مسابقات

دوری یک ساله جنسون باتن از مسابقات فرمول یک

فقط چند روز پس از این که فلیپه ماسا رانندهٔ تیم ویلیامز بازنشستگی خود را از دنیای فرمول یک اعلام کرد، جنسون باتن که امسال در تیم مک لارن هوندا حضور دارد گفته که وی قصد دارد به مدت یک فصل از مسابقات فرمول یک دوری خواهد کرد. به جای بازنشستگی، باتن هنوز هم در تیم حضور خواهد داشت، ولی فقط برای فصل ۲۰۱۷ استوفل فن دروم ۲۴ ساله جای وی را در ترکیب تیم خواهد گرفت.

Jenson Button
مقامات مک لارن هوندا این بیانیه را روز شنبه منتشر کردند، بیانیه‌ای که در آن صحبت از استراتژی خلاقانهٔ سه راننده شده است! باتن اخیراً قرارداد خود را به مدت دو فصل دیگر با مک لارن هوندا تمدید کرد، در این قرارداد جدید وی به طراحی و توسعهٔ خودروهای فرمول یک کمک می‌کند، ولی فقط در صورت نیاز رانندگی نموده و در مسابقات شرکت خواهد کرد.

Jenson Button
Jenson Button
باتن در مصاحبهٔ خود می‌گوید:

کل دوران زندگی بزرگ سالی‌ام فقط در حال رانندگی با خودروهای فرمول یک بوده‌ام، برخی وقت‌ها آدم نیاز به کمی استراحت دارد، و من می‌خواهم سال آینده کمی هم به برنامه‌های خودم برسم.

طبق شنیده‌ها باتن به شدت از عملکرد بد تیم مک لارن هوندا در مسابقات امسال ناراحت شده است، عملکرد بدی که بخش اعظم آن به دلیل مشکلات موتور خودروهای هوندا اتفاق افتاده است، ولی هنوز مشخص نیست که آیا این موضوع یکی از دلایل تصمیم وی به دوری یک فصلی از مسابقات بوده یا نه! هر چند، به نظر نمی‌رسد چنین موضوعی صحت داشته باشد، حداقل این که باتن در مورد تیم خود با شور علاقهٔ خاصی در بیانیه‌اش صحبت می‌کند:

من عاشق مک لارن هوندا هستم، به شدت اعتقاد دارم که این تیم از بهترین افراد در دنیای فرمول یک تشکیل شده است که تاکنون با آن‌ها کار کرده‌ام، و من هرگز قصد ندارم تا برای تیم دیگری به جز مک لارن هوندا رانندگی کنم.
من برای دو فصل ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ با تیم قرارداد دارم، فعلاً قصد دارم با تمام توان روی طراحی و توسعهٔ خودرو تمرکز و تلاش کنم، و مطمئن هستم که بار دیگر بالاخره پشت فرمان خواهم نشست.

Sebastian Vettel and Jenson Button and Raikkonen
Vettel, Button and Raikkonen
جنسون باتن در سال ۲۰۰۹ با تیم Brawn GP توانست به عنوان قهرمانی جهان دست پیدا کند و تاکنون در طول دوران فعالیت حرفه‌ای ۱۷ سالهٔ خود موفق شده در ۱۵ مسابقهٔ جایزه بزرگ مقام نخست را به دست بیاورد. قطعاً پس از ۱۷ سال فعالیت مداوم وی به کمی استراحت نیاز خواهد داشت، ولی به نظر می‌رسد دوران رانندگی حرفه‌ای او هنوز به پایان نرسیده است. شاید در سال ۲۰۱۸ وی دوباره بازگردد، ولی اگر وی را پشت فرمان خودروهای مسابقه‌ای دیگر، غیر از فرمول یک دیدید هم تعجب نکنید.

منبع: roadandtrack

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

آرش نهندیان فرد

آرش نهندیان فرد، مترجم اخبار دنیای اتومبیل و موتورسیکلت در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. Parker

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    جنسون باتن راننده ی خوبیه.
    همیلتون و روزبرگ 33 ساله هستن.
    جنسون باتن و فیلیپه ماسا هر 2 تا 36 ساله هستن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Pagerrari LaZonda

      ۱۸ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (479 ديدگاه)

      فرمولا به جسارت نیاز داره و جسارت هم توی سن های پایین بیشتره
      به امید جذابیت بیشتر برای فرمولا
      و برگشتن و احیا شدن قدیمیا و البته بیدار شدن گادفادر فرمولا.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Parker

        ۱۸ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        فعلا که گاد فرمولا مرسدسه. گادفادر رو نمیدونم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. احمد باقری

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    به هر حال، تلاشش رو کرد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. R-O-Y-A

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    حالا که جنسن باتن فصل بعد رانندگی نمی کنه پس رانده ی تیم مک لارن فصل بعدی کیه ؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا