مسابقات

محافظ شیشه‌ای برای خودروی فرمول یک ردبول

آئرواسکین، پوششی از شیشه بسیار مقاوم و نشکن است که قرار است از راننده خودروهای فرمول یک محافظت نماید. تیم ردبول در مسابقه امروز در سوچی روسیه برای نخستین بار از این پوشش برای کابین راننده خود استفاده خواهد نمود.

Red Bull's Aeroscreen
Red Bull’s Aeroscreen
Red Bull's Aeroscreen
Red Bull’s Aeroscreen
Red Bull's Aeroscreen
Red Bull’s Aeroscreen
با وجودی که ظاهراً، این پوشش بسیار ظریف است اما تست‌های سنگینی روی آن صورت گرفته تا از میزان حافظت کامل آن اطمینان حاصل شود. در یکی از این تست‌ها یک چرخ خودروی فرمول یک با سرعت ۲۲۵ کیلومتر بر ساعت به این پوشش شلیک می‌شود و در آزمون بالستیکی دیگر، وزنه‌ای فلزی به جرم یک کیلوگرم با سرعت ۲۳۰ کیلومتر بر ساعت بدان برخورد می‌کند. نتیجه هر دو آزمون مشابه نشان از مقاومت کامل این پوشش دارد.

Ferrari Halo
Ferrari Halo
به نظر می‌رسد که آئرواسکین در برابر روش‌هایی نظیر Halo که فراری آزموده، مناسب‌تر باشد. فرناندو آلونسو و جنسن باتن طرفدار آئرواسکین و فلیپه ماسا و رومن گروژوان طرفدار هالو هستند. آلونسو شیوه ردبول را از نظر زیبایی‌شناسی نیز ترجیح می‌دهد اما رانندگان تیم ویلیامز از جمله معدود طرفداران هالو بوده و ترجیح می‌دهند که یا سقف کاملی داشته باشند یا باوجود کلاه، سیستم Halo را استفاده نمایند.

منبع: carscoops

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. بهنام طیبی

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    عجب تکنولوژی بخرج دادن.عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. احمد باقری

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    هر روز یک تکنولوژی تازه

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا