مسابقات

رونمایی از خودروی نمونه فرمول یک برای فصل 2022

فصل آینده فرمول یک با تحولات زیادی در قوانین و خودروها همراه خواهد بود. بنابراین پیش از گرندپری سیلورستون، لیبرتی مدیا از طراحی ویژه خودروهای فصل ۲۰۲۲ در ابعاد واقعی رونمایی کرده است.

برجسته‌ترین ویژگی خودروهای جدید را باید در دماغه مسطح، روکش‌های آئرودینامیکی چرخ‌ها، باله جلوی بزرگ با صفحات یکپارچه و باله عقب منحصر به فرد مفهومی دانست. این مدل از طراحی از قسمت کف جلو و بال‌های ساده‌تری برخوردار است تا کمتر تحت تأثیر خودروهای نزدیک خود قرار گیرد. در حال حاضر خودروهای فعلی فرمول یک، هوای کثیف و آشفته زیادی برای خودروهای تعقیب‌کننده خود ایجاد می‌کنند که باعث کاهش ۵۰ درصدی دانفورس آن‌ها و سخت شدن نزدیکی آنها به هم می‌شود. در خودروهای جدید این تأثیر به‌شدت کاهش می‌یابد. بعلاوه دانفورس خودروها به‌واسطه یک کانال در کف خودرو بهبود خواهد یافت.

هدف ماشین‌های جدید، تلاش برای بهتر کردن رقابت و به‌ویژه بهبود سبقت می‌باشد. این خودروها بسیار ساده‌تر از اتومبیل‌های فعلی مسابقات خواهند بود زیرا بسیاری از اجزای کوچک آنها برداشته شده‌اند.

این طراحی به طرز قابل توجهی به مدل کانسپتی که هنگام اعلام قوانین جدید در سال ۲۰۱۹ نشان داده شد شبیه است. فیا در ابتدا قصد داشت تا این ماشین را برای فصل ۲۰۲۱ معرفی کند اما درنتیجه اقدامات صرفه‌جویی در هزینه که در پی همه‌گیری ویروس کرونا رخ داد، ورود آن را یک سال به تأخیر انداخت. با اینحال تیم‌ها هم به دنبال بهره‌برداری از این مقررات بوده و روش‌های بهینه‌سازی خود برای دستیابی به عملکرد بهتر را به کار خواهند گرفت.

علاوه بر این‌ها، تغییرات دیگری در مقررات ازجمله استفاده از چرخ‌های استاندارد ۱۸ اینچی، تغییرات در استاندارد ترمزها، تعلیق، رادیاتورها، متریال مورد استفاده، گیربکس و حتی تجهیزات پیت‌استاپ برای کاهش هزینه‌ها صورت می‌گیرد. این قوانین برای نزدیکی بیشتر تیم‌ها به یکدیگر خواهد بود و احتمالاً فرمول یک از حالت دو یا سه‌قطبی فعلی به شکلی رقابتی‌تر تبدیل خواهد شد که تیم‌های ضعیف‌تر نیز بتوانند عملکرد مشابهی با سایرین داشته باشند.

آیا تحولات جدید می‌تواند باعث افزایش هیجان و زیبایی مسابقات هم بشود. قطعاً هدف برگزارکنندگان نیز همین است اما نتیجه را باید در عمل دید.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. مهدی موتور

    ۲۵ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1194 ديدگاه)

    ادم رو یاد قدیما می اندازه
    یک سوال خداوکیلی
    شرکت کننده ها برای ساخت ماشین فرمول یک باید چه نکاتی رو رعایت کنن (ینی چه قوانینی رو)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Zakaria

      ۲۵ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (310 ديدگاه)

      https://www.fia.com/regulation/category/110
      از لینک بالا میتونید فایلای مقررات 2022 رو کنید

      موافقم 2
      مخالفم 0
  2. پیمان

    ۲۵ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (5 ديدگاه)

    سلام فصل جدید مسابقات کی شروع میشه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Ali

    ۲۵ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (295 ديدگاه)

    با توجه به عکس اول ظاهرا خودروی جدید فصل ۲۰۲۲ کوچیک تر هم شدن. بهتر میشد اگه درمورد وزنشون و جزئیات تغییرات فنی اطلاعات بیشتری بود

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. akrh78

      ۲۵ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1356 ديدگاه)

      تغییر فنی نداشتن بجز قوانین مربوط به سقف قطعات مصرفی و اینکه سوختشون شامل یه مقدار کمی سوخت تجدید پذیر میشه و بخاطر تقویت شاسی و سازه تصادف، مینیمم وزن با 5 درصد افزایش به 790 کیلوگرم رسیده

      موافقم 1
      مخالفم 0
  4. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۲۶ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    من زیاد به ماشین های فرمول یک علاقه ای ندارم، هربار هم تغییرات خاصی توش نمیدن…

    موافقم 0
    مخالفم 3
  5. محمدهادی

    ۲۶ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (2098 ديدگاه)

    چه طراحی زیباتری پیداکرده
    من همیشه بخاطر طراحی شلوغ و پیچیده ماشینای فرمول یک از طراحی یکپارچه و سیال ماشینای لمانز بیشتر خوشم میومد
    اما ایندفه خیلی زیباتر شدن
    احتمالا این شکل اسپویلر جلو بادگیر لاستیک های جلو و اسپویلر عقب باعث حرکت روون تر ماشین تو پیست بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا