مسابقات

تکمیل اولین تست‌های عمومی روبو ریس در پاریس

روبو ریس اولین خودروی مسابقه‌ای خودران است که برای اولین بار تست‌های عمومی خود در پاریس را پشت سر گذاشته است.


این خودرو در تعدادی از مسابقات امسال فرمول E به‌صورت آزمایشی شرکت داشته اما برای اولین بار به‌صورت یک خودروی تکمیل شده در پیست حضور یافته است. جای تعجبی ندارد که روبو ریس نتوانسته رکوردی را بر جای بگذارد و تنها توانسته یک دور پیست را به‌صورت آهسته طی کند.


مدیر تکنولوژی روبو ریس Bryn Balcombe در مصاحبه با موتور اسپورت گفته که کمپانی هنوز در تلاش برای بهینه‌سازی این خودروی مسابقه‌ای خودران است.
او گفت:

خودرو تنها چند میلی‌متر با موانع ایمنی فاصله داشت و این از نظر ایمنی مشکل‌ساز است. ما در حال تغییر لاین در آن لحظه بودیم تا مطمئن شویم که خودرو تا این اندازه نزدیک نمی‌شود. خودرو در حالت خود بود و محیط را می‌آموخت. یک خودرو در پشت سر حرکت می‌کرد اما این تنها یک مکانیسم ایمنی به شمار می‌رود.

نیروبخش روبو ریس ۴ پیشرانه الکتریکی ۴۰۲ اسب بخاری است که به هر راننده اجازه حرکت ۳۲۰ کیلومتری را می‌دهد. این خودرو دارای حداقل ۵ حسگر لیدار، ۲ رادار، ۱۸ حسگر اولتراسونیک، ۶ دوربین و ۲ حسگر سرعت اپتیکال است که همگی از چیپ انویدیا نیرو می‌گیرند.

روبو ریس می‌گوید خودروهای تکمیل شده در رویداد فرمول E در جولای و قبل از اینکه ۲۰ نمونه از آن‌ها به ۱۰ تیم مختلف تحویل داده شود به مسابقه خواهند پرداخت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا