مسابقات

جزئیات گرندپری فرمول یک امریکا

در فصل ۲۰۱۲، فرمول یک دوباره بعد از چند سال به امریکا برگشت. پیست جدید در جنوب شرقی ایالت تگزاس، در منطقه آستین قرار داشت و Circuit of the Americas (COTA)  نام گرفته بود. این پیست کاملاً جدید، اولین پیست امریکا بود که به‌صورت حرفه‌ای برای برگزاری مسابقات فرمول یک ساخته‌شده بود. به‌علاوه، این پیست قادر بود تا تمامی مسابقات موتوری را پوشش دهد.

COTA توسط هرمان تیلکه و با همکاری شرکت معماری امریکایی HKS طراحی شده است. این پیست دارای ۲۰ پیچ بوده و حرکت اتوموبیل‌ها در آن، عکس جهت چرخش عقربه‌های ساعت است. کار ساخت این پیست در ژانویه ۲۰۱۱ شروع شد و در ۲۱ اکتبر ۲۰۱۲ بازگشایی آن انجام شد.

COTA از بهترین پیست‌های سرتاسر جهان الهام‌هایی گرفته. شکل زمینی که پیست بر روی آن ساخته شده، تغییر ارتفاع ۴۰ متری را برای آن به ارمغان آورده آن را جذاب‌تر کرده است.

قبل از رسیدن به پیچ ۱ شیب تندی به سمت بالای تپه وجود دارد که امضای این پیست است. پیچ‌های ۳ تا ۶ به پیچ‌های پرسرعت Maggotts و Becketts سیلوراستون بی‌شباهت نیستند. پیچ‌های ۱۲ تا ۱۵ به جایگاه استادیوم هوکنهایم گره‌خورده و پیچ‌های ۱۶ تا ۱۸ نیز پیچ مشهور شماره ۸ استانبول پارک را یادآوری می‌کنند.

تمامی جایگاه‌های این پیست جمعاً گنجایش ۱۲۰ هزار نفر تماشاگر را دارند، اما این پیست تنها بخشی از مجموعه بزرگ ۳۰۰ هکتاری است. ساختمان‌های پشتیبانی شامل مجموعه درمانی، ۱۴ سالن جلسات اجرایی، یک مرکز کنفرانس، یک تالار ضیافت و موسیقی زنده در فضای باز از دیگر قسمت‌های این مجموعه بزرگ ورزشی هستند. امکاناتی نظیر کلوپ رانندگی حرفه‌ای و پیست کارتینگ نیز در برنامه راه‌اندازی قرار دارند.

زمان‌بندی گرندپری فرمول یک امریکا

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Babak

دانش‌آموخته‌ی مهندسی مکانیک، عاشق خودرو، نویسنده و مترجم پدال

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا