مازراتی

مزراتی نتونو، نیروگاهی آهنین با قدرت 630 اسبی!

مزراتی از اتکای خود به پیشرانه‌های فراری خواهد کاست زیرا در حال معرفی قوای محرکه‌ی جدیدی است که کاملاً در خانه طراحی شده است. این پیشرانه که “نتونو” نام دارد از نوع ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربو بوده و وزن کمتر از ۲۲۰ کیلوگرمی دارد. از جمله تکنولوژی‌های این نیروگاه آهنین می‌توان به سیستم کارتل خشک و محفظه احتراق برگرفته از فرمول ۱ اشاره کرد.

اما خروجی قلب تپنده‌ی جدید مزراتی ۶۳۰ اسب بخار در دور ۷۵۰۰ بوده و گشتاور ۷۳۰ نیوتون متری نیز در دور بین ۳۰۰۰ تا ۵۵۰۰ به دست می‌آید. ردلاین پیشرانه هم تا ۸ هزار می‌رسد. نسبت خاص قدرت به لیتر ۲۱۰ اسب بخاری بر ۱ لیتر نیز نشان دهنده‌ی توانایی اولین پیشرانه‌ای است که توسط مزراتی در ۲۰ سال اخیر ساخته شده است.

طبیعتاً این پیشرانه اولین بار در سوپرکار MC20 که قرار است در روز ۹ سپتامبر رونمایی شود دیده خواهد شد. سرانجام مدل‌های رده پایین‌تر نیز از این نیروگاه آهنین سود خواهند برد. بنا به گزارش اتوموتیونیوز اروپا، این پیشرانه در مدل‌های اسپورت مزراتی قدرت ۵۴۲ اسبی و در شاسی بلندها خروجی ۵۲۳ اسب بخاری خواهد داشت. اگر توجه کنید ما از واژه شاسی بلندها استفاده کردیم که نشان دهنده تولید یک شاسی‌بلند جدید توسط این برند در سال ۲۰۲۱ می‌باشد.

اما گیبلی و کواتروپورته هم اواخر سال جاری فیس لیفت خواهند شد و لوانته نیز همین سرنوشت را خواهد داشت. در سال ۲۰۲۱ نسل بعدی گرن توریسمو به همراه همان شاسی‌بلند جدید معرفی خواهد شد و البته یک خودروی اسپورت جدید و کابریو نیز پدیدار خواهد شد که شاید نسخه روباز MC20 باشد. مزراتی در سال ۲۰۲۲ به دنبال معرفی جایگزین‌های گرن کابریو و کواتروپورته خواهد بود و یک سال بعد نیز نسل جدید لوانته خودنمایی خواهد کرد.

الکتریکی سازی جزو استراتژی‌های مهم مزراتی برای آینده است و شاید نسخه‌های هیبریدی از این پیشرانه نیز ساخته شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. ممد ژانگولر

    ۱۲ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (3454 ديدگاه)

    مازراتی هم یک دنیا هیستوری تو چنته داره
    موتورو میبینی دلت میخواد جای مجسمه تو دکورت بذاری
    خودش هنر دسته
    برندهای ایتالیایی عشقن❤️❤️❤️
    خون داوینچی تو رگ همشونه

    موافقم 4
    مخالفم 0
    1. مهدی(Mسابق)

      ۱۲ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      پاشو لعنتی
      شدیدا بهت نیاز داره دنیای خودرو
      نیزه سه شاخ ایتالیایی
      تنها شرکتیه که میتونیم بگیم رقیب شاخ به شاخ پورشس
      درسته بی ام دابلیو و بنز و آئودی و … هستن اما اگر مقایسه کنید میبینید که قیمت محصولات پورش بالاتره اسپرت ترن و تولید محدود ترن که این ویژگی هارو فقط مزراتی داره
      یه پرستیژ خاصی دارن هر دو

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. یانکی

      ۱۲ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      باز هم سرمایه گذاری اشتباه و غلط تو فیات کرایسلر.شک نکنید بزودی اینم میره کنار شکستهای دیگه مثل لوانته.حال آدم از این مدیرهای فیات بهم میخوره.خوب احمقها به جای این همه هزینه غلط و اشتباه رو برندهای فسیل و ضرر ده برید رو برندهایی هزینه کنید که با ماشینهای پیرشون اندازه کل تاریخ شاخهای ایتالیایی دلار وارد مجموعه میکنن.نمونش یه هزینه برا نسل جدید رم باعث شد بشه دومین پرفروش آمریکای شمالی.

      موافقم 1
      مخالفم 3
  2. AMIR-REZA

    ۱۲ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (333 ديدگاه)

    چرا همه جا به جای مازراتی نوشتید{{مزراتی}}؟؟
    یکم طراحی های مازراتی قدیمی شده بود امیدوارم با این فیس لیفت ها بروزتر و زیبا تر بشن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. OMID

      ۱۲ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (2172 ديدگاه)

      چون مزراتی درسته

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. زیزیگولو

        ۱۲ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (4444 ديدگاه)

        یه واژه وقتی وارد یه زبون دیگه میشه تلفظش تغییر میکنه مثلاً در ایتالیا میگن لامبورجینی ولی ما ایرانیا میگیم لامبورگینی ولی در عربستان و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس تلفظ میکنن لامبورغینی پس درستش در زبون فارسی میشه مازاراتی

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. دانیال روشنی

          ۱۳ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (175 ديدگاه)

          لامبورجینی رو از کجا آوردی؟?
          حالا عرب ها گ نمیتونن بگن . ما چرا نمیتونیم درست بگیم مزراتی؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. زیزیگولو

          ۱۳ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (4444 ديدگاه)

          دانیال این رو من نمیگم علم زبان شناسی میگه که وقتی یه واژه وارد یه زبون دیگه میشه طرز تلفظش تغییر میکنه و در مورد این حرفت باید بگم چون عربها بعضی از حروف الفبا مثل گ رو ندارن و به جای غ رو بجای گ تلفظ میکنن

          موافقم 0
          مخالفم 0
  3. مازراتی

    ۱۲ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (50 ديدگاه)

    امیدوارم سر آغازی باشه برا تکرار موفقیت های گذشته این برند دوست داشتنی
    حیفه برند هایی مثل مازراتی و استون مارتین انقدر دارن با مشکلات مختلف دست و پنجه نرم میکنن موفقیت اینا میتونه رقابت خیلی بیشتر از الان کنه
    این دو تا برندهای کاریزماتیک دنیای خودرو هستن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. SS

    ۱۲ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (128 ديدگاه)

    برگام!
    از ۳ لیتر موتور ۶۳۰ اسب قدرت کشیده بیرون
    کارت سوتودنی یه مازراتی ?
    فکر کنم بیشترین نسبت اسب بخار به حجم موتور مربوط‌ به این موتر باشه! که معادل ۲۱۰ اسب بر لیتر مقام دوم هم اگر اشتباه نکنم مربوط به 488pista باشه با قدرت تقریبا ۷۲۰ اسب بخاری با موتور ۳.۹ لیتری V8 معادل 184.65 اسب بر لیتر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علیx76

      ۱۲ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (1203 ديدگاه)

      موتور بنزینی کونیخزگ جمرا رو اگه بخاطر هایپر کار بودن لحاظ نکنیم
      این موتور اوله
      و رده دوم هم بنز انجین a45s بنز با ۲۰۵ اسب بخار بر لیتر

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. SS

        ۱۲ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (128 ديدگاه)

        حرف هاتون کاملا صحیح
        با این تفاسیر به ترتیب از بیشترین میزان اسب بخار بر حجم موتور عبارتند از :

        پیشرانه کونیگزگ جمرا ؛ ۲ لیتر ۳ سیلندر ۶۰۰ اسب بخار ، ۳۰۰ اسب بخار بر لیتر
        پیشرانه A45 S ؛ ۲ لیتر ۴ سیلندر ۴۲۱ اسب بخار ، ۲۱۰.۵ اسب بخار بر لیتر
        پیشرانه MC 20 ؛‌ ۳ لیتر ۶ سیلندر ۶۳۰ اسب بخار ، ۲۱۰ اسب بخار بر لیتر
        پیشرانه 488 GTB ؛ ۳.۹ لیتر ۸ سیلندر ۷۲۰ اسب بخار ، ۱۸۴.۶۵ اسب بر لیتر

        بقیه شم میتونید تو مقاله یی که پدال پوشش داده مشاهده کنید (هر چند می تونست قسمت دومش هم باشه)
        https://www.pedal.ir/ویژه/قوی%e2%80%8cترین-پیشرانه%e2%80%8cهای-خودرویی-دنیا/

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. آریا ماشین

          ۱۷ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (661 ديدگاه)

          انگار شما کونیگ زگ جسکو رو یادتون رفته با موتور ۵ لیتری ۱۶۰۰ اسب بخار میشه ۳۲۰ اسب بخار به ازای هر لیتر که رکورد داره فعلا

          موافقم 0
          مخالفم 0
  5. Moein

    ۱۲ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (890 ديدگاه)

    درود بر مازراتی کبیر??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. AMG.63

    ۱۲ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (12 ديدگاه)

    خیلی دلم میخواد ظاهر این سوپر کار مازراتی رو ببینم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. ایمان جباری

    ۱۲ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (3880 ديدگاه)

    خیلی خوشحالم از اینکه یک انجین تاپ رو جایگزین انجین های فراری کردی
    بلاخره یک روز باید این اتفاق می افتاد و حالا فقط آلفا رومئو ماند و فراری

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Hadi

    ۱۲ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    بنظر میرسه مازراتی داره کم کم داره به روزای اوجش بر میگرده……

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. ارشیاsvj

    ۱۲ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (1745 ديدگاه)

    ۲۱۰ اسب بخار بر هر لیتر!!
    عجب چیز خفنیه???

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Abbas.Lambo

    ۱۲ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (875 ديدگاه)

    هر وقت یه خبر جدید در مورد احیا شدن مازراتی میشنوم عجیب حال میکنم،خیلی دوسش دارم لامصب

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا