مسابقاتهفته نامه

سفر به گذشته؛ اولین تجربه فرمول یک رانندگان این فصل

قبل از تعطیلات فرمول یک و بعد از مسابقه مجارستان، شاهد تست خودروهای فرمول یک توسط رانندگان جوان بودیم. کسانی که برای اولین بار پشت فرمان این اعجوبه تکنولوژی قرار می‌گرفتند. شاید برای شما مخاطبان عزیز پدال، جالب باشد بدانید که رانندگان حال حاضر فرمول یک و قهرمانان جهان کنونی، چه زمانی برای اولین بار پشت فرمان خودروهای فرمول یک نشستند و در تست های اولیه چه نتایجی کسب کردند. و یادآور شویم که اسطوره‌ها زاده نمی‌شوند، ساخته می‌شوند.

فرناندو آلونسو

آلونسو برای اولین بار در دسامبر ۱۹۹۹ در پیست خِرِز اتوموبیل فرمول یک را تجربه کرد. او در پی درخشش خیره‌کننده خود در مسابقات قهرمانی نیسان در اولین حضور خود، موردتوجه میناردی قرار گرفت و تیم ایتالیایی یک سال بعد او را به فرمول یک آورد.

والتری بوتاس

بوتاس در ۲۰۱۰ به‌عنوان راننده تست، به تیم ویلیامز ملحق شد. او تا قبل از اولین تست کامل در اواخر ۲۰۱۱، که در ابوظبی انجام داد؛ فقط تست‌های خط مستقیم را انجام می‌داد. چند ماه بعد، او در مسابقات GP3 به پیروزی رسید.

مارکوس اریکسون

اریکسون بعد از قهرمانی F3 ژاپن در ۲۰۰۹، اولین تست فرمول یک خود را در خرز انجام داد. او با خودروی BGP 001، تعداد ۱۳۶ دور را به ثبت رساند.

رومن گروژان

در ژوئن ۲۰۰۸، چند روز بعد از یک تست کوتاه در سیلوراستون، گروژان اولین تست کامل خود را در بارسلونا انجام داد و بیش از ۶۰ دور با رنو R28 به ثبت رساند.

نیکو هالکنبرگ

هالکنبرگ شروع رؤیایی با اتوموبیل فرمول یک ویلیامز در پیست خرز در دسامبر ۲۰۰۷ داشت. او سریع‌تر از راننده تیم، کازوکی ناکاجیما بود.

دنیل کِویات

کویات اولین تست کامل خود را در ۱۹ سالگی با اتوموبیل تورو روسو در سال ۲۰۱۳ و در پیست سیلوراستون انگلستان انجام داد.

لوییس همیلتون

دارنده ۳ عنوان قهرمانی جهان، اولین بار در دسامبر ۲۰۰۴، طعم اتوموبیل فرمول یک را چشید. او با اتوموبیل مک‌لارن-مرسدس MP4-19 تعداد ۲۱ دور را به ثبت رساند.

کوین مگنوسن

او که در سال ۲۰۱۰ به بخش رانندگان جوان مک‌لارن پیوسته بود، در تست رانندگان جوان در ابوظبی در سال ۲۰۱۲ همه را شگفت‌زده کرد و در سه روز تمرین، بهترین زمان‌ها را به ثبت رساند.

فیلیپه ماسا

سائوبر، شرایط تست اتوموبیل فرمول یک خود را برای قهرمان F3000 اروپا، در سپتامبر ۲۰۰۱ فراهم کرد. ماسا به مدت دو روز در پیست موجلو پشت فرمان اتوموبیل C20 سائوبر نشست.

استبان اُکُن

او در مسابقات، برای Marussia و فورس‌ایندیا رانندگی کرده اما اولین بار با خودروی لوتوس، در نوامبر ۲۰۱۰ در ابوظبی طعم اتوموبیل‌های فرمول یک را چشید.

جولین پالمر

پالمر هم همانند اکن، در تست‌های بعد از فصل در سال ۲۰۱۴ و در ابوظبی اولین بار اتوموبیل فرمول یک را تجربه کرد. او که به‌تازگی در مسابقات GP2 قهرمان شده بود، ۳۷ دور با اتوموبیل فورس ایندیا به ثبت رساند.

سرجیو پرز

پرز با کسب نایب‌قهرمانی در سری مسابقات GP2 در ۲۰۱۰، و امضای قرارداد با سائوبر برای فصل ۲۰۱۱؛ اولین تست خود را با این تیم سوئیسی در تست رانندگان جوان در ابوظبی در اواخر ۲۰۱۰ انجام داد.

کیمی رایکونن

کیمی ۲۰ ساله در سال ۲۰۰۰ بعد از درخشش در مسابقات فرمولا رنو، توسط پیتر سائوبر، موقعیت تست خودروی فرمول یک را دریافت کرد. تست خوب او در موجلو و فاصله ۱ ثانیه‌ای با مایکل شوماخر، باعث شد کیمی در سال ۲۰۰۱ راننده فرمول یک شود.

دنیل ریکاردو

او شروع خوبی در دسامبر ۲۰۰۹ در خرز داشت. ریکاردو که به‌تازگی قهرمان فرمولا ۳ شده بود، در تست فرمول یک بالاتر از دیگر رانندگان جوان قرار گرفت.

کارلوس ساینز

یک روز قبل از تست دنیل کویات در ردبول، کارلوس ساینز این موقعیت را داشت که اتوموبیل STR8 تورو روسو را در سیلوراتسون تست کند. سپس این نوجوان اسپانیایی روز بعد خودروی ردبول را تست کرد.

استافل وندورن

وندورن در تست دو روزه بارسلونا در ماه می ۲۰۱۴ استعداد خود را نشان داد. او تنها از جنسن باتن کندتر بود.

مکس ورستپن

او تنها راننده این لیست است که برای اولین بار، در یک مسابقه پشت فرمان اتوموبیل فرمول یک نشسته است. مکس به عنوان اولین تجربه اتوموبیل فرمول یک، در سال ۲۰۱۴ در تمرین اول گرند پری سوزوکا شرکت کرد.

سباستین فتل

سباستین فتل، دارنده ۴ عنوان قهرمانی جهان، در ۱۸ سالگی خودروی ویلیامز را در خرز در سپتامبر ۲۰۰۵ تست کرد. اتوموبیل FW27 از موتور ب‌ام‌و استفاده می‌کرد و امکان این تست به خاطر قهرمانی فتل در فرمولا ب‌ام‌و در سال ۲۰۰۴ برای او فراهم شد.

پاسکال ورلاین

فقط چند روز پس از دوئل رزبرگ و همیلتون برای عنوان قهرمانی جهان ۲۰۱۴، پاسکال ورلاین خودروی برنده W05 مرسدس را در ابوظبی تست کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Babak

دانش‌آموخته‌ی مهندسی مکانیک، عاشق خودرو، نویسنده و مترجم پدال

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. فرشاد

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    سه هفته پیش نصف شب، مجددا فیلم لحظه تصادف منجر به مرگ آیرتون سنا رو دیدم (سال ۱۹۹۴) برترین راننده تاریخ فرمول یک، طبق نظرسنجی از ۲۱۷ راننده فرمول یک. . . اونقدر تاثیر بدی روم گذاشت که منجر به دو شب کامل بی‌خوابی، حمله شدید پنیک و نهایتا ۱۴ تا ۲۱ روز بستری شدن شد (دکتر از حالم سوء‌استفاده کرد، بی دلیل خوابوندم رو تخت بیمارستان، تا شبی بالای ۴۰۰ تومن ازم بگیره، وگرنه با دارو مشکلم حل میشد) که البته بعد از ۹ روز بستری شدن، با درخواست خانواده اومدم بیرون و دکتر هم اخراج درمانیم کرد! تمام مدت بدون موبایل، پشت درای بسته‌‌. . .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ahmad

      ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1170 ديدگاه)

      فرشاد جان خب شما که میدونی تحمل دیدن چنین صحنه های رو نداری نباید نگاه میکردی.من خودم اصلا صحنه های منجر به مرگ انسان رو نگاه نمیکنم .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. فرشاد

        ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (3019 ديدگاه)

        اتفاقا کاملا برعکس هستم و تو موقعیت‌هایی بودم که ۹۹ درصد آدما تحملش رو ندارن، مشکلم دیدن خونی که از کلاهش زده بود بیرون، نبود، ذهنم به خاطر کشته شدن یه جوون قهرمان با کلی آرزو و افتخار به هم ریخت، اونم دقیقا جایی که آرزو دارم یه روزی حتی چند لحظه واردش شم؛ پیست فرمول ۱

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. مجید

      ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (681 ديدگاه)

      فرشاد عزیز!
      منم این اسطوره رو خیلی دوست دارم و به همراه کن مایلز( که تو ساخت فورد جی تی و قهرمان شدن فورد تو لمان کمک کرد ) به عنوان دو تا الگو برای خودم میدونم و آرزوم اینه که اگه قراره بمیرم مثل این دو تا با افتخار ازم یاد بشه.به نظرم جزو تکرار نشدنی ها هستن.

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا