مسابقات

برتری همیلتون در تمرینی خیس-خشک، گزارش تمرین اول جایزه‌بزرگ فرمول یک امریکا

لوئیس همیلتون در تمرین اول گرندپری امریکا، توانست سریع‌ترین زمان را ثبت کرده و بالاتر از سباستین فتل در جایگاه اول قرار گیرد.

راننده مرسدس زمان ۱ دقیقه و ۳۶ ثانیه و ۳۳۵ هزارم ثانیه را با لاستیک‌های سوپرسافت پیرلی ثبت کرد تا ۰.۵۹۳ ثانیه با سباستین فتل راننده فراری فاصله داشته باشد. والتری بوتاس با اختلاف کمی نسبت به فتل در جایگاه سوم قرار گرفت.

 

باران اول صبح هنگام شروع تمرین متوقف شده‌بود اما بیشتر زمان تمرین با لاستیک ‌های اینترمدیت سپری شد. همیلتون اولین زمان سریع را با لاستیک های سبز رنگ ثبت کرد. اما این زمان ۱ دقیقه و ۵۰ ثانیه و ۱۴۶ هزارم ثانیه‌ای توسط مکس ورستپن که از لاستیک‌های اینترمدیت نو استفاده می‌کرد بهبود بخشیده شد. سپس فیلیپه ماسا سریع‌ترین زمان را با لاستیک‌های اینترمدیت ثبت کرد.

با بهتر شدن شرایط پیست، فتل اولین راننده‌ای بود که از لاستیک‌های خشک استفاده کرد. او با استفاده از لاستیک‌های سوپرسافت زمان ۱:۴۵.۹۶۰ را ثبت کرد. ریکاردو که در اوایل تمرین یک بار از پیست خارج شده بود، به رقابت برگشت و با ثبت چند دور خوب متوالی، زمان را به زیر بازه‌ی ۱ دقیقه و ۴۰ ثانیه کاهش داد. او توانست با لاستیک سوپرسافت زمان ۱:۳۹.۲۶۶ را ثبت کند. قبل از این که همیلتون پیشتاز شود مکس ورشتپن زمان بهتری نسبت به هم تیمی خود ثبت کرد. اما با ثبت زمان ۱:۳۶.۹۳۵ توسط همیلتون برای اولین بار با لاستیک‌های خشک، این بریتانیایی در صدر جدول قرار گرفت. همیلتون زمان خود را در صدر جدول بهبود می‌بخشید و رسیدن به او تا انتهای تمرین اول غیر ممکن بود.

 

بعد از سه راننده برتر، مکس ورستپن بهترین راننده بود. او که به‌تازگی اعلام شده تا انتهای فصل ۲۰۲۰ با ردبول خواهد ماند بیش از ۱ ثانیه با نفر اول در رده چهارم قرار گرفت. وندورن که از موتور به‌روزرسانی‌شده‌ی هوندا استفاده می‌کرد، با لاستیک‌های آلتراسافت پنجم شد اما هم‌تیمی او فرناندو الونسو نتوانست زمانی ثبت کند و بیشتر مدت تمرین را به دلیل نشت روغن هیدرولیک در گاراژ سپری کرد.

فیلیپه ماسا، کیمی رایکونن و استبان اکن، سرجیو پرز و کارلوس ساینز در رده های ششم تا دهم قرار گرفتند. نیکو هالکنبرگ که هم تیمی جدید و قدرتمندی را در کنار خود می بیند نمایش خوبی نداشت و بیش از سه چهارم ثانیه از هم تیمی جدید خود کندتر بود. هالکنبرگ به دلیل به‌روزرسانی بعضی از قطعات موتور اتوموبیل خود جریمه خط‌استارت دریافت خواهد کرد.

جدول نهایی تمرین اول گرندپری فرمول یک امریکا

رده راننده اتوموبیل زمان فاصله تعداد
۱ Lewis Hamilton MERCEDES ۱:۳۶.۳۳۵ ۱۸
۲ Sebastian Vettel FERRARI ۱:۳۶.۹۲۸ +۰.۵۹۳s ۲۰
۳ Valtteri Bottas MERCEDES ۱:۳۶.۹۷۹ +۰.۶۴۴s ۱۰
۴ Max Verstappen RED BULL RACING ۱:۳۷.۳۳۹ +۱.۰۰۴s ۲۱
۵ Stoffel Vandoorne MCLAREN HONDA ۱:۳۷.۳۵۲ +۱.۰۱۷s ۲۶
۶ Felipe Massa WILLIAMS ۱:۳۷.۵۷۰ +۱.۲۳۵s ۲۳
۷ Kimi Räikkönen FERRARI ۱:۳۷.۵۹۸ +۱.۲۶۳s ۲۰
۸ Esteban Ocon FORCE INDIa ۱:۳۷.۸۰۸ +۱.۴۷۳s ۲۵
۹ Sergio Perez FORCE INDIA ۱:۳۷.۸۶۱ +۱.۵۲۶s ۲۰
۱۰ Carlos Sainz RENAULT ۱:۳۸.۰۹۳ +۱.۷۵۸s ۲۴
۱۱ Kevin Magnussen HAAS ۱:۳۸.۴۰۸ +۲.۰۷۳s ۱۶
۱۲ Lance Stroll WILLIAMS ۱:۳۸.۵۳۴ +۲.۱۹۹s ۲۵
۱۳ Nico Hulkenberg RENAULT ۱:۳۸.۹۰۴ +۲.۵۶۹s ۱۹
۱۴ Brendon Hartley TORO ROSSO ۱:۳۹.۲۶۷ +۲.۹۳۲s ۲۸
۱۵ Romain Grosjean HAAS ۱:۳۹.۳۳۶ +۳.۰۰۱s ۱۷
۱۶ Daniel Ricciardo RED BULL RACING ۱:۳۹.۳۶۶ +۳.۰۳۱s ۱۴
۱۷ Sean Gelael TORO ROSSO ۱:۴۰.۴۰۶ +۴.۰۷۱s ۲۵
۱۸ Marcus Ericsson SAUBER ۱:۴۰.۴۴۸ +۴.۱۱۳s ۱۹
۱۹ Charles Leclerc SAUBER ۱:۴۰.۸۲۸ +۴.۴۹۳s ۲۵
۲۰ Fernando Alonso MCLAREN HONDA ۱۴

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Babak

دانش‌آموخته‌ی مهندسی مکانیک، عاشق خودرو، نویسنده و مترجم پدال

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا