مسابقاتهوندا

خانه‌تکانی هوندا برای پیشرفت در فرمول‌یک

یوسوکه هاسه‌گاوا پست خود به‌عنوان رئیس بخش فرمول ۱ هوندا را ترک کرد و از فرمول یک خارج شد.

هاسه‌گاوا در این فصل با مشکلات بسیار زیاد و رو به رشدی دست‌وپنجه نرم می‌کرد. موتورهایی که همه او را به‌عنوان رئیس بخش فرمول ۱ هوندا مسئول ساخت آن می‌دانستند، روزهای بسیار کمی را بدون مشکل سپری می‌کردند و هم در میزان قدرت و هم در قابلیت اطمینان، بسیار عقب‌تر از رقبا بودند.

زبان تندوتیز فرناندو آلونسو و طنزهای تلخ او نیز بر آتش ماجرا سوخت اضافه می‌ریخت. درنهایت بعد از ۳ فصل همکاری هوندا و مک‌لارن، تیم انگلیسی فرمول یک برای جدا شدن از انتهای جدول رو به موتورهای رنو آورد و خود را از تومورهای بدخیم هوندا رهاند. هوندا البته به نقش داشتن در فرمول یک ادامه خواهد داد و با همکاری با تورو روسو، فصل ۲۰۱۸ را آغاز خواهد کرد.

قبل از شروع همکاری تورو روسو و هوندا، کمپانی ژاپنی اعلام کرده که تغییرات گسترده‌ای در ساختار شرکت داده تا بتواند پیشرفت کرده و آینده‌ی درخشانی داشته باشد.

هاسه‌گاوا به‌عنوان مدیر بخش فرمول یک هوندا، مسئولیت واحد تحقیق‌وتوسعه و واحد مسابقه را به‌صورت هم‌زمان بر عهده داشت. حال هوندا با تقسیم بخش فرمول یک خود به دو بخش مجزا، در پی بیرون آمدن از منجلاب است.

تویوهارو تانابه به‌عنوان مدیر فنی فرمول ۱ هوندا انتخاب شده و روی مسابقات و تست موتورها در پیست تمرکز خواهد کرد و یاسواکی آساکی، تحقیق و توسعه‌ی موتورها در واحد هوندا در ساکورا را به عهده خواهد داشت.

تانابه که از سال ۱۹۸۴ برای هوندا کار کرده، تجربه‌ی فرمول یک خوبی دارد. او مهندس گرهارد برگر در مک‌لارن بوده و رئیس مهندسان جنسن باتن در BAR و سپس در هوندا بوده. او همچنین در مسابقات ایندی‌کار با تیم هوندا کار کرده و با این تیم در ایندی‌کار نتایج خوبی گرفته است.

هاسه‌گاوا که از ابتدای سال ۲۰۱۶ عهده‌دار بخش فرمول یک هوندا بوده، دیگر بخشی از قسمت فرمول یک شرکت هوندا نخواهد بود و در بخش‌های مهندسی شرکت کار خواهد کرد.

این سه نفر در تاریخ ۱ ژانویه ۲۰۱۸، مسئولیت‌های جدید خود را آغاز خواهند کرد.

هوندا فکر می‌کند جدایی بخش‌های تحقیق و توسعه و بخش تست و مسابقه، سرعت بیشتری به کار خواهد داد و ترکیب توروروسو-هوندا، در رقابت خوبی را بقیه تیم‌ها قرار خواهد گرفت. اما باید فصل ۲۰۱۸ از راه برسد تا درستی این ادعا را متوجه شویم.

به نظر شما آیا هوندا می‌تواند این فاصله‌ی بسیار زیاد خود با سه سازنده‌ی دیگر را کم کند؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Babak

دانش‌آموخته‌ی مهندسی مکانیک، عاشق خودرو، نویسنده و مترجم پدال

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. Deadpool

    ۱۸ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (12 ديدگاه)

    دوستان گرند تورفصل 2 دیروز منتشر شد پدال چرا پست نمیزاری دربارش کسانی که زبان بلدن دانلود کنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بابک محبی

      ۱۸ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (186 ديدگاه)

      سلام دوست عزیز
      لینک‌های دانلود این برنامه دیروز در کانال تلگرام پدال قرار داده شد.
      لینک کانال پایین‌تر از قسمت جداول فرمول یک و موتو جی پی هست که سمت چپ می‌بینید
      موفق باشید

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. DEADPOOL

      ۱۸ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (39 ديدگاه)

      این من نیستم ها??

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Ferrari

    ۱۸ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1872 ديدگاه)

    بالاخره هرتیمی شکست میخوره ولی نکته ی مهم درس گرفتن از شکست هاست هوندا کمپانی باسابقه ایه و مکلارن خیلی از افتخاراتشو به هوندا مدیونه مطمئنم این توانایی رو دارن که موتور های قدرتمند و بادوام تولید کنن
    برای هوندا ارزوی موفقیت دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Love Cars

      ۱۸ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (165 ديدگاه)

      داداش هیچ مدیونی برای مکلارن وجود نداره چون افتخارات دو طرفه بوده.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. مانی

    ۱۹ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    شما ببخش اصلا ما همه به مکلارن مدیونیم

    فقط چون هست،اصلا مکلارن خوبه

    همه باید برن بعض بچرونن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا