مسابقات

تأیید حضور پورشه و مرسدس در فصل آینده فرمول E

مدیران برگزار کننده مسابقات قهرمانی فرمول E لیست کامل خودروسازان حاضر در فصل آینده را منتشر کردند؛ و همان‌گونه که انتظار می‌رفت پورشه و مرسدس بنز نیز سرانجام به این مسابقات الکتریکی خواهند پیوست.


هر دو خودروساز ژرمنی تمایل خود برای حضور در فرمول E را ژوئن سال پیش اعلام کرده بودند و البته این حضور بدون هزینه نخواهد بود زیرا حضور پورشه در فرمول E روی برنامه پروتوتایپ لمانز آن اثر گذاشته و مرسدس نیز حضور در مسابقات DTM را خاتمه داده است.


مدیر ارشد مسابقات فرمول E می‌گوید:

اگر شما قبلاً به من می‌گفتید که خودروسازان مطرح و صاحب‌نام در فرمول E حضور خواهند یافت من می‌گفتم شما دیوانه‌اید اما این موضوع هم‌اکنون به واقعیت بدل شده است.


پورشه و مرسدس که جدیدترین برندهای حاضر در این سری مسابقات الکتریکی هستند باید در برابر رقبای سنتی خود یعنی آئودی و ب ام و صف‌آرایی کنند. آن‌ها همچنین با جگوار، DS پژو-سیتروئن، ماهینداری هند و نیسان رقابت خواهند کرد. دراگون ریسینگ نیز با برند جدید پنسک اتو اسپورت در فرمول E حضور خواهد داشت؛ و البته استارت آپ تازه‌کار NextEV و ونچوری نیز تیم‌های خود را روانه این مسابقات می‌کنند.


اگرچه باتری و شاسی جدید خودروها به‌صورت واحد تهیه خواهد شد اما یازده خودروساز یاد شده مسئول توسعه قوای محرکه خاص خود خواهند بود. این قوای محرکه شامل پیشرانه الکتریکی، اینورتر، سیستم ترمز با سیم، گیربکس، دیفرانسیل، میل‌لنگ، سیستم خنک‌کنندگی، ECU و سیستم تعلیق عقب می‌باشد.

توتو ولف مدیر بخش مسابقات مرسدس می‌گوید:

فرمول E همانند یک ریسک هیجان‌انگیز بوده و فرمت کاملاً جدیدی را ارائه می‌کند. این مسابقات به منظور توسعه تکنولوژی‌های کنونی و آینده ذات مسابقه را با کاراکتری قوی ترکیب کرده است. الکتریکی سازی در حال گسترش در خودروهای جاده‌ای بوده و فرمول E یک پلتفرم جالب‌توجه به منظور معرفی هرچه بیشتر این تکنولوژی‌ها می‌باشد.


یکی از مدیران مسابقه‌ای پورشه نیز دراین‌باره گفته است:

در طی چند سال گذشته فیا و مدیر فرمول E کار خیال‌انگیزی را انجام داده‌اند. این کار برجسته به خاطر توسعه بیشتر مسابقاتی است که در آن می‌توانیم با برندهای درجه یک زیادی مسابقه دهیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. ساسان

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1040 ديدگاه)

    چه خوشمون بیاد چه نیاد آینده خودروسازی همینه…وخودروسازا ازالان دارن برنامه ریزی میکنن.
    راستی آقا شاهین اونتادورSVJدرحال رکورد گیریه تونوربرینگ فک کنم…چون چندتا فیلم ازش منتشر شده تو نوربرینگ که به شکل خیلی روان و بسیار سریعی داره پیچهارو رد میکنه از صدای اگزوز درلحظه تعویض دنده انگار کلاج دوبل استفاده شده بودچون خلی روانتر از حتی اونتادورSتعویض دنده میشد…اگر اطلاعات جدیدی از رکورد گیریش هست مارو درجریان بزارید.ممنونم
    تو فیلم حتی فراری پیستا و مرسدس GTR جدید با استتار داشتن تست میشدن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Bilbo

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (516 ديدگاه)

    چه رقبایی، به به…

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا