مسابقات

تیم فرمول 1 فورس ایندیا ورشکسته شد

اداره کردن یک تیم فرمول ۱ اصلاً آسان نیست. این کار نیازمند پول فراوان است، چیزی که به نظر می‌رسد تیم فورس ایندیا خیلی به آن دسترسی ندارد.


بنا به جدیدترین گزارش منتشر شده در خبرگزاری‌ها، تیم فورس ایندیا ورشکست شده و هم‌اکنون کارهای آن توسط دادگاهی در لندن انجام می‌شود.


ظاهراً این تیم مشکلاتی در زمینه مکان‌یابی و منابع مالی به منظور سرمایه‌گذاری در به‌روزرسانی‌های میانه فصل ضروری خودروها داشته و حتی در پرداخت هزینه‌های مربوط به پیشرانه‌های مرسدس و حتی پرداخت دستمزد راننده تیم سرجیو پرز به مشکل برخورده است.


این تغییر و تحول پس از مشکلات قانونی مالک تیم ویجی مالیا صورت گرفته است کسی که در کشور خودش به خاطر کلاه‌برداری و پول‌شویی تحت تعقیب بوده و از ورود به برخی کشورها نیز منع شده است. زمانی که تیم به کشورهای گوناگون برای برگزاری مسابقات سفر می‌کند مالیا نمی‌تواند همراه تیم باشد.


این نماینده اسبق پارلمان در سال ۲۰۰۷ تیم فورس ایندیا را از اسپایکر خریداری کرد. پیش از آن نیز تیم با پرچم میدلند اداره می‌شد. این مجموعه در سال‌های اخیر با نام فورس ایندیا موفقیت‌های بیشتری در مقایسه با نام‌های اسپایکر یا میدلند به دست آورده به گونه‌ای که در دو فصل گذاشته رتبه چهارم را کسب کرده اما هنوز هم نتوانسته رتبه سومی جردن در سال ۱۹۹۹ را تکرار کند.

فورس ایندیا اولین تیم فرمول ۱ نیست که در سال‌های اخیر با مشکلات مالی دست‌وپنجه نرم می‌کند. تیم مانور در سال ۲۰۱۶، کاترهام در سال ۲۰۱۴ و HRT هم در سال ۲۰۱۲ ورشکسته شده‌اند. هیچ‌یک از این تیم‌ها توسط کمپانی‌های دیگر خریداری یا ری‌برند نشدند اما این به معنی ناپدید شدن فورس ایندیا از فرمول ۱ نخواهد بود.


از جمله خریداران احتمالی این تیم می‌توان به یک میلیارد کانادایی اشاره کرد که مالک پیست مونت ترمبلانت در کبک کانادا بوده و کلکسیونی عظیم از فراری‌ها را دارد. او همچنین پدر استرول راننده تیم فرمول ۱ ویلیامز می‌باشد. اگر پدر پولدار استرول تیم فورس ایندیا را بخرد هیچ‌کسی از حضور پسر در تیم پدر سورپرایز نخواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. Anarsh

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (24 ديدگاه)

    ما کشورمون با چندهزار سال سابقه تاریخی و فرهنگی ورشکست شده اینطور سر و صدا راه نمیندازیم ، این دوستان عزیز سوسول هستن چقدر.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ایمان

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (3894 ديدگاه)

    یک سوال از دوستان پدالی عزیز
    چرا اکثر کلکسیونرهای ماشین دوست دارن یک کلکسیون از فراری ها رو داشته باشن ؟؟؟؟
    چرا دوست ندارن مثلاً کلکسیون لامبورگینی داشته باشن یا مکلارن ؟؟؟؟
    دلیلش چی میتونه باشه ؟؟؟؟
    مگه لامبورگینی و مکلارن خاص نیستن ؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ferrari

      ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (1883 ديدگاه)

      شما یه مدته بدجور تو جاده خاکی افتادیا.بخاطر اینکه یه نفر اون طرف دنیا کلکسیونر فراریه اینجا جنگ و دعوا راه ننداز

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. LAMBORGHINI

      ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      طرف علاقمند به فرمول ۱ بوده دیگه
      این چیز عجیبی نیست
      طرفدار فرمول ۱ واسه کلکسیون داشتن انتخاب دیگه ای نداره ، مک‌لارن که تا 10 سال قبل فقط یه اف وان داشت لامبورگینی و پورشه و … هم که آن‌چنان فعالیتی تو فرمول ۱ نداشتند
      اتفاقا کلکسیونر هایی که عاشق پورشه باشند و حاضر نباشند یک قرون واسه فراری بدن کم نداریم

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. #ali.m#

      ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (1836 ديدگاه)

      دلیلش اینه که اون ماشینا فراری هستن .
      بهترین سوپر اسپرت ساز دنیا بایدم بیشتر طرفدار داشته باشه .
      ?فراری?

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. s.h

      ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (712 ديدگاه)

      چون فراری مدل های بسیار زیادی داره خیلی بیشتر از لامبورگینی و مک لارن و بقیه هم ترازاش و از هر ماشین حیلی محدود تولید میکنه نه مثل هوراکان 11000 تا ازش بسازه خوب اون ماشین دیگه سرمایه گذاری نیست که تازه افتم میکنه ولی فراری نه بعد از یه مدت به شدت افزایش قیمت میده میده لافراری چون عالیه ولی دیگه نیست واسه همینه کلکسیونر ها با یه تیر دو تا نشون میزنند که کمترینش داشتن یه لافراری هست شما هیچ ماشینی از فراری نمیبینی که کم ارزش باشه و فقطم واسه همین دو دلیله تو لید خیلی محدود هر ماشین و تقریبا کمپانی و انواع مدل ها که به مرور زمان کم یاب میشن و در اخر به خاطر فراری بودنش

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. روزبه

        ۱۱ مرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (58 ديدگاه)

        خاک بر سر کامنتت شدم که هوراکانو با لافراری مقایسه کردی . اگه فراری فقط 20 تا لافراری تولید کرده , لامبورگینی هم فقط و فقط 3 تا وننو رودستر ساخته که اونم اولیش صافتقیم رفت تو موزه خود لامبو . اون دوتای دیگه هم اشتباه نکنم قیمت پایشون 4.5 میلیون یورو بود که خیلی راحت شد گرونترین خودروی حال حاظر . حالا صبر کن ببین سی سال بعد چند میشن .

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. سیامک . ص

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (149 ديدگاه)

    اگه بابای لنس استرول فورس ایندیا رو هم بخره و پسرشو با بالاترین ساپورت تو تیمش داشته باشه ، مطمئن باشید این پسره بی استعداد تو تیم پدرش هم هیچ پخی نمیشه .
    بهتره لنس *** رو ورداره بره دنبال یه کار دیگه ، تو این حرفه چیزی نمیشه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. اکبر قاسمی

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (11 ديدگاه)

    شنیده ها حاکی از اینه که اگه استرول پدر فورس ایندیا رو بخره بنا داره کوبیتسا رو بذاره کنار استرول… دلیلشم که مشخصه… سرنوشت اوکون و پرز چه خواهد و اف1 داره به کجا میره خدا داند.

    موافقم 0
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا