مازراتی

رونمایی از نیمه تاریک مزراتی گیبلی در نیویورک

مزراتی از نسخه «نِریسیمو بلک ادیشن» گیبلی در نمایشگاه بین‌المللی اتومبیل در نیویورک رونمایی کرده است. این آخرین نسخه تولید محدود از گیبلی، فقط در ایالات متحده و کانادا در دسترس خواهد بود و شامل یک بدنه مشکی تیره است تا شرایط یک نِریسیمو، «سیاهِ شدید» ایتالیایی را به نمایش بگذارد.

maserati-ghibli-nerissimo-edition
در تکمیل این رنگ‌آمیزی تیره، چرخ‌های ۲۰ اینچی مشکی برّاق Urano، دستگیره درهای مشکی، تریم سیاه‌رنگ برای پنجره‌ها و یک جلوپنجره تیره استفاده شده است. در داخل کابین این مدل، مواردی چون چرم کامل سیاه‌رنگ با دوخت قرمز، پدال‌های اسپورت INOX، کالیپرهای قرمزرنگ برای ترمزها، تریم Dark Mirror برای طراحی داخلی، صندلی‌ها و غربیلک فرمان اسپورت جلب‌توجه می‌کنند. همچنین سیستم دستیار نقطه کور، حسگرهای پارکینگ جلو وعقب و استارت از راه دور در تمام مدل‌های «نریسیمو»، از جمله مدل پایه، به صورت استاندارد استفاده می‌شوند. این در حالی است که سیستم صوتی هارمن کاردون در نسخه‌های گیبلی S و S Q4 از نریسیمو به صورت استاندارد ارائه می‌شود.

maserati-ghibli-nerissimo-7
هر کدام از مدل‌های نریسیمو شامل یک نشان مخصوص است که شماره آن را در میان ۴۵۰ دستگاه تولید شده مشخص می‌کند. به‌علاوه، دو پکیج جدید برای سال ۲۰۱۷ از راه می‌رسند؛ لاکچری و اسپورت. تجهیزات موجود در این پکیج‌ها شامل مواردی هستند که می‌تواند انتظارات مشتریان را با سلیقه‌های متفاوت برآورده کند.

maserati-ghibli-nerissimo-3

maserati-ghibli-nerissimo-4
مازراتی گیبلی برای پیشرانه از یک موتور ۳ لیتری V-6 ساخت فراری بهره می‌برد که دارای توربوشارژر دوقلو است و می‌تواند قدرتی به میزان ۳۴۵ اسب‌بخار و گشتاوری برابر ۵۰۰ نیوتن‌متر در اختیار قرار دهد. این در حلی است که خروجی نسخه‌ای از V-6 تووین-‌توربو که در گیبلی S و S Q4 استفاده می‌شود، برابر ۴۰۴ اسب‌بخار و ۵۵۰ نیوتن‌متر است. هر دو نسخه از این موتور V-6 با یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک همراه هستند که قدرت را به چرخ‌های عقب یا تمام چرخ‌ها (در Q4) انتقال می‌دهد.

گیبلی با شروع قیمتی برابر ۷۲ هزار و ۸۵۰ دلار، مقرون‌به‌صرفه‌ترین مدل مازراتی محسوب می‌شود. قیمت مدل S Q4  نیز از ۸۰۹۵۰ دلار آغاز می‌گردد. امّا قیمت نسخه نریسیمو از ۷۸ هزار و ۵۰۰ دلار شروع می‌شود؛ قیمتی که برای نسخه‌های S و S Q4، به ترتیب برابر ۸۵۲۵۰ و ۸۷۷۵۰ دلار است.

منبع: automobilemag

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. ایران

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (5 ديدگاه)

    حقیتا زیباست…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بنزما

      ۲۵ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (505 ديدگاه)

      من المانی بازم ولی خدایی طراحی ایتالیا مخصوصا مازراتی یه سر گردن از بقیه بالاتره
      سر دندش چقدر شبیه ب ام و شده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. ali

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (89 ديدگاه)

    چه آرم جالبی داره چه طراحی زیبایی داره چه موتور گولاخی داره
    ولی هر وقت اسم مازراتی رو میشنوم یاد جوش آوردن مازراتی علی دایی میوفتم فکن دو میلیارد بدی ماشینتم جوش بیاره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ace

      ۲۵ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      جالب گفتی. واقعا ناراحت کنندست. ⁦:-(⁩

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. فرشاد سجادیان

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    ترجیح میدم با ۷۳ هزار دلار E43 AMG 2017 بخرم، درسته که به اندازه نریسیمو بلک ادیشن خاص نیست اما قطعا با کیفیت‌تر، زیباتر (به خصوص کابین) و هیجان‌ انگیزتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ghost

      ۲۵ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (193 ديدگاه)

      دوست عزیز موتور همین که موتور فراری رو این ماشینه یه دنیا می ارزه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ace

        ۲۵ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (1 ديدگاه)

        اگر موتورش با ۴۸۸ یا مالیفرنیا تی مشترک بود اونوقت ارزش داشت.
        البته من این ماشین رو دوست دارم.
        ولی این که بکی این موتور ساخت فراریه و‌فلان و فلان بیشتر تبلیغاتی ه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. پرهام

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (200 ديدگاه)

    اون مزراتی گیبلی که تو fast and furious دست استاتهام بود خیلی زیبا بود و البته اینم زیباست واقعا.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ghost

      ۲۵ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (193 ديدگاه)

      اینم همونه فقط نسخه ادیشن اون ماشینه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. Mostafa Vp

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    لامصب خیلی خوشگله

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. ghost

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (193 ديدگاه)

    خود مازراتی یه طرف اسمایی که رو ماشیناش میزاره یه طرف

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Sina

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (234 ديدگاه)

    بنظر من برند های المانی هیچ وقت کلاس و جذابیت بعضی برندهای ایتالیایی و انگلیسیو ندارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ace

      ۲۵ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      اون« بعضی» فقط فراری و‌ لامبورگینیه.
      لامبورگینی هم با آئودی اینی شد که الان هست.
      برند های انگلیسی هم که واسه یه دست رنگ و دو تا خط که روی بدنه ی ماشین می کشن اندازه ی قیمت ماشین ازت پول می گیرن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. كوروش

        ۲۵ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (1125 ديدگاه)

        داش مجید سلام
        نمی دانم توی این چند روز به این قضیه بر خوردی یا نه چون اکثر نظرات بشدت احساسی شده یعنی بگی x خوبه ١٠٠٠ تا دلیل می اوردند(تخیلی!) که نه این y خیلی بهتره مثل موردی که یک دوستمون گفت سانتافه سواریش خشکه واقعا چی بگه ادم
        من خودم بشدت به المانی ها علاقه دارم ولی بعضی از دوستان توی بخش دوج دیمون واقعا اعصاب خورد کن نظر می دهند انگار درباره پراید حرف می زنند خب بابا ماشین به این خوبی یا نگو یا اینطور نگو البته دوستان طرفدار امریکایی هم کم مقصر نیستند
        این رو به شما می گم چون خیلی فعالی در بخش نظرات بنظرم خودت کاملا می توانی با بیان اطلاعات خوب این نظرات رو به حاشیه ببری بلاخره پدال یک منبع هستش حالا یکی بیاد ببینه به مثلا بوگاتی می گویند لگن و… جو سایت بد می شه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Ace

          ۲۵ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          ارادت :
          راستش دوست عزیز به نظر من بهترین کاری که شما میتونی انجام بدی اینه که به این دست نظرات متعصبانه اهمیت ندی.
          .
          اهمیت نده که فضای پدال چجوری شده .
          .
          افرادی که حرف های ناراحت کننده میزنن خودشون میدونن دارن چرت میگن ، فقط دنبال جلب توجه اند.
          .
          باور کن اگر بخوای به یک سری کامنت ها اهمیت بدی و خودتو ناراحت کنی با این فضایی که در هفته ی اخیر در پدال بوجود آمده از غصه دق میکنی !!!
          بیخیال باش و اگر خیلی ناراحتی یه دیسلایک بده.
          .
          کسی که به کامارو میگه لگن ، میگه استهلاک ب ام و از پراید بیشتره ، و ….
          با اینجور آدمی هیچ کار نمیشه کرد.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. reza

          ۲۶ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (208 ديدگاه)

          دوست عزیز ایشالا همه مون یه چیزی رو تجربه شو داشته باشیم بعدش نظر بدیم .
          سلایق انسان ها با هم فرق داره.
          تا جایی که این سلایق یه چیزی به نام عقل رو به حاشیه نبرن خوبن .
          و این رو بگم اگه یه ماشین تا زمانی که تو ایران نباشه به شخصه برای تمامی نظر ها احترام میزارم .چه خوب چه بد.
          ولی راجع به ماشین هایی که تو ایران هستن باید اون کسایی نظر بدن که یا اون ماشین رو دارن یا حداقل برای یک بار هم شده سوارش شده باشن.
          یک سری چیز ها هم تو دنیا تا الان این جوری بوده.مثلا خودرو های تویوتا با کیفیت هستن.
          یا خودرو های کره ای بیشتر با استفاده از ماشین های پر اپشن و کیفیت نسبی فروش دارن.
          یا ماشین های چینی با استفاده از اپشن به دنبال فروش هستن.
          یا برند مرسدس بنز ماشین های با کیفیت و لوکس و نسبتا اسپرت رو میشناسن.
          یا ماشین های مرسدس بنز و تویوتا رو تو ذهن مردم ایران جا افتاده که یک مرد میانسال سوار بشه.
          یا بی ام دبلیو رو واسه جوون های پر عطش.
          یا تو ایران به خاطر سوسول بودن بی ام دبلیو در مقایسه با مرسدس یا ماشین های ژاپنی و عدم توجه صاحب ماشین به تعمیراتش اون به عنوان یک ماشیینی پر خرج تلغی کنن.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. كوروش

          ۲۶ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (1125 ديدگاه)

          بله دوستان قطعا همینطوره
          اقا رضا امیدوارم ناراحت نشده باشی چون شخصا زیاد سوار سانتافه شدم خیلی عجولانه گفتم این رو فقط مثال اوردم

          موافقم 0
          مخالفم 0
  8. Kamran

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (919 ديدگاه)

    عشقم عمرم زندگیم دنیام مازراتی ?
    ـ
    طرفدار خودروسازی ایتالیا هستم اما
    هیچ وقت متعصب نیستم و کور کورانه
    نظر نمیدم ، قبول دارم که خودروسازی
    ایتالیا دیگه اون کیفیت سابق خودشو
    نداره ، به خصوص در بخش لوکس سازی
    ـ
    مازراتی خودروساز بزرگیه گذشته پر افتخاری
    هم داره امیدوار اون روزیم که ببینم ایتالیا با قدرت و با دست
    پر به دوران اوجش برگشته و….
    _
    ?? عشقم ایتالیا عمرم ایتالیا زندگیم ایتالیا ??
    ـ
    خودمم ساکن ایتالیا هستم و جالبه
    بدونید متولد ایتالیا هم هستم
    شهر فلورانس……………………

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. رامتین

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (3020 ديدگاه)

    بهتره یکم تحقیق بیشتری داشته باشیم. موتور گیبلی اصلا ساخت فراری نیست. فقط در مجموعه خودروهای ایتالیایی موتور مازراتی کواترو پورته gts و آلفا جولیا کوادروفولیو که هر دو بالای 500 اسب هستند، با همکاری (نه ساخت مستقیم) فراری صورت گرفته. اصلا شک نکنید این مازراتی گیبلی در برابر آلفاجولیا از نظر شتاب نابود میشه. (بحث قیمت و کیفیت را مطرح نکردم. فقط بحث شتاب). جولیا 70000دلاری تاپ اسپید 307 کیلومتر داره در حالیکه فراری 458 با قیمت 5 برابری تنها 12کیلومتر سریعتره. واقعا آلفا خوب کار کرده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ghost

      ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (193 ديدگاه)

      دوست عزیز اینارو از کجا میاری؟
      موتور 3.8 که رو کواتروپورته استفاده میشه دقیقا موتور فراری کالیفرنیا و فقط تونینگش فرق می کنه

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا