مسابقات

استقبال مرسدس از بازگشت پورشه به فرمول 1

مرسدس می‌گوید زمانی که قوانین جدید در سال ۲۰۲۱ عملیاتی شوند از بازگشت پورشه به فرمول ۱ استقبال می‌کند.


پورشه یکی از خودروسازان مشهوری است که درباره قوانین پیشرانه جدید صحبت‌هایی داشته و خواستار قوای محرکه ساده‌تری شده است. این برند آلمانی آخرین بار در سال ۱۹۹۱ در فرمول ۱ و به عنوان تأمین‌کننده پیشرانه‌ی فوت ورک آروز حضور داشت هرچند بهترین نتایج آن‌ها در دهه ۸۰ میلادی و توسط مک لارن به دست آمده است. البته پورشه در آن زمان نسخه ری برند شده‌ی TAG محسوب می‌شد.

مدیر مرسدس آقای توتو ولف که با اسکای فرمول ۱ درباره احتمال پیوستن پورشه به این مسابقات در سال ۲۰۲۱ صحبت می‌کرد گفته که از حضور یک رقیب جدید در فرمول ۱ استقبال می‌کند.

Toto Wolff
ولف گفته است:

هر چه بیشتر بتوانیم بجنگیم بیشتر لذت خواهیم برد. حدس می‌زنم که پورشه به حضور در فرمول ۱ علاقه‌مند بوده و به دنبال فضایی است که در حال حاضر خیلی واضح نیست. آن‌ها روی میز نشسته و بررسی‌های خود را انجام می‌دهند.


پورشه قبلاً در مصاحبه با اتو اسپورت گفته که با تیم خود به فرمول ۱ باز نخواهد گشت اما می‌تواند به عنوان شریک یک تیم کنونی، احتمالاً به عنوان تأمین‌کننده پیشرانه یا یک اسپانسر ساده ظاهر شود.


بحث و گفت‌وگوها درباره قوای محرکه آینده‌ی فرمول ۱ هنوز هم ادامه دارد. تعدادی از تیم‌ها از جمله مرسدس می‌خواهند پیشرانه‌ها همچنان بسیار پیشرفته و کارا باقی بمانند اما برخی تیم‌های دیگر نیز خواهان پیشرانه‌های ساده‌تر اما جذاب‌تر هستند.


ولف خاطرنشان می‌سازد:

برای ما مهم است که پیام حضور تکنولوژی همچنان باقی بماند زیرا راندمان پیشرانه همچنان به اندازه پرفورمنس اهمیت دارد. پیشرانه‌های فرمول ۱ باید در سطح بسیار بالا از نظر پرفورمنس و کارایی باقی بمانند. البته پیشرانه‌ها باید متفاوت باشند و این برای همه‌ی سازندگان پیشرانه‌ها مهم است.


در خبرهای اخیر آمده که فیا با نظرات مرسدس موافق بوده و بجای معیارهای کاهش دهنده هزینه روی تکنولوژی و راندمان تمرکز خواهد داشت. به خاطر همین موضوع استون مارتین گفته است که احتمالاً به عنوان تأمین‌کننده پیشرانه به فرمول ۱ نخواهد پیوست.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. مصطفی

    ۱۲ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (100 ديدگاه)

    منظورش از راندمان و کارایی رو دقیق نفهمیدم،ولی هرچی مسابقات از این حالت انحصاری مرسدس و فراری در بیاد بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. علی

    ۱۵ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    عجب طراحی ای داره.
    اینجا شبیه ساز مسابقات فرمول 1 هست خیلی جالبه حتما بازی کنید:
    http://dlandroid.com/real-racing-3/

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا