موتور و گیربکس شده و همچنین ارتفاع ماشین را کاهش داده و تعلیق را هم سفت‌تر می‌کند. تروفئو همچنین اولین نسخهٔ لوانته است که به سیستم کنترل یکپارچهٔ خودرو مجهز شده است. به گفتهٔ مازراتی، این سیستم بجای اصلاح حرکت ماشین پس از لغزش، از بی‌ثباتی خودرو جلوگیری کرده و از این طریق تجربهٔ واقعی رانندگی با یک مازراتی را ارائه می‌کند.

مازراتی در نمایشگاه نیویورک نسخهٔ ویژه و تولید محدودی از تروفئو را معرفی کرده که با رنگ بیرونی مشکی مات، رینگ‌های ۲۲ اینچی مات، کالیپرهای ترمز قرمز، ترکیب منحصربه‌فرد داخلی و نشان Launch Edition در کنسول مرکزی از نسخه‌های معمولی متمایز شده است. این نسخهٔ ویژه اما صرفاً در آمریکای شمالی و کانادا عرضه خواهد شد. تولید لوانته تروفئو از تابستان امسال در کارخانهٔ مازراتی در Mirafiori ایتالیا آغاز می‌گردد.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. MoNsTeR

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (55 ديدگاه)

    زبون ادم از وصفش بند میاد
    مخصوصاً اینکه موتورش رو فراری ساخته❤️❤️

    موافقم 2
    مخالفم 0
  2. حمید

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (60 ديدگاه)

    سلام. هنر ایتالیا ها در ساخت این خودرو به خوبی نمایش داده شده است.

    موافقم 2
    مخالفم 0
  3. Amirferrari

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (352 ديدگاه)

    آفرین به مازراتی،از هرلحاظ برتر از لوانته اس شده،قدرت و گشتاور ویرانگر اونم با مهندسی فراری،هیچ ایرادی نمیشه بهش وارد کرد

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. Ferrari

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1872 ديدگاه)

    لیاقت مازراتی بیشتر از اینهاست امیدوارم فیات بیشتر به الفا و مازراتی توجه کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ml

      ۱۱ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (712 ديدگاه)

      ببخشید چرا فیات مگه مازراتی زیر شاخه فیات هست؟؟ با تشکر

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ferrari

        ۱۲ فروردین ۱۳۹۷
        سوابق: (1872 ديدگاه)

        بله مازراتی زیرمجموعه فیاته

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. s.h

          ۱۲ فروردین ۱۳۹۷
          سوابق: (712 ديدگاه)

          ممنون

          موافقم 0
          مخالفم 0
  5. orangotan

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (51 ديدگاه)

    چیزی. که خوندم درسته؟ موتور 3.8 با قدرت 590 اسب
    بدون توربو شارژ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. SAEED Z

      ۱۱ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (481 ديدگاه)

      V8 توئین توربو هست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. M

      ۱۱ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (227 ديدگاه)

      نه اشتباه خوندی داداش. …twin-turbo

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. ADAK

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1829 ديدگاه)

    موتور فراری قابل احترام !
    اما مازراتی دیگه آبی ازش نمیشه …

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. moein

      ۱۱ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (890 ديدگاه)

      به شما گفتن دیگه آبی ازش گرم نمیشه سا بر اساس مازراتی هایی که داشتی اینو میگی؟?

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ADAK

        ۱۴ فروردین ۱۳۹۷
        سوابق: (1829 ديدگاه)

        شما در مورد هر ماشین یا هر برندی نظر میدی ، قبلا داشتی یش ؟!!!!؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
  7. KOLAH GHERMEZI

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    فراری باید کراس اوور هاش رو با برند و همکاری مزراتی عرضه می‌کرد مثل همین لوانته ، نه اینکه خودش دست به کار بشه و ارزش برند خودش رو پایین بیاره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ferrari

      ۱۱ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (1872 ديدگاه)

      کی گفته ارزش برند فراری با اینکار پایین اومده؟؟ کدوم منبعی این حرفو زده؟؟ اگه شاسی بلند ساختن ارزش برند رو پایین میاره پس الان لامبورگینی خیلی بی ارزش شده تازه لامبو برای ساخت اوروس تا کمر جلو پورشه خم شد پلتفرم که متعلق به گروه فولکسه موتور که ساخت پورشست گیربکسش هم که توسط زد اف تامین شده قوای هیبریدی هم که قراره پورشه تامین کنه میشه بفرمایید لامبورگینی جز طراحی دیگه چیکار کرده؟؟تازه ۵سال هم طول کشید تا معرفی بشه
      فعلا که فراری بین با ارزش ترین برندهای خودرویی خیلی بالاتر از لامبورگینیه و مطمئنا اومدن شاسی بلند،فراری رو بین ۱۰ خودروساز باارزش جهان قرار خواهد داد شما نگران ارزش برند فراری نباش

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. نیما

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (4 ديدگاه)

    خیلی خوشگله خیلی فوق العاده است ولی پشتش …
    یکم طراحی عقبش خشن تر میبود بهتر بود

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا