مسابقات

برتری مارک مارکز در استرالیا و نزدیک شدن به قهرمانی سال

مارک مارکز با پیروزی در جایزه‌بزرگ موتو جی پی استرالیا گام ارزشمندی به سمت قهرمانی این فصل برداشت. آندره داویتسیوزو رقیب او در جدول قهرمانی خوش‌شانس بود که بعد از مشکلات بسیاری که داشت توانست با کسب رده‌ی سیزدهم امتیاز کسب کرده و استرالیا را بدون امتیاز ترک نکند.

مارکز بازی صبر را به اتمام رساند. او در طول ۲۷ دور مسابقه توانست بر روسی و زارکز غلبه کرده و برد خوبی را تجربه کند. خبر خوب برای مارکز این بود که برنده مسابقه هفته قبل در ژاپن و تعقیب کننده‌ی او در جدول امروز با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کرد و نتوانست رده‌ای بهتر از سیزدهمی کسب کند.

جک میلر در ابتدای مسابقه عملکرد خیره کننده‌ای داشت. او به پیشتازی رسید و ۵ در دور ابتدایی مسابقه را رهبری می‌کرد. او که ۰.۸ ثانیه از بقیه موتورسواران جلوتر بود، بالاخره توسط موتورسواران یاماها به عقب رانده شد. بعد از دوره‌ی کوتاه پیشتازی وینیالز، نوبت به روسی رسید تا از چند دور پیشازی لذت ببرد. زارکو در دور ۹ از روسی سبقت گرفت تا سومین یاماها سواری باشد که در استرالیا پیشتاز می‌شود. او تنها موتورسوار از میان موتورسواران برتر بود که از لاستیک جلوی سافت استفاده می‌کرد.

لاستیک سافت به زارکو برای پیشتازی کمک کرد، اما همین مورد رفته رفته سرعت او را در مقایسه با بقیه کمتر کرد. مارکز به پشت سر او رسیده بود و تنها مارکز نبود که این تازه وارد به موتو جی پی را تهدید می‌کرد. قطاری متشکل از ۷ موتوسوار پشت سر او قرار داشتند. بعد از مارکز، میلر، روسی، وینیالز، ایانونه، کراچلو و الکس رینز قرار داشتند.

 

با این که مارکز تمام فشارها را به زارکو وارد می‌کرد، این روسی بود که از او سبقت گرفت. او در مستقیمی اصلی در دور ۱۴ از مارکز سبقت گرفت و سپس زارکو را نیز پشت سر گذاشت. ۱۱ دور مانده به پایان زارکو همین کار را تکرار کرد و در دور بعد دوباره روسی در همان نقطه سبقت گرفت و رهبری را دوباره به چنگ آورد.

 

با تمام این احوال و نبرد دوجانبه برای کسب مقام اول، ۸ موتورسوار پیشتاز نزدیک به هم حرکت می‌کردند و ۱۰ دور نیز بیشتر به پایان مسابقه نمانده بود. یک دور بعد وینیاز جلو آمده و پیشتاز شد. پیشتازی او چندان طول نکشید و مارکز که سریع‌تر از قبل شده بود بعد از درگیری مختصر با روسی، از او سبقت گرفت. وینیالز که در حال از دست دادن سرعت بود، عقب تر رفت و در دور بعد زارکو هم از او سبقت گرفت.

۵ دور به پایان مسابقه زمان مانده بود که این قطار ۸ تایی موتورسواران شکسته شد. ۴ موتورسوار اول شامل مارکز، روسی، زارکو و ایانونه از ۴ موتورسوار دیگر جدا شدند.

مارکز در دور بعد ۰.۶ ثانیه جلو افتاد. زارکو و ایانونه نیز در درگیری با یکدیگر زمان از دست دادند و عقب‌تر ماندند. پیشتازی و سرعت بیشتر مارکز ادامه یافت و او با اختلاف ۱.۷ ثانیه نسبت به روسی، از خط پایان عبور کرد.

اما نبرد در برای سکو ادامه داشت، وینیالز که سرعت خود را دوباره بهبود بخشیده بود، به گروه پیشتاز رسید و به تعقیب روسی پرداخت. او در نهایت با اختلاف تنها ۲ صدم ثانیه نسبت به روسی از خط پایان عبور کرد. زارکو نیز با اختلاف ۱ دهم ثانیه چهارم شد. وینیالز با این که امروز سکو کسب کرد، اما عملاً از رقابت قهرمانی خارج شد. اختلاف ۵۰ امتیازی او با مارکز در ۲ مسابقه پیش رو قابل جبران نیست.

کراچلو پنجم شد و ایانونه با رانندگی عالی خود نتوانست مقامی بهتر از ششمی کسب کند. میلر در مسابقه خانگی خود رده هفتم را به‌دست آورد. الکس رینز نیز جلوتر از موتورسواران KTM در رده هشتم ایستاد.

مسابقه نمی‌توانست برای آندره داویتسیوزو بدتر از این تمام شود. او حالا ۳۳ امتیاز از مارکز عقب افتاده و در ۲ مسابقه‌ی پیش رو در بهترین حالت تنها ۵۰ امتیاز برای گرفتن وجود دارد.بعد از رفتن به رده بیستم، موتورسوار دوکاتی خود را تا رده‌ی یازدهم بالا کشید. اما دوباره ۲ رده از دست داد و د جایگاه سیزدهم به کار خود پایان داد.

خورخه لورنزو هم روز بدی داشت و بعد از کارل آبراهام در رده پانزدهم مسابقه را تمام کرد. الیش اسپارگارو تنها موتورسواری بود که از خط پایان عبور نکرد. او در دورهای ابتدایی در پیچ ۱ تصادف کرد و از مسابقه خارج شد.

جدول نهایی جایزه‌بزرگ موتو جی پی استرالیا

رده امتیاز موتورسوار تیم سرعت متوسط زمان فاصله‌زمانی
۱ ۲۵ Marc MARQUEZ Repsol Honda Team ۱۷۶.۴ ۴۰’۴۹.۷۷۲
۲ ۲۰ Valentino ROSSI Movistar Yamaha MotoGP ۱۷۶.۳ +۱.۷۹۹
۳ ۱۶ Maverick VIÑALES Movistar Yamaha MotoGP ۱۷۶.۳ +۱.۸۲۶
۴ ۱۳ Johann ZARCO Monster Yamaha Tech 3 ۱۷۶.۳ +۱.۸۴۲
۵ ۱۱ Cal CRUTCHLOW LCR Honda ۱۷۶.۲ +۳.۸۴۵
۶ ۱۰ Andrea IANNONE Team SUZUKI ECSTAR ۱۷۶.۲ +۳.۸۷۱
۷ ۹ Jack MILLER EG 0,0 Marc VDS ۱۷۶.۰ +۵.۶۱۹
۸ ۸ Alex RINS Team SUZUKI ECSTAR ۱۷۵.۶ +۱۲.۲۰۸
۹ ۷ Pol ESPARGARO Red Bull KTM Factory Racing ۱۷۵.۳ +۱۶.۲۵۱
۱۰ ۶ Bradley SMITH Red Bull KTM Factory Racing ۱۷۵.۳ +۱۶.۲۶۲
۱۱ ۵ Scott REDDING OCTO Pramac Racing ۱۷۴.۹ +۲۱.۶۵۲
۱۲ ۴ Dani PEDROSA Repsol Honda Team ۱۷۴.۹ +۲۱.۶۶۸
۱۳ ۳ Andrea DOVIZIOSO Ducati Team ۱۷۴.۹ +۲۱.۶۹۲
۱۴ ۲ Karel ABRAHAM Pull&Bear Aspar Team ۱۷۴.۶ +۲۶.۱۱۰
۱۵ ۱ Jorge LORENZO Ducati Team ۱۷۴.۶ +۲۶.۱۶۸
۱۶ Tito RABAT EG 0,0 Marc VDS ۱۷۴.۶ +۲۶.۲۵۲
۱۷ Alvaro BAUTISTA Pull&Bear Aspar Team ۱۷۳.۹ +۳۶.۳۷۷
۱۸ Loris BAZ Reale Avintia Racing ۱۷۳.۶ +۳۹.۶۵۴
۱۹ Sam LOWES Aprilia Racing Team Gresini ۱۷۳.۶ +۴۰.۴۰۰
۲۰ Hector BARBERA Reale Avintia Racing ۱۷۳.۲ +۴۵.۹۰۱
۲۱ Danilo PETRUCCI OCTO Pramac Racing ۱۷۳.۰ +۴۸.۷۶۸
۲۲ Broc PARKES Monster Yamaha Tech 3 ۱۷۲.۴ +۵۷.۷۱۱
Aleix ESPARGARO Aprilia Racing Team Gresini ۱۷۴.۹ ۲۰ Laps

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Babak

دانش‌آموخته‌ی مهندسی مکانیک، عاشق خودرو، نویسنده و مترجم پدال

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. sina

    ۳۰ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (2644 ديدگاه)

    پرچم ژاپن که همیشه تو موتورسواری بالا بوده ولی خب قهرمانی مارکز اتفاق قشنگیه برای هوندا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Ahmad

    ۳۰ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1170 ديدگاه)

    پیش به سوی شکستن رکورد های بیشتر مارکز جوان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. مهدی

    ۱ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (4 ديدگاه)

    اگه میشه جدول های انفرادی و تیمی مربوط به موتو جی پی و فرمول یک رو بعد از هر مسابقه توی کانال تلگرامتون قرار بدین. تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا