مسابقات

سناریوی احتمالی لغو کامل فصل جاری مسابقات فرمول 1

با توجه به وضعیتی که شیوع گسترده ویروس کرونا در جهان به وجود آورده و مسابقات ورزشی گوناگون لغو گردیده، ما باید واقع‌بین بوده و انتظار بدترین سناریوها را داشته باشیم.

 

لیگ‌های NBA، NBL، MLS و NHL به حالت تعلیق درآمده و لیگ NCAA هم تا ماه مارس به تعویق افتاده است. به همین منوال تمامی لیگ‌های اروپایی نیز به تعویق افتاده‌اند و از جمله معتبرترین رویدادهایی ورزشی شامل حال این قضیه می‌توان به یورو ۲۰۲۰ اشاره کرد که قرار است یک سال بعد برگزار شود.

قطعاً گفت‌وگوهایی درباره از سر گیری برگزاری مسابقات در ماه‌های آتی و شاید اواخر تابستان وجود دارد اما احتمالاً می‌دانید که دست‌اندرکاران برگزاری مسابقات امید زیادی به برگزاری آن‌ها در شرایط فعلی ندارند.

اما وضعیت مسابقات فرمول ۱ در فصل جاری چگونه خواهد بود؟ فرمول ۱ یک مسابقه کاملاً جهانی بوده و در ۵ قاره از ۷ قاره جهان برگزار می‌شود. خب اولین چیزی که فیا انجام داد لغو گرندپری استرالیا بود که آن‌هم پس از مثبت شدن تست کرونای یکی از اعضای تیم مک لارن انجام شد.

اندکی بعد هم گرندپری های بحرین و ویتنام لغو گردید هرچند اگر قرار بر برگزاری هم بود این مسابقات باید بدون تماشاگر برگزار می‌شد.

پس از گسترش شیوع ویروس کرونا و انجام گفت‌وگوهایی با فیا، پیست بین‌المللی بحرین، فدراسیون اتومبیل‌رانی بحرین و انجمن خودروی ویتنام، تصمیم بر این شد که تمامی مسابقات گرندپری های بحرین و ویتنام به تعویق بیفتد.

اما قدم بعدی چه خواهد بود؟ خب فعلاً مشخص نیست. چیزی که می‌توانیم بگوییم این است که دو مسابقه بعدی در تقویم مسابقات گرندپری هلند و اسپانیاست که قرار است به ترتیب در سوم و دهم ماه می برگزار شوند.

از آنجایی که تورنمنت‌های بزرگی همچون یورو ۲۰۲۰ یک سال بعد برگزار می‌شوند بنابراین می‌توان حدس زد که برخی مسابقات هم در تابستان سال جاری برگزار نشوند. چنین سناریویی برای فرمول ۱ اصلاً خوب نخواهد بود و عواقب مالی سنگینی مخصوص برای تیم‌های کوچک در بر خواهد داشت.

در بیانیه منتشر شده فیا آمده است:

فرمول ۱ و فیا انتظار دارند مسابقات اروپا از اواخر ماه می شروع شوند اما با توجه به افزایش ابتلای افراد به ویروس کرونا در اروپا، این موضوع به‌صورت پیوسته بررسی خواهد شد.

قطعاً فیا به دنبال یافتن راه‌هایی برای برگزاری مسابقات فصل جاری است اما این چیزی نیست که در کنترل افراد باشد و اولویت اصلی همه حفظ سلامتی افراد است.

اما نیمه‌ پر لیوان این است که امسال به عنوان مرحله گذر برای اکثر تیم‌ها بوده و از سال ۲۰۲۱ قوانین جدید عملیاتی خواهند شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. Ahmad

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (1170 ديدگاه)

    واقعا یه ویروس کل نظم جهان رو بهم ریخت، خدا باعث و بانیش رو لعنت کنه….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. MOHAMMAD.DEMON

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (420 ديدگاه)

    خبر های بد ادامه داره دیروز ناسکار هم اعلام کرد تا 3 ماه مسابقات تعلیق میشه
    یعنی 12 تا مسابقه ( مسابقات ناسکار فشرده ترین و طولانی ترین مسابقات اتومبیل رانی دنیا هستش )
    و خبر خوب اینکه مسابقات مجازی ناسکار رو راه انداختن اونم باحضور بزرگان ناسکار مثل دنی هملین کیلی بوش کلینت بوویر کایل لارسون
    و مردم هم میتونن شرکت کنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Hamid

      ۲ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (38 ديدگاه)

      تغییر قوانین هم رفت برای ۲۰۲۲

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. ارش

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    چطور یه ویروس کل دنیا رو به هم ریخت !!! خیلی عجیبه این همه غرور و خودخواهی و برتر اندیشی و کشت و کشتار همه عاجز و ناتوان در مقابل یه ویروس .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Infinite

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (452 ديدگاه)

    از اواخر پاییز تا اسفند منتظر فصل جدید فرمول یک بودیم و درست موقع شروع فصل، چند تا گرندپری لغو شد و چند ماه دیگه هم باید انتظار کشید… حالا هم زمزمه کنسلی کل فصل…! یعنی اگر این اتفاق بیافته رسما باید تا انتهای اسفند ۹۹ منتظر فصل جدید فرمولا باشیم ? فقط امیدوارم این اتفاق نیافته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. محمد

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (615 ديدگاه)

    ای بابا ما که هرچی میخوام ببینیم هی لغوش میکنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Milad AMG

    ۱ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (186 ديدگاه)

    مجددا کامنتمو میزارم
    کرونا……………………………………
    هر چی دوس دارین بزارین

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا