مسابقات

امتیاز اضافی برای ثبت سریع‌ترین رکورد پیست در فرمول 1

فیا برنامه‌های خود برای اعطای امتیاز بیشتر به راننده‌ای که سریع‌ترین رکورد برای طی یک دور پیست در هر گرندپری را ثبت می‌کند تأیید نمود. این قانون جدید از امسال و در اولین گرندپری فرمول ۱ سال ۲۰۱۹ یعنی ملبورن استرالیا اعمال خواهد شد.


اگرچه این قانون قبلاً در برخی رشته‌های موتور اسپورت عملیاتی شده بود اما به تازگی چراغ سبز را از کمیسیون فرمول ۱ دریافت کرده است. البته این قانون کاملاً جدید نبوده و در دهه‌ی ۵۰ میلادی و ۱۰ سال اول برگزاری مسابقات فرمول ۱ به سریع‌ترین لپ‌های ثبت شده تعلق می‌گرفت.


این قانون جدید می‌تواند تأثیر مهمی روی رتبه‌های رانندگان بگذارد. یک مثال بارز این قضیه در سال ۱۹۵۸ و زمانی بود که مایک هاوتورن تنها با یک امتیاز سر استریلنگ موس را شکست داد و قهرمان شد. هاوتورن دو امتیاز بیشتر از استرلینگ موس به خاطر ثبت سریع‌ترین رکوردهای پیست به دست آورده بود. یکی از رویدادهای جدیدتر مربوط به این وضعیت هم به فصل ۲۰۰۸ مربوط می‌شود که در آن فلیپه ماسا و لوئیس همیلتون تنها یک امتیاز فاصله برای قهرمانی داشتند.


البته احتمال بروز چنین وضعیتی خیلی بالا نیست زیرا از آن زمان تاکنون رانندگان خیلی به دنبال ثبت سریع ترین رکوردهای پیست نیستند بنابراین ما نمی‌دانیم که این امتیازها چه تأثیری روی عملکرد کلی رانندگان و تیم‌ها خواهند گذاشت.

البته این قانون جدید همچون مسابقات فرمول E یک تبصره داشته و آن اینکه امتیاز اضافی در صورتی به راننده داده می‌شود که مسابقه را بین ۱۰ نفر اول به پایان برساند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. جی کلاس مرسدس

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (143 ديدگاه)

    چیز بیخودیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. محمد حسین

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (489 ديدگاه)

    خوبه
    هیجان رو بیشتر می کنه. چون پیش بینی سخت تر میشه. ممکنه چند تا راننده اول با هم در حال رقابت برای پودیوم باشن ، ولی یک راننده ای که امیدی به پودیوم نداره ، با انگیزه ثبت رکورد سرعت تلاش بیشتری بکنه و از این راه امتیاز بگیره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Khosrow

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (2282 ديدگاه)

    اون امتیاز اضاف حکم گوشت یخ زده رو داره / همچین یورش ببرن براش که توشرایط عادی نگاهشم نمیکردن ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. عرفان

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (480 ديدگاه)

    حالا چند امتیاز داره؟ یک امتیاز یا چقدر؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا