مسابقات

توسعه موتوسیکلت 2018 یاماها M1

ولنتینو روسی بعد از تست خصوصی این هفته‌ی یاماها در پیست سپانگ مالزی تأیید کرد که موتورسیکلت ۲۰۱۸ موویستار یاماها بر اساس مدل ۲۰۱۶ موتورسیکلت M1 توسعه خواهد یافت.

روسی به همراه وینیالز و زارکو در سپانگ، در تست اختصاصی یاماها هر دو مدل ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ موتورسیکلت M1 یاماها را مورد تست و بررسی قرار دادند. در تست والنسیا نیز آن‌ها هر دو مدل را تست کرده بودند.

روسی اعلام کرد که هر سه موتورسوار بر این تأکیددارند که در توسعه‌ی موتورسیکلت ۲۰۱۸، باید مدل ۲۰۱۷ را کنار گذاشت بر اساس مدل سال ۲۰۱۶ توسعه‌ها را انجام داد.

روسی در صحبت با Radio Deejay گفت:

ما موتورسیکلت سال پیش را در کنار موتورسیکلت امسال تست کردیم و هر سه به این نتیجه رسیدیم که مدل ۲۰۱۷ از مدل سال قبل ضعیف‌تر است. باید صبر کنیم تا ببینیم موتورسیکلت جدید چگونه خواهد بود؛ احتمالاً مدل هیجان‌انگیزی خواهد بود. اما پایه و اساس توسعه‌ی آن مدل ۲۰۱۶ خواهد بود. در زمان بحرانی و حساسی قرار داریم. یاماها باید از الان تا ماه فوریه جهش بزرگی انجام دهد.

 

در این فصل روسی درمجموع امتیازات نتوانست رده‌ای بهتر از پنجمی کسب کند. او گفت مشکل اصلی این بوده که بعد از تست سال گذشته در والنسیا که وینیالز سریع‌ترین زمان را ثبت کرد، گمان می‌کرده که مشکل از خود او است و نه از موتورسیکلت جدید یاماها. او افزود:

مشکل این بود که وقتی وینیالز به یاماها آمد، خیلی سریع بود. من هم تلاش کردم، اما از موتورسیکلت جدید خوشم نمی‌آمد. فکر می‌کردم که مشکل از خودم است و چون فصل تازه تمام‌شده، در وضعیت خوبی قرار ندارم. پس پروژه موتورسیکلت را همان‌طور ادامه دادیم، و زمانی که متوجه شدیم زمان زیادی ازدست‌داده بودیم.

در پی این تست، گمان می‌رود که یاماها جدیدترین موتورسیکلت خود را در اختیار تیم Tech 3 قرار داده تا زارکو بتواند همانند اولین فصل خود در موتوجی‌پی، درخشش خوبی داشته باشد و رقابتی‌تر باشد. البته در حال حاضر این یک احتمال است و توسط یاماها تأیید نشده.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Babak

دانش‌آموخته‌ی مهندسی مکانیک، عاشق خودرو، نویسنده و مترجم پدال

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. peyman

    ۲۶ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (269 ديدگاه)

    فقط میشه گفت یاماها تو 2017 افتضاح بود از مشکل لاستیک تو اکثر مسابقات گرفته تا …

    موافقم 0
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا