مسابقات

اتوموبیل 90درصدی فصل 2017 مرسدس

مرسدس در ۲۰۱۷، به دلیل قوانین فنی جدید ساخت اتوموبیل، به دنبال ساخت اتوموبیلی ۹۰درصدی بود. این کار به این دلیل بود که تیم بتواند خود را با شرایط جدید وفق دهد. آن‌ها در این کار کاملاً موفق عمل کردند. در نوشتار زیر به این موضوع خواهیم پرداخت.

مرسدس، موفق‌ترین تیم این روزهای دنیای فرمول یک، چهارمین قهرمانی دوگانه‌ی متوالی را در این فصل پشت سر گذاشت و اگر این روال را در سال آینده نیز ادامه دهد، به رکورد فراری با ۵ بار قهرمانی دوگانه (راننده-تیم) متوالی خواهد رسید. اما جالب است بدانید آن‌ها برای اتوموبیل عریض‌تر فصل ۲۰۱۷ خود، از طراحی بسیار انعطاف‌پذیری استفاده کردند.

جان اووِن رئیس طراحی تیم مرسدس در مصاحبه اختصاصی با F1 Racing magazine در مورد اتوموبیل W08 گفت:

«ما برای ۲۰۱۷، اتوموبیلی ۹۰درصدی ساختیم. ممکن است برای شما عجیب باشد که چرا تمام اتوموبیل را به طراحی نهایی نرساندیم، اما چالش اصلی که یک تیم با قوانین جدید دارد این است که نمی‌شود تأثیر قوانین جدید بر طراحی تمام اجزای اتوموبیل را به‌طور کامل پیش‌بینی کرد. همچنین تایرهای جدید همیشه طبق انتظار شما رفتار نمی‌کنند.»

او افزود:

«عوامل نامشخص بسیار زیادی وجود دارد. پس هدف طراحی باید پوشش حداکثری شرایط مختلفی باشد که امکان دارد ایجاد شود. مشخص است که چنین طراحی‌ای بر قله‌ی بهینگی نخواهد ایستاد.

ما تنظیمات مختلفی برای اتوموبیل در نظر گرفتیم تا بتوانیم به شرایط مختلف پاسخ مناسب دهیم. متأسفانه اکثر شرایطی که پیش‌بینی کرده بودیم، برای ما به وجود نیامد. پس ما در طول فصل برای شرایطی که هیچ‌وقت به وجود نیامد تنظیماتی را در اتوموبیل پیش‌بینی کرده بودیم. به همین دلیل اندکی با مشکل مواجه شدیم.»

اووِن در ادامه اظهار داشت که بهینه‌سازی بهتر اتوموبیل در دومین یا سومین سال ثابت بودن قوانین انجام خواهد شد. او گفت:

«منظور من این است که مکان‌های در نظر گرفته‌شده برای اتصالات، بسیار جادار طراحی شده‌اند تا در شرایط مختلف، امکان جابه‌جا کردن آن‌ها وجود داشته باشد.

ما نمی‌دانستیم توسعه‌ی ایرودینامیکی اتوموبیل ما را به کجا خواهد برد. نمی‌دانستیم کدام قسمت‌ها برای بهبود ایرودینامیکی اتوموبیل باید تغییر کند و کدام قسمت‌ها تأثیری در عملکرد ایرودینامیکی اتوموبیل ندارد.

همیلتون و روزبرگ – اتوموبیل فصل ۲۰۱۶ تیم مرسدس

درواقع، جابه‌جا کردن قطعات بدون نیاز به تغییرات و بازطراحی آن قسمت، کاری بسیار هوشمندانه است. ما تغییر بسیار دیرهنگامی در طراحی پیشرانه داشتیم که به دلیل فلسفه‌ی طراحی خود، توانستیم به‌خوبی اتوموبیل را با تغییرات جدید وفق دهیم. اگر این تغییر در اتوموبیل ۲۰۱۶ ما اتفاق می‌افتاد، قطعاً مجبور به بازطراحی قسمت‌هایی از اتوموبیل می‌شدیم. بسیار خوب بود که دست ما برای تغییرات باز بود. قطعاً سال آینده اتوموبیل وحشی‌تری خواهیم داشت.»

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Babak

دانش‌آموخته‌ی مهندسی مکانیک، عاشق خودرو، نویسنده و مترجم پدال

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. علی

    ۴ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (159 ديدگاه)

    با سلام
    من قبلا هم گفته بودم با این وضعیت کنونی و وضع تیمها فصل بعد هم باید مرسدس را برنده دونست البته باید صبر کرد و دید .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. علی ae

    ۴ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (17 ديدگاه)

    دوستان کسی میتونه بگه دلایل موفقیت بنزچی هست مرسدس خیلی خوبه یافراری وبقیه تیمهاضعیف عمل میکنن؟
    قوانین جدیدچی هست که ضاهرابه نفع مرسدس تموم شده ممنون میشم دوستان کسی توضیح بده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۵ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (159 ديدگاه)

      با سلام
      دوست عزیز دلیل موفقیت بنز تو این سالها داشتن تیمی بهتر و منسجم تر و داشتن یکی از بهترین طراح های دنیا اعم از بدنه و موتور هستش توتو ولف بسیار نظم طلب و آدم مدیریه به شدت حرفش وحی منزل هست تو تیم و همه ازش حساب می برن از اون طرف طراح موتور که اسمش یادم رفته بسیار افراد حرفه ای را در استین داره وقتی شما می بینی بیشترین بازده را از یه موتور می تونند بگیرند و … مثلا همین مورد آیرودینامیک را نگاه کنید که اینقدر انعطاف پذیره این ماشین که برا فصل بعد هم دستشون بازه ولی نزدیکترین رقیبش یعنی فراری متاسفانه تیمی خیلی قوی عمل نمی کنند مثلا سر یه شمع چند دلاری کل مسابقه را از دست می دهند و یا سر یه باطری مسابقه را نمی تونند تموم کنند امسال موتور مرسدس شاهکار بود هم برا فرس ایندیا و هم برا ویلیامز اینها خرابی خیلی کم داشتن و پنالتی های خیلی خیلی کمی نسبت به بقیه تیمها گرفتند علی رغم اینکه قوانین عوض شده بود و نکته دیگه که خیلی مهمه پشتیبانی کارخانه اصلی مرسدس از این تیمه مصلا تو خیلی از مسابقات شما دکتر زیچه را می بینی که اومده تو گاراژ تیم و در آخر داشتن راننده های خونسرد تر مثلا همیلتون هیچ وقت به اندازه فتل احساسی نمی شه همیشه کار خودش می کنه یا بوتاس که اصلا مرد یخیه ولی من یه چیو می دونم برا اینکه تیم برنده بشه حتما باید راننده 1 و 2 را داشته باشه .ولی یادمون نره هر مسابقه ای بدون صاحب اون مزه ای نداره صاحب مسابقه فرمول یک اسب سرخ فراری هست و لاغیر….
      البته دلایل دیگه ای هم داره که تو این مقال نمی گنجه امیدوارم دوستم جناب میثم لافراری هم نظرشون رو در این باره بدن
      ممنون که وقت گذاشتید

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Meysam..LaFerrari

        ۵ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (581 ديدگاه)

        دلیل اصلیش همون چیزیه که گفتید ، مرسدس در حال حاضر در کل تیم بهتری داره و البته تیم مهندسی قوی تر ، جمعی از بهترین و کارکشته ترین و باتجربه ترین مهندس های دنیای فرمول یک در حال حاضر دارن تو این تیم کار میکنن ، چندتا از این مهندس ها قبلا تو خود فراری بودن ، بنظر من دلیل برتری مرسدس تو فرمول یک تیم مهندسی برتر و مدیریت بهتر هست.
        این نظر شاید یه مقدار شخصی باشه ولی بنظر من همیلتون هم از فتل یه مقدار راننده ی بهتریه و این تو نتایج فصل 2017 تاثیرگذار بود.

        اون دوستانی که فکر میکنن مرسدس چند ساله اومده تو فرمول یک و پیروزی تو فرمول به همین سادگیاست باید بگم نه اینطور نیست ، مرسدس چند دهه ست با کمک ایلمور برای فرمول یک انجین میسازه ، تیم مهندسیش هم چندین سال قبل از ورود مستقل مرسدس به فرمول یک تو این رشته بودن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. علی ae

    ۵ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (17 ديدگاه)

    من هم ازشماممنونم علی آقا که وقت گذاشتیدجواب منوبدیدهدف اصلی مون اینه که یک چیزایی یادبگیریم منم طرفدارفراری ام امیدوارم زودبه روزهای اوجش بگرده
    ممنون میشم بقیه دوستان هم نظرات خودشون روبزارن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. مسعود

    ۵ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (221 ديدگاه)

    ***قطعاً سال آینده اتوموبیل وحشی‌تری خواهیم داشت***

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا