مسابقات

خداحافظی کیمی رایکونن با فرمول 1 پس از پایان فصل 2021

در آستانه برگزاری گرندپری هلند، کیمی رایکونن اعلام کرد با پایان فصل جاری مسابقات فرمول ۱ از این رشته ورزشی پرطرفدار خداحافظی خواهد کرد.

قدیمی‌ترین و باتجربه‌ترین راننده فرمول ۱ که ۴۱ سال سن دارد سه عصر مهم رقابت‌های فرمول ۱ یعنی خودروهای ۱۰، ۸ و ۶ سیلندر هیبرید را به چشم دیده است. او ۲۰ سال است که در فرمول ۱ حضور دارد و بنابراین تجربه او تقریباً به‌اندازه سن جوان‌ترین راننده یعنی یوکی سونودای ۲۱ ساله است. رایکونن طی این سال‌ها تجارب زیادی را به دست آورده و برای تیم‌های سائوبر، مک لارن، لوتوس و فراری مسابقه داده است. او حتی در دیگر رشته‌های موتور اسپورت همچون رالی و ناسکار نیز حضور داشته است.

اگرچه رایکونن در سال ۲۰۰۷ قهرمانی را به دست آورد و در فصل‌های دیگر نیز به چنین عنوان نزدیک شد اما این اواخر طعم موفقیت را نچشید و به نظر می‌رسد همین موضوع یکی از دلایل خداحافظی‌اش با فرمول ۱ می‌باشد. آخرین پیروزی او در سال ۲۰۱۸ و در گرندپری آمریکا رقم خورده است.

رایکونن با انتشار پستی در شبکه‌های اجتماعی گفته است:

زندگی همین است. این آخرین فصل حضور من در فرمول ۱ خواهد بود. من این تصمیم را زمستان سال پیش گرفتم. تصمیم راحتی نبود اما پس از پایان امسال زمان چیزهای جدید فرامی‌رسد. با اینکه هنوز فصل جاری مسابقات ادامه دارد اما می‌خواهم از خانواده، تمامی تیم‌ها و هر فردی که در طول این سال‌ها با او همکاری کرده‌ام تشکر کنم. تشکر ویژه‌ای از شما طرفداران فوق‌العاده می‌کنم که همواره الهام‌بخش من بوده‌اید. شاید فرمول ۱ برای من به پایان رسیده باشد اما چیزهای زیادی در زندگی وجود دارد و من می‌خواهم آن‌ها را تجربه کنم و لذت ببرم.

اگرچه تصمیم رایکونن برای طرفداران فرمول ۱ ناراحت کننده است اما باعث گمانه‌زنی‌هایی درباره رانندگان فصل آتی می‌شود. تئوری اول این است که والتری بوتاس جانشین رایکونن در آلفارومئو خواهد شد. بوتاس جای خود در مرسدس را به جورج راسل خواهد داد. آنتونیو جیووینازی به عنوان هم‌تیمی فعلی رایکونن شاید جای خود را به راننده فرمول E مرسدس یعنی نیک ده ریس بدهد. همچنین شایعه شده جای راسل در تیم ویلیامز را الکس آلبون راننده اسبق ردبول خواهد گرفت. قطعاً تغییرات قابل‌توجهی در لیست رانندگان فصل بعدی فرمول ۱ رخ خواهد داد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. محمد امین

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2168 ديدگاه)

    هیچ وقت قهرمانی این اسطوره رو در سال ۲۰۰۷ یادم نمیره ، در مسابقه ی آخر قهرمان شد با فراری ، همیلتون و الونسو با ۱۰۹ امتیاز و کیمی ۱۱۰ امتیاز قهرمان شد
    ۱۰۳ سکو و ۱۸وتا پل و ۲۲ تا برد
    خیلی سخته که نباشه

    موافقم 4
    مخالفم 0
  2. Mad.z.Max

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1839 ديدگاه)

    تقصیرش هم نیست، عمری افتخار کسب کرده، جزو تاپ رنک ها بوده ولی حالا به واسطه تکنولوژی و قوانین مسابقات به این روز افتاده…
    من که خیلی دوسش دارم.
    ناخودآگاه یاد حمید سوریان عزیز افتادم، پرافتخار ترین ورزشکار کشورمون، که بعد از ورود دوبارش افت فاحشی داشت و خیلی دل آدم میشکست از دیدن باخت هاش..
    (کاملا متوجهم قضیه سوریان هیچ ربطی به رایکنن نداره :) )

    موافقم 4
    مخالفم 0
  3. akrh78

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1358 ديدگاه)

    نیک دوریس

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. akrh78

      ۱۲ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (1358 ديدگاه)

      یه زلزله کلفت میخواد بیاد تو گرید
      احتمالا 5 تا تغییر صندلی و 2 تا تغییر موتور داریم

      موافقم 2
      مخالفم 0
  4. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    حیف شد بعد از ریکاردو و ورشتاپن راننده مورد علاقه من بود،حیف این اواخر همش پشت سر هم میباخت با این تجربه خیلی باخت تلخه…

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. محمد امین

      ۱۲ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (2168 ديدگاه)

      خب متاسفانه سوار یکی از ضعیف ترین ماشین های گرید بود
      سال ۲۰۱۸ با فراری سوم شد و از بوتاس با مرسدس جلو زد نفر دوم سباستین فتل شد و اول هم همیلتون

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۱۲ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        دقیقا،ماشیناش چندان چیز درست و حسابی نبود…

        موافقم 2
        مخالفم 0
  5. Farzad

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    رایکونن ملقب به مرد یخی ، چون بسیار خونسرد و خیلی کم حرف هست این لقبو بهش دادن .
    و همچنین یک راننده خیلی خاص و سطح بالا ، بالاخره عمر ورزشی هم یه روزی تموم میشه دیگه و جوان ها جایگزین میشن .

    موافقم 2
    مخالفم 0
  6. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2724 ديدگاه)

    واقعا یه اسطورس حالا بعضیا چون جدیدا میبازه ( اونم بخاطر تمش بود وگرنه هنوزم میتونست قهرمان شه ) نیان قضاوتش کنن ، رایکونن دوران طلاییش حدود ده سال پیش بود ، در کل راننده خیلی دوست داشتنی بود ، ظاهرشم خیلی دوست داشتنیه ، مصاحبه های رایکونن هم همیشه بدون حاشیه و با کمال جنتلمنی بودن

    موافقم 4
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا