مسابقات

خودروهای 2018 فرمول یک با لپ‌تایم بهتر

بنا به شبیه‌سازی‌های انجام‌شده توسط تیم‌ها، اتوموبیل‌های فرمول یک ۲۰۱۸، بیش از ۲ ثانیه سریع‌تر از اتوموبیل‌های فصل قبل خواهند بود.

بهبود قوانین فنی، سبب شد اتوموبیل‌های امسال سریع‌تر، دیدنی‌تر و برای رانندگی سخت‌تر باشند. برگزارکنندگان به هدف خود رسیدند و اتوموبیل‌ها نسبت به فصل ۲۰۱۵، حدود ۵ ثانیه سریع‌تر بودند.

تمام پیست‌ها زمان‌های بهتری را به خود دیدند. گل سرسبد آن‌ها پیست سپانگ مالزی بود. دور پول پوزیشن لوئیس همیلتون، ۹ ثانیه از زمان مشابه ۲ سال قبل سریع‌تر بود. البته عواملی چون شرایط آب‌وهوایی، فصل برگزاری مسابقه و بازسازی پوشش پیست نیز در این قضیه تأثیرگذار بودند.

باید ذکر کنیم قوانین آیرودینامیکی فرمول یک، در این فصل به‌طورکامل توسط تیم‌ها پیاده نشد. درواقع هنوز تیم‌ها به نهایت حد آیرودینامیکی ذکرشده در قوانین نرسیده‌اند. پیرلی با توجه به این گزارش‌ها می‌گوید که بهبودهایی در سرعت اتوموبیل‌های فرمول یک ایجاد خواهد شد.

مدیر مسابقه‌ای فرمول یک شرکت پیرلی در این مورد گفت:

در آغاز فصل بعد، آن‌ها در هر دور ۱ ثانیه ، و در پایان فصل ۲ ثانیه سریع‌تر از ۲۰۱۷ خواهند بود. بنابراین اتوموبیل‌های ۲۰۱۸ فرمول یک در کل سال به‌طور میانگین حدود ۱.۵ ثانیه سریع‌تر خواهند بود.

اگر با تایرهای نرم‌تر مسابقه دهند، حتی می‌توانند سریع‌تر هم باشند. البته باید خاطرنشان کرد به خاطر Halo، وزن اضافی نیز به اتوموبیل‌ها تحمیل خواهد شد و به خاطر اثر ایرودینامیکی هِیلو، بین ۳ تا ۴ دهم ثانیه سرعت اتوموبیل‌ها کسر خواهد شد.

فیا وزن کمینه‌ی ۶ کیلوگرم را برای هِیلو در قوانین ۲۰۱۸ در نظر گرفته. البته این وزن کمینه، به قوانین ۲۰۱۷ نیز افزوده‌شده بود تا تیم‌ها از قبل برای طراحی Halo آماده باشند.

تیم‌ها اضافه‌وزن قطعات اضافه‌شده برای نصب هیلو، و بهبود شاسی برای گذراندن تست‌های مقاومت باوجود هیلو را محاسبه کرده‌اند. برای مثال تیم فورس ایندیا این اضافه‌وزن را حدود ۱۴ کیلوگرم محاسبه کرده.

در فرمول یک، قبلاً نشان داده شده که افزایش ۱۰ کیلوگرم وزن، اتوموبیل را حدود ۳ دهم ثانیه در هر دور کندتر می‌کند. البته این مقدار در هر پیست متفاوت است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Babak

دانش‌آموخته‌ی مهندسی مکانیک، عاشق خودرو، نویسنده و مترجم پدال

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. مهدی 911

    ۲۶ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (459 ديدگاه)

    به نظر شما سال 2018 کدام تیم قهرمان میشه مرسدس یا فراری یا دیگران

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Meysam..LaFerrari

      ۲۶ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (581 ديدگاه)

      هیچ چیز مشخص نیست ، یه موقع دیدی مرسدس 2 ثانیه پیشرفت کرد و فراری 1.2 ثانیه ، اون موقع دیگه شانسی برای فراری نمیمونه ، یا برعکس.

      اگه تمرینات پیش فصل رو انجام بدن و تایم هاشون رو ببینیم تا حدودی میتونیم پیشبینی کنیم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Love Cars

    ۲۶ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (165 ديدگاه)

    نمیشه پیش بینی کرد ولی احتمالا از بین فراری و مرسدس یکی قهرمان بشه چون مکلارن و ردبول از لحاظ انجین در حد اون دو تا نیستن ولی در کل امیدوارم از فصل گذشته پرهیجان تر و رقابتی تر باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ferrari

      ۲۶ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (1883 ديدگاه)

      رقابتی تر شدن مکلارن و رانندگی بسیار عالی الونسو تا همین الان نوید یه فصل جذاب رو میده بی صبرانه منتظر شروع رقابت ها هستم امیدوام فراری درخشانتر ظاهر بشه
      Forza Ferrari

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Love Cars

        ۲۶ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (165 ديدگاه)

        درسته داداش منم امیدوارم فراری بهتر از فصل قبل ظاهر بشه و این فصل قهرمان بشه.

        موافقم 0
        مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا