مسابقات

اضافه شدن 4 مسابقه جدید به تقویم فرمول 1 سال 2020

مسابقات قهرمانی فرمول ۱ سال ۲۰۲۰ با اضافه شدن چهار مسابقه دیگر به‌روز شد.

با شیوع گسترده ویروس کرونا در سراسر جهان فصل جاری مسابقات فرمول ۱ به تعویق افتاد و چندین مسابقه نیز لغو گردید. این فصل با برگزاری مسابقه در اتریش از سر گرفته شد و دست‌اندرکاران مسابقات از آن زمان تاکنون مشغول تدارک برگزاری این رشته پرطرفدار ورزشی در سایر نقاط جهان بوده‌اند. با اضافه شدن این چهار مسابقه جدید هم‌اکنون ۱۷ مسابقه در فصل جای برگزار خواهد شد که نسبت به ۲۲ مسابقه برنامه‌ریزی ‌شده در ماه‌های قبل کاهش قابل‌ملاحظه‌ای را نشان می‌دهد.

قرار است چهاردهمین مسابقه فصل جاری فرمول ۱ از سیزدهم تا پانزدهم نوامبر در استانبول پارک ترکیه انجام شود. این اولین بار از سال ۲۰۱۱ تاکنون است که فرمول ۱ به این کشور می‌رود. پس از ترکیه نیز نوبت به پیست بین‌المللی بحرین خواهد رسید که دو بار میزبان این مسابقات در تاریخ‌های ۲۷ تا ۲۹ نوامبر و ۴ تا ۶ دسامبر خواهد بود.

مسابقه چهارم اضافی نیز از یازدهم تا سیزدهم دسامبر در ابوظبی برگزار خواهد شد. مقامات فرمول ۱ با انتشار بیانیه‌ای گفته‌اند:

تعدادی از مسابقات فصل جاری با اقدامات در نظر گرفته شده و با حضور شمار محدودی از تماشاگران برگزار خواهند شد.

مدیر اجرایی فرمول ۱ نیز اظهار داشته است:

مفتخریم اعلام کنیم ترکیه، بحرین و ابوظبی بخشی از تقویم فرمول ۱ سال ۲۰۲۰ خواهند بود. امسال چالش غیرمنتظره‌ای برای دنیا و ما به وجود آمد و ما می‌خواهیم به همه افرادی که باعث شدند مسابقات برگزار شوند ادای احترام کنیم.

علاوه بر ترکیه مسابقات در نقاط جدید دیگری نیز برگزار می‌شود که شامل پیست‌های مشهور موگلو و ایمولا در ایتالیا و پورتیمائو در پرتغال می‌باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. nikzad

    ۷ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (282 ديدگاه)

    مسابقه فرمول یک واقعا جذاب هست و تماشاگر ترغیب میشه که ادامه مسابقه رو ببینه ولی با شیوع کرونا همه افراد دنیا ضربه دیدند و فقط مختص ورزشکاران نیست امیدوارم هرچه زودتر جهان به روز خوبی برسه.

    موافقم 14
    مخالفم 1
  2. amir???

    ۷ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (36 ديدگاه)

    امروز هم اعلام شد که مسابقه دوم بحرین در پیست بیرونی تر پیست معمولی برگذار خواهد شد که پیستی تقریبا مستقیم هست و احتمالا لپ تایم زیر 1 دقیقه ای خواهد داشت

    موافقم 5
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا